Het grote 'kleine vragen' topic

Hoe bedoel je automatische schakelaar?
Verlichting deed het gewoon, ging tanken, nadat ik de auto weer aan deed was die stuk.
Ik heb gwn zo'n ding, heb het even gauw van google gehaald.

ybWBBeYG5DNeEsMPT8VRka74KzsGok9Tp-SJCWxdwfqkhdtuBYyIOtRCfUzAz7LbMWaAX-6VQeu1xnQ

Dit is een 9n schakelaar, maar ik snap wat je bedoelt. Als je een automatische schakelaar hebt, zou het kunnen zijn dat er een storing of iets dergelijks is. Het kan zijn dat de plug van je achterlicht kapot is, en dat die wat verkeerd doorgeeft. Ik zou deze checken
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Dit is een 9n schakelaar, maar ik snap wat je bedoelt. Als je een automatische schakelaar hebt, zou het kunnen zijn dat er een storing of iets dergelijks is. Het kan zijn dat de plug van je achterlicht kapot is, en dat die wat verkeerd doorgeeft. Ik zou deze checken

waar zou ik precies moeten kijken daarvoor? Moet ik het achterlicht weer loskoppelen? Is er geen zekering die wellicht kapot kan zijn?
 
Volkswagen  6R  1.6TDI 
waar zou ik precies moeten kijken daarvoor? Moet ik het achterlicht weer loskoppelen? Is er geen zekering die wellicht kapot kan zijn?

Als je de plug wil checken, wel ja. De enige zekering die ik me kan bedenken is 18. Deze regelt de achterste mistlampen, als dat degene zijn die branden. Is dit niet zo, zou ik echt naar de bekabeling kijken
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Als je de plug wil checken, wel ja. De enige zekering die ik me kan bedenken is 18. Deze regelt de achterste mistlampen, als dat degene zijn die branden. Is dit niet zo, zou ik echt naar de bekabeling kijken
Ah oke, en waar zou ik ongeveer moeten beginnen en waar opletten? Ik ben niet zo heel handig met autos, dus ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken en op letten om dit te fixen
 
Volkswagen  6R  1.6TDI 
Drie turbo vragen:

Vraag 1: Iemand een idee waar ik een leuk voorstuk kan vinden voor een Polo 6C? Ik heb nu de bluemotion, maar vind dat zo een apart gezicht met een zwarte balk. Ik zou de highline of etc wel wat mooier vinden!

Vraag 2: Led tips?! ik zit me dus scheel te zoeken naar echt betrouwbare LED lampjes. Die van ali duren lang. Zijn er in nederland ook verkopers? Ik heb wel venomen dus dat reflectorkoplampen geen led mogen. klopt dit?

Vraag 3: Weet iemand een betrouwbaar adres voor dynamische koplampen/achterlichten? Wil er is aan beginnen :)
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
Ah oke, en waar zou ik ongeveer moeten beginnen en waar opletten? Ik ben niet zo heel handig met autos, dus ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken en op letten om dit te fixen

Als je een zekering er uit haalt, moet je kijken of het ijzerdraadje (zie spoilertje) nog heel is. Zo niet, vervangen door een met dezelfde waarde. Als je de plug van het achterlicht checkt, moet je simpelweg kijken of niets gesmolten is of draden bloot liggen. Dit is vaak het geval

24696201-car-fuse-shown-in-close-up-isolated-on-white-background.jpg
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Volgens mij heb ik dit hier al eerder gevraagd, maar heeft iemand hier ervaring mee? Een ander stuur kopen plus airbag kost me even te veel, en dit lijkt een makkelijke oplossing?

Dat zijn dus nepknoppen? Ik zou mij elke keer irriteren dat ze niet werken maar ja, dat ben ik.

Volgens mij heeft bijna iedereen hier zo'n Rituals autoparfum in de auto.
Ik heb helemaal geen geur in de wagen. Kan er echt niet tegen. Ooit de wagen uitgeleend aan de buurvrouw en zij had zo'n stinkboompje aan de spiegel gehangen. (dat doe je toch niet als je iemands wagen leent) Dat ding lag er binnen een seconde uit.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dat zijn dus nepknoppen? Ik zou mij elke keer irriteren dat ze niet werken maar ja, dat ben ik.

Ik heb helemaal geen geur in de wagen. Kan er echt niet tegen. Ooit de wagen uitgeleend aan de buurvrouw en zij had zo'n stinkboompje aan de spiegel gehangen. (dat doe je toch niet als je iemands wagen leent) Dat ding lag er binnen een seconde uit.

Ja bluetooth knoppen die enigzins proberen OEM te lijken
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Als je een zekering er uit haalt, moet je kijken of het ijzerdraadje (zie spoilertje) nog heel is. Zo niet, vervangen door een met dezelfde waarde. Als je de plug van het achterlicht checkt, moet je simpelweg kijken of niets gesmolten is of draden bloot liggen. Dit is vaak het geval

24696201-car-fuse-shown-in-close-up-isolated-on-white-background.jpg
Bedankt voor de info.
Het probleem is een soort van opgelost, er bleek nog een lampje kapot te zijn en ik heb die ook vervangen. Alleen later toen ik weer in me auto stapte werkte het achterlicht niet, ik gaf een tik tegen het achterlicht aan en toen sprong die weer aan.
 
Volkswagen  6R  1.6TDI 
Bedankt voor de info.
Het probleem is een soort van opgelost, er bleek nog een lampje kapot te zijn en ik heb die ook vervangen. Alleen later toen ik weer in me auto stapte werkte het achterlicht niet, ik gaf een tik tegen het achterlicht aan en toen sprong die weer aan.

Nu zou ik al helemaal even naar de stekkers kijken haha
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
Ik denk toch nog steeds een kapot lampje, wel de goede ververvangen?

Ik heb twee lichtjes vervangen in het achterlicht, zo'n grote ronde gloeilamp helemaal bovenaan. En een lampje in het midden zo'n kleine platte.
Die tweede heb ik trouwens uit mijn kentekenverlichting gehaald, omdat ik niet zo snel lampjes kon kopen op het late tijdstip.
Ik weet de juiste benamingen niet, en kan geen foto vinden van de binnenkant van het achterlicht, zodat ik het wat duidelijker kan maken.
 
Volkswagen  6R  1.6TDI 
Ik heb zo vaak meegemaakt dat het lipje waarmee het lampje contact maakt slechts contact maakt, of het lampje net iets te los in de houder zit. kwestie van meten, pielen en goed kijken wat er gebeurd als je iets verandert/uitsluit.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!