Het grote 'kleine vragen' topic

Vanochtend kreeg ik de deuren van mijn Polo AW niet open aan de bestuurderszijde, vast gevroren, ff de rubbers in vetten met vaseline of zoiets, toch?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een VWpolo 1.2 TDI bluemotion comfortline, en heb sinds een paar dagen iets vreemds aan me auto.
Het storingslampje van de verlichting gaat zo af en toe aan, en dan werkt mijn remverlichting niet meer. De andere dag heb ik nergens last van.
Tot vandaag.. Vandaag ging het sturingslampje van de verlichting weer aan en deden mijn remlichten knipperlicht en de elektrische ramen het niet meer.
Weet iemand hier meer van af of heeft iemand tips voor me.
Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Job
Kabel breuk?
Ff uitlezen.
Dan kom je sneller achter het probleem!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Gewoon kabel van de DRL vastmaken aan de mistlampen?
Klopt, heb ik ook gedaan. Mijn Comfortline had helemaal geen mistlampen en heb de DRL bekabeling uit de koplampen doorgetrokken naar de lampjes onderin de bumper. Nadeel is dat je ze niet kan dimmen, maar rijd er alweer 3 jaar mee en nog geen seinende auto's of boze agenten gehad
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Klopt, heb ik ook gedaan. Mijn Comfortline had helemaal geen mistlampen en heb de DRL bekabeling uit de koplampen doorgetrokken naar de lampjes onderin de bumper. Nadeel is dat je ze niet kan dimmen, maar rijd er alweer 3 jaar mee en nog geen seinende auto's of boze agenten gehad
Ze blijven permanent aan bedoel je?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Dat ook, maar is volgens mij afhankelijk van je codering. Wat ik bedoel is dat ze tegelijk met dimlicht branden en gewoon op 100% sterkte. Volgens mij zouden je DRL's dan moeten dimmen naar 70%. Bij de 6c kun je deze sterkte dan wel weer coderen
Oke. Want een vriend van mij heeft een 6R uit 2012 en deze heeft dus wel dagrij in de mistlampen inc. bochtverlichting. Zo zie ik ze wel vaker rijden... als hij mistlampen draagt gaat de DRL in zijn koplampen aan. Was dat een optie o.i.d toendertijd?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Klein vraagje: Ik heb op dit moment op mijn polo AW 16 inch torsby velgen zitten. Ik zou graag 18 inch velgen willen hebben. Wat voor effect heeft dit qua rij comfort? Ik zat zelf te kijken naar de Dezent TZ Black Polished.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
Even een vraagje: mijn auto wordt langzaam warm (zeg 5km gereden, waarvan 3km autobaan, en de auto is nog steeds pas op ~70 graden.
Thermostaat is vervangen, net zoals de temperatuursensor. Geen motormanagementlampjes. Temperatuur neemt niet meer af als hij eenmaal op 90 graden staat.

Kan dit kwaad? Waar ligt dit aan?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@Jobnec check je remlichtschakelaar eens ;) Ik heb serieus ESP-issues gehad van een kapotte remlichtschakelaar.
Waar kan ik me r
@Jobnec check je remlichtschakelaar eens ;) Ik heb serieus ESP-issues gehad van een kapotte remlichtschakelaar.
Vandaag de weg opgegaan en viel alles. ANWB erbij gekomen en die wisten er ook geen raad mee. Nu staat die bij de garage. Ze denken dat het de boord elektronica unit is.
 
Schonewille1  Polo  1.2 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Even een vraagje: mijn auto wordt langzaam warm (zeg 5km gereden, waarvan 3km autobaan, en de auto is nog steeds pas op ~70 graden.
Thermostaat is vervangen, net zoals de temperatuursensor. Geen motormanagementlampjes. Temperatuur neemt niet meer af als hij eenmaal op 90 graden staat.

Kan dit kwaad? Waar ligt dit aan?
Lijkt mij niet bijzonder langzaam, het is erg koud buiten. Ik heb niet de indruk dat het kwaad kan.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Hallo hallo, ben ik weer.
Sinds kort loopt mijn motor als ik hem koud start ruim 1200 toeren stationair. Als ik ga rijden valt me op dat de motor er relatief lang over doet om warm te worden (thermostaat is eergisteren vervangen, kan het probleem niet zijn). Maar na een paar meter rijden (op nog koude motor volgens de temperatuurmeter) daalt het stationair toerental rustig naar de 750/800 toeren.

Ik heb ooit ook eens bij het starten gewacht, hij nam rustig in toeren af, begon bij de 1000 toeren te pruttelen, deed 2x pruttelen alsof hij afsloeg, zakte toen naar 750 toeren en deed het prima.

Iemand enig idee?
Denk ook dat dat het komt door het koude weer. Auto gooit iets wat meer brandstof erin om wat sneller warmer te worden. Dit ervaar ik bij de Mercedes iig..
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
En dus ook needle swipe, dakraam met sleutel, achterlichten aan met drl aan te passen?


Sommige kunnen via de ingebouwde apps aangezet worden, mits ondersteunt door de auto. De credits kan je opbouwen met 1 door het openen van de app en 3 met het kijken van reclame. Maar de dongle is 40 euro en de pro licentie is 20 euro en is niet auto gebonden, meerdere auto's mogelijk.

Screenshot_20191203-192551_OBDeleven.jpg

Hier is te zien hoe ik aan me credits kom en waaraan ik ze heb uitgegeven.

De afgeschreven apps zijn op de laatste meet en greet gebruikt bij 3 verschillende auto's, een 6r tdi, een blue gt en de auto van @inSaNo, zijn auto kreeg de seatbelt warning off. Doe ik normaal niet, maar voor een lid van de brandweer wel (y)
 
Weer de zoveelste vraag over schroefsets ik weet het heren maar dit is een simpele korte:

Ik zie veelal zulke sets waarbij de achterkant alleen met verlagingsveren is(evt vmax als men betere ervaring mee heeft.):

En als enige waarbij het in te stellen is heb ik dit gevonden maar zou dit wel kunnen?

Ik wil dus ook de achterkant in hoogte kunnen regelen. Iemand enig idee?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!