Het grote 'Gooi het eruit' topic!

De GTI is toch een turbo, 1.2 niet. Dus downpipe gaat sowieso niet passen. Zin heeft het ook niet. De motor zal inderdaad eerder terug geschroefd worden door t management dan dat je er winst uithaalt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ik ging zaterdagmiddag om 14:40 uur weg richting Gent om daar te gaan zwemmen. Heerlijke avond gehad en om ca. 00:30 uur in de wagen gestapt om naar huis te rijden. Eerst nog even tanken en mijn medereiziger afzetten in Den Bosch omdat we hier geen nachtnet hebben. Echter ca. 120km. voor huis gaat het koelvloeistofniveaulampje (3x woordwaarde) branden en ik kon nog nét de afslag nemen naar een tankstation. (Q8 Ranst) Koelvloeistof gemeten (stond méér dan 5cm. onder het minimumniveau), koelvloeistof gekocht, bijgevuld, 5 minuutjes gewacht, wagen een meter naar achter geduwd en ja hoor, daar lag een plasje. Dat nog 2x gehaald met hetzelfde resultaat. :( ANWB gebeld maar die hadden het vréselijk druk. Uiteindelijk iemand gesproken en die schakelde hulp in. Toen die depannage eindelijk kwam kon hij mij niet helpen alleen afslepen naar een garage. ANWB gebeld (wéér 20 minuten in de wacht) en besloten om hem af te vullen en maar kijken waar het schip strand. Dat gebeurde dus 19km. later met een niveau weer veel lager dan het minimum. (totaal ca. 7 á 8cm. verschil) Gelukkig werd ik terug gebeld door de ANWB en die heeft wederom een andere depannage gebeld. Dat heeft uiteindelijk bijna 2 uur geduurd. :( Afgesleept naar Eindhoven waar ik wéér een half uur extra moest wachten voordat er iemand kwam die een leenwagen voor mij had. Gelukkig was mijn wagen toen alweer afgeladen want de depannage kreeg zelf pech. (hoofdleiding van die hydrauliek klapte ineens kapot en dan kan je niet veel meer) Uiteindelijk mijn passagier naar huis gebracht en was zelf om 10:58 uur thuis. Ben gesloopt. Morgen maar een 3e hypotheek op mijn huis afsluiten voor de reparatie want ik vrees het ergste. Waterpomp valt wel mee maar het kan ook de koppakking zijn zegt men. Probleem is dat ik een huurhuis heb dus een hypotheek zal niet gaan. Bank overvallen kan je tegenwoordig ook wel vergeten. Misschien een crowdfunding starten. Maak Ruud9N weer mobiel. :( Gelukkig mag ik tot dinsdag 17:00 uur, dag langer dan normaal, gratis gebruik maken van de heerlijke vervangwagen Opel Mokka X.(ex. brandstof)

Morgenmiddag gaat een monteur een blik werpen. Als het de waterpomp is dan kan hij waarschijnlijk wel helpen maar als het de koppakking is dan kan het wel twee weken duren voordat hij tijd heeft. :(

20190324_052609.jpg 20190324_082832.jpg 20190324_084634.jpg 20190324_084608.jpg
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!