Het grote 'Gooi het eruit' topic!

voorlopig:

U3kOGEm.jpg
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Kan best hoor, zolang het maar longlife is en 5w40 kan ook in een 1.2 tsi
Ik gebruik zelf ook longlife 5w40, rijd prima. Zelfs het idee dat hij soepeler loopt

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
@Skappa51 volgens mijn doe je dan echt de verkeerde olie in je auto,
Vw geeft een aantal olie soorten aan, dit dmv een codering bijvoorbeeld vw 507 00 dat is de longlife 5w30.
Indien de hier 5w40 of 10w40 in doe dan verandert volgens vw je interval naar 15000km en 1 jaar.(als dit mag)

Ik heb hier alleen de documenten niet meer van dus zou fout kunnen zijn, misschien dat iemand anders dit kan bevestigen of ontkrachten.

@Giltix
Als het over je 9n gaat hebben we het over 2 compleet verschillende motoren.
Ik weet dat daar de olie 10w40, 5w40, en vanaf een bepaald bouwjaar ook 5w30 in mag.

Op kroon-oil.com kan je dit goed terug vinden
Op mijn polo 1.2 tsi geeft deze ook alleen de 5w30 aan.


Wel is 1 ding zeker en dat is dat bij de 1.2tsi met het ketting “probleem” je beter de juiste olie er in kan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!