Het grote 'kleine vragen' topic

Even een klein vraagje is er daadwerkelijk verschil kwa benzine verbruik tussen eco mode en normale mode?
Ja en nee.
Gaspedaal response is minder gevoelig waardoor je verbruik afneemt voornamelijk bij optrekken dus. Daarnaast schakelt de auto eerder naar een hogere versnelling bij een automaat t.o.v. bijvoorbeeld de sport mode.

Maar als je 100 kmh op de snelweg rijdt in eco mode of in normale mode dan is er geen verschil in verbruik mits je dus in dezelfde versnelling rijdt.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Scheelt 3K tussen een GTI AW en een Audi 40 TSFI S-Line. Beide full options en uit 2019...
Alleen kun je bij de Audi geen pano krijgen.
Toen ik de GTI kocht had ik ook voor de A1 gekeken. Bij de vorige generatie met de 6c en A1 vond ik daar merkbaar een verschil tussen zitten. A1 voelde volwassener aan dan de Polo. Dat had ik totaal niet bij deze generatie. De A1 was 5k duurder en voelde minder ‘speciaal’ aan omdat het een normale uitvoering is ipv toch de begeerlijke 3 letters. Het uiterlijk moet je dus echt meer liggen dan die van de Polo want die 3k ga je nergens in het interieur vinden of aan het weggedrag. Ik vind mijn pano-dakje toch wel heel erg lekker. Zomers open rijden en in de winter wat meer licht in je auto
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Even een klein vraagje is er daadwerkelijk verschil kwa benzine verbruik tussen eco mode en normale mode?
Als je op de snelweg rijdt in ECO tot 130kmh en je laat je gas los dan rolt hij uit met minder weerstand, het zelfde geld voor N wegen. Als je daar richting kruispunten files, afslagen een beetje rekening meehoud kan je onder de 7L op 100km komen. Wil je ff gasgeven pookje tikkie terug en je zit in S.

Vind het persoonlijk wel fijn werken. In en rond de stad maakt het voor je verbruik niet uit waar je in rijdt..
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
Toen ik de GTI kocht had ik ook voor de A1 gekeken. Bij de vorige generatie met de 6c en A1 vond ik daar merkbaar een verschil tussen zitten. A1 voelde volwassener aan dan de Polo. Dat had ik totaal niet bij deze generatie. De A1 was 5k duurder en voelde minder ‘speciaal’ aan omdat het een normale uitvoering is ipv toch de begeerlijke 3 letters. Het uiterlijk moet je dus echt meer liggen dan die van de Polo want die 3k ga je nergens in het interieur vinden of aan het weggedrag. Ik vind mijn pano-dakje toch wel heel erg lekker. Zomers open rijden en in de winter wat meer licht in je auto

Wat bedoel je met "omdat het een normale uitvoering is ipv toch de begeerlijke 3 letters". We hebben het toch over de 40 TFSI S-Line neem ik aan ?
 
Toen ik de GTI kocht had ik ook voor de A1 gekeken. Bij de vorige generatie met de 6c en A1 vond ik daar merkbaar een verschil tussen zitten. A1 voelde volwassener aan dan de Polo. Dat had ik totaal niet bij deze generatie. De A1 was 5k duurder en voelde minder ‘speciaal’ aan omdat het een normale uitvoering is ipv toch de begeerlijke 3 letters. Het uiterlijk moet je dus echt meer liggen dan die van de Polo want die 3k ga je nergens in het interieur vinden of aan het weggedrag. Ik vind mijn pano-dakje toch wel heel erg lekker. Zomers open rijden en in de winter wat meer licht in je auto

Mocht ik kiezen voor de Audi dan ga ik die pano zeer zeker missen...
 
Wat bedoel je met "omdat het een normale uitvoering is ipv toch de begeerlijke 3 letters". We hebben het toch over de 40 TFSI S-Line neem ik aan ?
Bij Volkswagen krijg je een GTI voor het geld. Dat vind ik toch wat begeerlijker dan een 40 tfsi wat een ‘normale’ uitvoering is. Ik krijg geen warme gevoelens als ik 40 tfsi lees en bij GTI heb ik dat gevoel wel. Het is iets persoonlijks of je daar waarde aan hecht
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ah top ga ik dat morgen even doen bedankt!
Waarom zou je de pinnen tellen? Je hebt de sensor aangesloten dus hij past. Als je de verkeerde had besteld had hij met geen mogelijkheid gepast, zijn 2 totaal andere aansluitingen.

Met externe sensor bedoel je waarschijnlijk zo'n zwart lichtvoelertje die met een draadje aan de schakelaar vastzit. Er zijn inderdaad 2 modellen, 1 met de sensor in de knop, de andere aan een draadje.

Ik heb in de vorige auto van mijn vrouw 3 van deze sensors binnen een jaar verbruikt, pas de 3e werkte naar behoren en bleef werken zonder fouten. Ik zou zeggen maak een dispute aan en bestel een andere.
 
Bij Volkswagen krijg je een GTI voor het geld. Dat vind ik toch wat begeerlijker dan een 40 tfsi wat een ‘normale’ uitvoering is. Ik krijg geen warme gevoelens als ik 40 tfsi lees en bij GTI heb ik dat gevoel wel. Het is iets persoonlijks of je daar waarde aan hecht

Vind het niet belangrijk wat er op de kofferbak staat of voor in de grill. Het gaat mij om de uitstraling van de auto en hoe het er binnen eruit ziet.
Een 2.0 liter is erg leuk maar mag ook een 1.5 zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!