Het grote 'kleine vragen' topic

Vraagje; zo af en toe als ik begin met rijden en ik rem dan hoor ik een hoog schurend piepgeluid van voor, beide kanten. Zijn dit de remblokken of remschijven die vervangen moeten worden? Of iets anders? Als ik de auto krik en het wiel draai dan hoor je ook alsof iets tegen elkaar aan schuurt. Maar m'n vader zei dat m'n remblokken nog goed waren dus snap niet wat het dan kan zijn.

Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
Vraagje; zo af en toe als ik begin met rijden en ik rem dan hoor ik een hoog schurend piepgeluid van voor, beide kanten. Zijn dit de remblokken of remschijven die vervangen moeten worden? Of iets anders? Als ik de auto krik en het wiel draai dan hoor je ook alsof iets tegen elkaar aan schuurt. Maar m'n vader zei dat m'n remblokken nog goed waren dus snap niet wat het dan kan zijn.
wiellager?

Volkswagen  X  X 
Wiellager. Voor moet geperst worden dus kun je niet zelf. Achter laatst zelf vervangen gezien dat de hele naaf is. Rotgeluid.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
kleine vraag voor Polo AW rijders, zoemt/ vibreert jullie discover mediaplayer in het handschoenenkastje ook hoorbaar als je het contact uit hebt en je infotainmentscherm inschakelt? (zowel het klepje van je kastje gesloten als open hoor ik namelijk sindskort een hoorbaar gezoem, stopt vanzelf na paar minuten als ik scherm uitzet, voorheen had ik dit niet )
Probleem is opgelost gezoem is weg sinds zaterdag
. Het is nu ook koeler in de auto en nu hoor ik de ventilator van de mediaplayer niet meer..

Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Probleem is opgelost gezoem is weg sinds zaterdag
. Het is nu ook koeler in de auto en nu hoor ik de ventilator van de mediaplayer niet meer..
Ik heb het dus ook niet meer gehoord sinds ik zei ook een geluid te horen. :rolleyes:
Maar ik let er nu wel elke keer op, dus wordt vervolgd (denk ik).

Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Onder mijn bestuurdersstoel is een bakje zichtbaar waar één kabeltje uit loopt, hij zit me hinderlijk in het zicht aangezien 'ie iets uit steekt. Waar dient dit bakje/kastje/dingetje voor?

Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik stoor me mateloos aan het motorgeluid van mijn auto. Ik wil graag wat meer grom, en een dieper geluid uit m'n auto. Nu hoef ik geen opgefokte honda geluid of iets wat te maken heeft met het verwijderen van de middendemper, maar ik wil graag van het stofzuigergeluid af

• Leuk
Waarderingen: Jay511
Ik stoor me mateloos aan het motorgeluid van mijn auto. Ik wil graag wat meer grom, en een dieper geluid uit m'n auto. Nu hoef ik geen opgefokte honda geluid of iets wat te maken heeft met het verwijderen van de middendemper, maar ik wil graag van het stofzuigergeluid af
Vergeet niet dat het een 3 cilinder diesel blijft.
Andere eind demper kan helpen maar ik heb geen idee wat voor geluid je gaat krijgen dan.

Maar goed ook, een 1.2 TDI heeft geen middendemper. ;)

Je roetfilter zal een boel geluid al wel dempen waarschijnlijk en wat er over blijft wordt gedempt door je einddemper.

Kijk eens zo veel verstand heb ik er van :mrgreen: :mrgreen:

Vergeet niet dat het een 3 cilinder diesel blijft.
Andere eind demper kan helpen maar ik heb geen idee wat voor geluid je gaat krijgen dan.

Hmm.. Dus eigenlijk kan ik het beste met deze VW Dyson om blijven rijden.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!