Het grote 'kleine vragen' topic

Als het kraakt echt met sturen is het hierna wel opgelost. Nummer 4 kun je meebestellen, heb ik nog nooit gedaan. Is een metalen schotel die je op je schokdemper doet. De nieuwe schokdempers komen ook met 2 nieuwe moeren. Let hier niet op, deze passen niet en zijn puur voor transport. Gebruik de moeren die op de schokdempers zaten die van de auto af komen.

Als je vragen hebt ff een bericht sturen ik antwoord graag
Ik kwam er laatst achter dat het plastic kapje dat boven het metalen schoteltje zit, niet goed zat, rechts voor.
Daardoor is er water in gelopen en is de boel gaan roesten.

Daarom wel handig om nieuwe mee te bestellen denk ik.

Maar goed, bedankt voor je tijd en advies Andries! Het is besteld. Nu maar hopen op een mooie, droge voorjaarsdag binnenkort.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam er laatst achter dat het plastic kapje dat boven het metalen schoteltje zit, niet goed zat, rechts voor.
Daardoor is er water in gelopen en is de boel gaan roesten.

Daarom wel handig om nieuwe mee te bestellen denk ik.

Maar goed, bedankt voor je tijd en advies Andries! Het is besteld. Nu maar hopen op een mooie, droge voorjaarsdag binnenkort.
Begrijpelijk, dan is het goed om mee te bestellen. Update maar als het zover is
 
Ik kreeg een mailtje van de ANWB met een link naar een lijst met de meest gestolen auto’s in Nederland. De dat is de Volkswagen Polo op nummer 2, 312 stuks gestolen in 2023, gevolgd door de Toyota Rav4 op nummer 1 met 612 stuks gestolen in 2023. Dit komt mede dankzij het feit dat er zo veel verkocht zijn. Toch ben ik benieuwd welk type dit dan zou zijn. Ik denk dan gelijk aan de GTI. Of zijn het gewoon per definitie alle jonge(re) Polo’s?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik wil een oliebeurtje doen aan mijn polo gti maar weet niet welke olie ik moet gebruiken. Er zijn echt veelste veel meningsverschillen. De ene zegt 0w20 de ander 5w30. Op kroonoil de website staat 0w20, ga ik naar de dealer om olie te halen krijg ik 5w30 terwijl er officieel 0w20 staat voorgeschreven. Iemand die me hierbij kan helpen?
 
Volkswagen  Polo AW GTI 2018  2.0 tsi 200pk 
Onderhoud moet opzich om de 30000km of 2 jaar maar ik doe het gewoon elk jaar verversen. Maar omdat ik dus zoveel verschillende dingen hoor dacht ik misschien toch even vragen. Maar ik ga dan ook gewoon voor de 5w30
 
Volkswagen  Polo AW GTI 2018  2.0 tsi 200pk 
Ik kan je wel adviseren om ieder jaar of 15.000 km te doen, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zie in de praktijk dat olie vaak verversen op de lange termijn heel veel uitmaakt voor de levensduur van de motor, turbo en alle andere delen eromheen

Normale onderhoudsinterval:
1709035461753.png


Verlengde onderhoudsinterval:
1709035491281.png

Echt wel verschillende aanbevelingen
 
  • Leuk
Waarderingen: onder98 en JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!