Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Nou, zo zit het tegen en zo zit het ineens mee.

Maandag is iemand gaan kijken maar toen hing de auto al in de takels om bij mij thuis afgeleverd te worden alleen had iedereen verzuimt om dit even met mij te overleggen. Die persoon heeft dus ook maar een kleine blik kunnen werpen en mij doorverwezen naar een garage. Omdat ik toch in de buurt was ben ik er gelijk langsgereden en kon ik de chauffeur nog aanspreken. Tegen de wil in van de ANWB heeft hij hem laten staan. ANWB wilde hem thuis afleveren omdat stallen € 12,- per dag kost. Echter wilde ze hem later wel nog een keer komen ophalen om hem naar een garage toe te slepen. Kan aan mij liggen maar een extra rit kost veel meer dan € 12,-. Afspraak gemaakt dat hij dinsdag bij de garage gezet zou worden.

Dinsdag heb ik de (heerlijke) vervangwagen terug gebracht en ben daarna even langs die garage gereden. Telefoonnummer achterlaten leek mij wel handig. Auto was er 's ochtends al neergezet. Kom ik daar aan, zegt de monteur "Hij is al klaar". (ze zouden er pas volgende week tijd voor hebben) Ik heb het echt 4x moeten vragen want dacht dat hij mij voor de gek hield. Als hij zo snel klaar is dan zal de schade ook wel meevallen dacht ik. Na achterlaten van € 450,- (cash) kon ik hem meenemen. Ik wist even niet wat ik moest voelen.

De waterpomp had het begeven. (dacht dat die dingen veel groter waren) Ze hebben gelijk de distributieriemen (ik dacht dat er maar 1 in zat) vervangen evenals de spanrollen want die waren schijnbaar de laatste keer (net voordat ik hem kocht) niet vervangen. Riem moest toch binnen 22.500km. vervangen worden.

Gelukkig is het met een redelijke sisser afgelopen maar dat weet je nu eenmaal niet van te voren. Alle verhalen/prijzen eromheen maken het ook niet makkelijker. Maar heb mijn vrijheid weer terug. Dat met de ANWB krijgt nog wel een staartje...

20190326_145446.jpg

Das balen.
Kun je de APK niet combineren met de reparatie? Scheelt mss ook in de kosten.
Dat kon dus niet meer omdat hij al klaar was. Maar ik ben € 25,- kwijt bij de dealer dus dat valt ook reuze mee.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dank Robin en HoMi.

450€ is in mijn ogen voor een complete distributie en waterpomp incl materiaal en koelvloeistof, een goeie prijs!
Zonder koelvloeistof want die hebben ze uit mijn kofferbak gehaald.

Achteraf een meevaller toch ?
Achteraf zeker een meevaller. Veel geld maar ben er niet ontevreden over. En ik hoef voorlopig niet aan mijn distributieriem te denken.

Moet nog wel denken aan de woorden van die man die is gaan kijken wat er aan de hand was. Hij vroeg of ik geratel had gehoord. Schijnbaar hoor je het als de waterpomp kapot is maar ik hem helemaal niets gehoord.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Kijk heel mooi dat het achteraf toch netjes en snel hersteld is voor inderdaad een schappelijke prijs.
Vreemde actie ANWB benieuwd wat zij gaan zeggen pfffff.
Gelukkig alles weer spik en span en kan je weer lekker genieten van je mooie Polo.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
zit met een probleem, mn gti is verlaagd met H&R veren, ziet er optisch wel mooi uit maar is echt een stuiterbak tijdens het rijden.. wat zal ik doen? oude veren terug erop en met een esthetisch onverantwoord hoge 4x4 polo rijden maar geen gestuiter of toch zo laten misschien went het? :confused:
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
zit met een probleem, mn gti is verlaagd met H&R veren, ziet er optisch wel mooi uit maar is echt een stuiterbak tijdens het rijden.. wat zal ik doen? oude veren terug erop en met een esthetisch onverantwoord hoge 4x4 polo rijden maar geen gestuiter of toch zo laten misschien went het? :confused:

Hoeveel is die verlaging?
Indien die meer dan 30mm is en ze hebben de aanslag rubbers niet aangepast, kan het zijn dat je daardoor een hele korte veerweg heb.

Ik zelf heb eibach en het rijd super, maar af en toe vind ik met 17inch het comfort wel is ver te zoeken.
Maar nou ben ik ook een zeur kwa trillingen ect in een autoStick Out Tongue
 
Als ze achter die gele rubbere stops niet hebben ingekort, kan het zijn dat je daar op aan het veren ben.

(Ik Bedoel die gele rubbers die om je schokdemper stang zit)

Ik weet niet echt wat je bedoelt maar ik probeer het wel ff te bekijken morgen hoe het precies zit.. als dat ingekort is dan kan je ook niet 1 2 3 terug naar de originele veren of?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Gezien ik mijn 9N3 1.2 12v graag tot t uiterste duw ben ik aan het overwegen om hem in te ruilen voor een 9N3 GTI 1.8 20v met +/- 130xxx op de teller. Nou zit ik wel met het ruimte gezien 9N(3) modellen vrij smal zijn zoals VW FOX etc. Dus ik ben er nog niet helemaal uit. Voor meer ruimte en bredere wegligging twijfel ik tussen 9N3 GTI of Een GOLF V GT 140pk die is weer ruimer en breder van binnen en buiten. Staat ook weer wat stabieler op de weg waar je met de 9N(3) weer iets meer bodyroll hebt bij het nemen van bochten. Heeft er iemand suggesties ?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 12v 69pk 
Gezien ik mijn 9N3 1.2 12v graag tot t uiterste duw ben ik aan het overwegen om hem in te ruilen voor een 9N3 GTI 1.8 20v met +/- 130xxx op de teller. Nou zit ik wel met het ruimte gezien 9N(3) modellen vrij smal zijn zoals VW FOX etc. Dus ik ben er nog niet helemaal uit. Voor meer ruimte en meer pk's twijfel ik tussen 9N3 GTI of Een GOLF V GT 140pk die is weer ruimer en breder van binnen en buiten. Staat ook weer wat stabieler op de weg waar je met de 9N(3) weer iets meer bodyroll hebt bij het nemen van bochten. Heeft er iemand suggesties ?

6R 1.2 tsi?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!