Het grote 'kleine vragen' topic

Ketting wil niet zeggen dat je altijd problemen krijgt.
Het verschilt nogal .
Oude model 1.2 tsi motor is een andere motor dan het nieuwe model tsi, die heeft namelijk een riem en nog wat kleine dingen die anders zijn.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ketting wil niet zeggen dat je altijd problemen krijgt.
Het verschilt nogal .
Oude model 1.2 tsi motor is een andere motor dan het nieuwe model tsi, die heeft namelijk een riem en nog wat kleine dingen die anders zijn.


Oude model is 6R en met nieuwe model TSI bedoel je de 6C ?

Mijn vraag was eigenlijk of het klopt dat de distributieketting
problemen bij bouwjaar 2013 en 2014 (6R) niet aanwezig zijn ?
 
ik zou graag de lichten aan de achterkant willen vervangen door LED. Maar als ik zoek, krijg ik zoveel info dat ik het ook niet meer weet.
Kan iemand mij adviseren?
achterlichten, remlichten, achteruitrijlicht, richtingaanwijzers, mistlamp.
met name merk, type.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Weer even posten dan maar na een lange tijd Stick Out Tongue,
Iemand hier ook last van dat de auto wat opvallend trilt als je afremt op de motor rond de 1200 toeren? Begin het steeds meer te merken met onze 1.2 tsi, ik vrees voor vervuilde inlaatkleppen [emoji51]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
goede dag heren en dames ik heb een vraag over mijn lichtschakelaar,

als ik mijn auto start gaat ,mijn licht meteen aan terwijl de knop op nul staat hoe kan dit?

en kan je dit anders instellen,...

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 49429058_461253951070633_1504772896306757632_n.jpg
    49429058_461253951070633_1504772896306757632_n.jpg
    68.8 KB · Weergaven: 34
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
Dit is waarschijnlijk de dagrijverlichting. Dat zijn lampen in de onderste partij bij de mislampen. Als ik savonds ergens rustig geparkeerd sta met motor aan, dan zet ik hem op stadslicht, dat is het minste licht.

Van anwb:

Dagrijverlichting (DRL)
Dagrijverlichting (DRL, 'daytime running lights') is verplicht op auto's die hun typegoedkeuring na januari 2011 hebben gekregen, en daarna dus nieuw op de markt zijn verschenen. De verplichting geldt niet voor auto's waarvan het model al langer op de markt is.

Dagrijverlichting moet een naderende auto overdag beter zichtbaar maken. Bij auto's die na 30 januari 2015 hun typegoedkeuring hebben gekregen, moeten tegenwoordig de achterlichten tegelijkertijd met de dagrijlichten branden. Bij slecht zicht en in tunnels dien je overdag dimlicht te voeren. DRL staat automatisch aan wanneer de motor loopt. Wordt de verlichting aangezet, dan gaat het dagrijlicht automatisch uit.

Om niet te veel stroom te verbruiken, zijn DRL’s vaak vormgegeven als energiezuinige LED’s. Autofabrikanten gebruiken het DRL geregeld om de voorzijde van de auto te verfraaien. Wettelijk gezien mogen DRL's alleen wit licht uitstralen. Bovendien moeten ze aan staan bij een lopende motor en automatisch uitgaan (of overgaan in stadslicht) wanneer de normale verlichting wordt ingeschakeld. Aan het dashboard van de auto is niet te zien dat de DRL's aan staan.
 
Je dagrijverlichting gaat automatisch aan op stand O.
Wees blij,wel zo veilig in deze maanden.
Zie best vaak tegenliggers die hun verlichting niet aan hebben later op de dag als het al donker begint te worden
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
goede dag heren en dames ik heb een vraag over mijn lichtschakelaar,

als ik mijn auto start gaat ,mijn licht meteen aan terwijl de knop op nul staat hoe kan dit?

en kan je dit anders instellen,...

Alvast bedankt
Is je drl ja, kun je niet anders instellen, ik heb het zelf uitgezet door het kabeltje uit de stekker van de schakelaar te trekken, vond het irritant als contact aanstaat dat de lichten ook aanstaan, accu is al zwak genoeg[emoji51], heb wel stadslicht aangezet via vagcom op stand 0
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Is je drl ja, kun je niet anders instellen, ik heb het zelf uitgezet door het kabeltje uit de stekker van de schakelaar te trekken, vond het irritant als contact aanstaat dat de lichten ook aanstaan, accu is al zwak genoeg[emoji51], heb wel stadslicht aangezet via vagcom op stand 0
ja precies het is niet nodig, heb je miss tips welke kabel er dan uit moet.

en dat vagcom systeem wat kan je daar allemaal mee.
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
ja precies het is niet nodig, heb je miss tips welke kabel er dan uit moet.

en dat vagcom systeem wat kan je daar allemaal mee.
Ik zal eens moeten kijken welke kabel het was,

En met vagcom kun je best wel veel dingen veranderen op een auto, op een polo 6r niet zo heel veel, maar dingen zoals o.a. automatisch vergrendelen bij 15kmh en dan ontgrendelen als de deur van binnen opengaan, als je lichtsensor en regensensor hebt kun je al veel meer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: mike12322
Ik zal eens moeten kijken welke kabel het was,

En met vagcom kun je best wel veel dingen veranderen op een auto, op een polo 6r niet zo heel veel, maar dingen zoals o.a. automatisch vergrendelen bij 15kmh en dan ontgrendelen als de deur van binnen opengaan, als je lichtsensor en regensensor hebt kun je al veel meer.
Nou dat is fijn, ik krijg de schakelaar er niet uit[emoji58], denk dat er iets niet goed is met mijn schakelaar
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: mike12322
iemand enig idee wat er mis kan zijn met men auto? als ik vol gas geef dan tussen de 3 en de 4 en de 6 en 7000 toeren hapert hij. je voelt het ook erg goed tijdens het rijden. men auto stottert als t ware. maar dat is vanaf versnelling 3. volgens mij ook bij 4 5 en misschien 6. lijkt me niet erg goed,...
 
Volkswagen  Polo6R  1.4 TSI 230pk 
Nou dat is fijn, ik krijg de schakelaar er niet uit[emoji58], denk dat er iets niet goed is met mijn schakelaar
ik kreeg em van de week hem ook niet eruit, wat bleek hij was al kapot gedraaid door de vorige eigenaar. heb een nieuwe nu er in zitten 35 gekocht tweede hands.

het was zelf zo toen die kapot was en ik draaide me licht aan, en als ik dan me sleutel uit mijn contact haalde, bleef de auto aan,
pas toen licht uit deed ging de auto uit.

nu is alles weer oké..
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!