Het grote 'kleine vragen' topic

Als ik dit stuur in m'n polo wil klappen, kan ik dan gewoon airbag en dergelijke overzetten vanijn huidige?
Screenshot_20210806-131728.jpg
Hangt er vanaf wat voor stuur je nu hebt.
Als het het standaard polo stuur is past het niet.
Die airbag zit vast met plastic pinnen.
De golf 5 sturen hebben stalen lussen op een andere tijd. (Zie je foto)
Het stuur past dus wel,
maar je moet een juiste airbag erbij kopen,
en de juiste kabelboom.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik heb een polo 6C 1.4TDI. Standaard was hij uitgerust met 185 / 60 R15 banden + velgen, nu heb ik er 215 / 40 R17 banden + velgen op zitten.
Mijn vraag is het volgende: wat moet de bandenspanning zijn op de 17" velgen? Ik heb de dealer gebeld en die zei maximaal 2,3 bar op de voor- en achterbanden.
Iemand die ik ken heeft een polo 6C blueGT, die standaard geleverd wordt met 17" velgen en dezelfde bandenmaat. Op die tankdop staat 3,0 voor en 2,8 achter. Dat lijkt me wel heel hard...

Heeft iemand suggesties ?
 
Volkswagen  Polo AW 2019  1.0TSI 95 pk met 175Nm, gechipt naar 140pk en 240 Nm bij DTC Tuning 
Dat laatste lijkt me de spanning voor volledige belading. Op de tankdop horen meestal 2 varianten te staan. Vol beladen en anderszins. Die laatste moet je hebben, tenzij je met volle belading rijdt. Ik doe er altijd nog 1 of 2 tienden bar bij.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: thegtfusion
Dat laatste lijkt me de spanning voor volledige belading. Op de tankdop horen meestal 2 varianten te staan. Vol beladen en anderszins. Die laatste moet je hebben, tenzij je met volle belading rijdt. Ik doe er altijd nog 1 of 2 tienden bar bij.
cc8efb09-f0e5-4a0e-8655-65f3a36efed2.jpg
Dit is het tabel van de BlueGT 6C, die standaard met 17" komt.



tempImageyCA2LF.jpg
En dit is het tabel van mijn auto (1.4TDI 6C). Ik rij nu op 2,6 voor en 2,7 achter, omdat ik had gelezen dat je bij een grotere velgenmaat de maximale belasting van de originele banden moest aanhouden. Vind het vrij hard.
 
Volkswagen  Polo AW 2019  1.0TSI 95 pk met 175Nm, gechipt naar 140pk en 240 Nm bij DTC Tuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!