Het grote 'kleine vragen' topic

Kwam er net achter dat de winterbanden die ik bij de auto gekregen heb uit eind 2006 komen.
Te oud, ja dat weet ik, maar met het oog op alle reparatiekosten kan er nu geen nieuw setje banden vanaf. Ze zien er qua scheurtjes in de wang nog redelijk goed uit. Gewoon erop leggen, of wat is jullie advies?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Kwam er net achter dat de winterbanden die ik bij de auto gekregen heb uit eind 2006 komen.
Te oud, ja dat weet ik, maar met het oog op alle reparatiekosten kan er nu geen nieuw setje banden vanaf. Ze zien er qua scheurtjes in de wang nog redelijk goed uit. Gewoon erop leggen, of wat is jullie advies?
Gewoon doorrijden op je zomerbanden. Met de ‘winters’ van Nederland merk je niet veel verschil.
 
Volkswagen  X  X 
Ik heb me vanmiddag net voorgesteld en heb nu gelijk al een vraag.
Zijn 215/35/17 bandjes voldoende voor de polo 9N3? Ik zie veel 215/40 voorbij komen maar de bandenboer zegt dat ik beter voor 215 of zelfs 225/35 moet gaan.
Ik zie al veel topics maar wordt er niet wijzer van, dus even snel deze vraag.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Ik heb me vanmiddag net voorgesteld en heb nu gelijk al een vraag.
Zijn 215/35/17 bandjes voldoende voor de polo 9N3? Ik zie veel 215/40 voorbij komen maar de bandenboer zegt dat ik beter voor 215 of zelfs 225/35 moet gaan.
Ik zie al veel topics maar wordt er niet wijzer van, dus even snel deze vraag.

Zover ik weet is 225 te breed en loopt het aan in je wielkasten. Ik heb zelf 215 eronder en ben er zeer tevreden over. Helaas steken de randen van de velgen een beetje uit, dus daarmee wel oppassen. Mij is ook verteld door de onderdelenboer dat met 215 je ook geen teller verschil krijgt. Kijk anders ff op mijn topic, kan je misschien zien hoe het staat.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Zover ik weet is 225 te breed en loopt het aan in je wielkasten. Ik heb zelf 215 eronder en ben er zeer tevreden over. Helaas steken de randen van de velgen een beetje uit, dus daarmee wel oppassen. Mij is ook verteld door de onderdelenboer dat met 215 je ook geen teller verschil krijgt. Kijk anders ff op mijn topic, kan je misschien zien hoe het staat.

Bedankt voor je antwoord, heb je dan 215/40 of 35? Ziet er verder wel goed uit!
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Bedankt voor je antwoord, heb je dan 215/40 of 35? Ziet er verder wel goed uit!

Ik heb 215/40. Zoals @Sal het zei, je hebt dan een tellerafwijking bij 35. Ik denk zelf dat dat ook te dun wordt. Vergeet niet dat je banden ook een beetje van de klap vangen van oneffenheden in de weg. Dus als er weinig dikte in zit slaat dat over naar de velg.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Gaan er mensen naar deze meeting a.s. 16 november?

Instagram:


Zelf ken ik het nog niet, ervaringen mee?
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
Is het niet 205/40r17?
Polo 6r zit op 215/40r17
Ik heb na een onderzoekje op het forum inderdaad gekozen voor 205/40. Ik kwam erachter dat dit toch wel de meest populaire is bij 17 inch. Als ik het goed heb zit dat qua omtrek ook het dichtst in de buurt van de omtrek van de standaard velgen + bandencombinatie van de 9N3.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe krik, aangezien de €30 krik van de lokale autowinkel het na nog geen jaar begeven heeft (bouwt geen druk meer op).
Wat raden jullie aan? Wat zijn een beetje fatsoenlijke merken? Liefst rond de €50 euro, maar niet meer dan €100.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!