Het grote 'Gooi het eruit' topic!

leg eens de oude en de nieuwe kabelboom naast elkaar (voor zover mogelijk, iig de stekker bij de module). als die overeenkomt en alleen de kabels een ander kleurtje hebben maar nog steeds op dezelfde pin zitten... dan kun je gewoon de oude kabelset met de nieuwe handleiding inbouwen.

lijkt me dat er een +12V naar voren loopt, een paar getwiste kabels voor de canbus en evt een kabel voor de start/stop.

als je ook de module moet wisselen, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
 
leg eens de oude en de nieuwe kabelboom naast elkaar (voor zover mogelijk, iig de stekker bij de module). als die overeenkomt en alleen de kabels een ander kleurtje hebben maar nog steeds op dezelfde pin zitten... dan kun je gewoon de oude kabelset met de nieuwe handleiding inbouwen.

lijkt me dat er een +12V naar voren loopt, een paar getwiste kabels voor de canbus en evt een kabel voor de start/stop.

als je ook de module moet wisselen, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Module is anders, en ook de kabels verschillen net iets. Waar er bij de "oude" kabelset dus CAN kabels en een zwart/rode draad naar voren komen, is dit bij de nieuwe set een combi van CAN kabels en nog een stekker waar je de huidige CAN kabels mee afvangt. 't idee is dat je de stekker van de CANBUS los wrikt, daar een paar draden uit verwijdert, die pins die vrijkomen komen de nieuwe CAN kabels in, en de oude worden in een andere stekker gedaan. Eigenlijk een mooi alternatief voor kabels met een draadtapper aftappen :) maar ook achterin moet er bij de oude boom een van de achterlichten worden getapt, waar dit bij de nieuwe niet meer zo is..
 
Morgen kom ik naar Nederland. Vandaag tijdens t rijden kreeg ik van een voetganger te horen dat motor warm is. Ik keek op de boordcomputer en olie en koelvloeistof was gewoon normaal.
Even later zag ik rook uit de motorkap komen. Ik meteen de auto geparkeerd en een monteur gezocht. Ik zag dat ik een hele dieselspoor achterliet en ben een kwart van mijn tank kwijt. Gelukkig is bijna elke Marokkaan hier een monteur en had ik meteen een garage gevonden. Ze constateerden dat er een schroef los zat bij de injectoren. Daar kwam alle diesel uit. Ze hebben de schroef weer strak gedraaid en mijn motor gereinigd. Het stonk zwaar naar diesel.

Kostenpost? 10 Euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: HJV, Zero2Fear en Ruud9N
Morgen kom ik naar Nederland. Vandaag tijdens t rijden kreeg ik van een voetganger te horen dat motor warm is. Ik keek op de boordcomputer en olie en koelvloeistof was gewoon normaal.
Even later zag ik rook uit de motorkap komen. Ik meteen de auto geparkeerd en een monteur gezocht. Ik zag dat ik een hele dieselspoor achterliet en ben een kwart van mijn tank kwijt. Gelukkig is bijna elke Marokkaan hier een monteur en had ik meteen een garage gevonden. Ze constateerden dat er een schroef los zat bij de injectoren. Daar kwam alle diesel uit. Ze hebben de schroef weer strak gedraaid en mijn motor gereinigd. Het stonk zwaar naar diesel.

Kostenpost? 10 Euro.
oehh eng man.. goed dat het snel is opgelost. welkom terug!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
Want? nu doet alleen het "uit"-deel van knipperen het nog goed en het "aan" deel heeft 't voor gezien gehouden? Stick Out Tongue
Nee hij doet het wel-niet-wel-niet-wel-niet. Om gek van te worden Stick Out Tongue

Nee alle lampjes knipperen lekker in harmonie aan de buitenkant.
Maar de boordcomputer is het niet ermee eens, in de teller gaat dat geluidje titatitatita terwijl de lampjes tiiiik taaaaak tiiiik taaaaak doen.
(de teller 'tikt' dus veel te snel wat een indicatie is voor 'yo je knipperlicht is gaar'). Terwijl er wel 10x zoveel licht van die leds afkomt dan dat halogeen pitje.

Maar de multimeter gaf de diagnose al snel.
LED: 0.38A
Halogeen PY21W: 1.85A (= keurig 21W)

Dus of ik moet aan de slag met weerstanden (liever niet) of eens kijken of er een software update is.

Ben ook benieuwd, was aan het zoeken naar de juiste leds en zou ze dan monteren, mag aannemen dat je wel de canbus hebt genomen?
Ik heb canbus leds inderdaad, CREE met COB en al die onzin erbij.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Nee in België kijkt de overheid enkel naar haar portefeuille. Afhankelijk van de euronorm die je auto heeft mag je een bepaalde uitstoot hebben, zelf zonder roetfilter en een belachelijk slechte mapping raak je hier perfect gekeurd.

Ga zoiso wel een 2dehandse/verstopte roet filter zoeken dat ik die kan openslijpen en mijn originele roetfilter op kant hou voor de zekerheid.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!