Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik het bovenste klepje van de armsteun los krijg? (Daar waar je arm op leunt)
Wil hem namelijk vervangen voor een lederen, alleen is het me nog niet gelukt om hem los te halen.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Oké, dus geen schroeven loshalen? Gewoon zijkappen los halen en dan moet die klep eraf kunnen? Want ik zag dat het binnenste bakje vastzat met schroeven..
Indd, de binnenste bak zit vast mrt schroeven..

Maar de "deksel", de bovenste klep, die kan je er zo vanaf trekken..

Aan de achterkant zijn er aan de zijkanten 2 pinnetjes die als scharnier werken..

Dus beste is om hem aan een kant te trekken( links of rechts) en komt hij als goed is aan een kant vrij en dan trek je hem zo los..
 
Een before en after (op kleur na dan Big Grin) kan mij niet meer voorstelen dat mijn polo er standaard ook zo uitzag.

5c75d28cae2dbafd80750de08a1d4eda.jpg


ca986ec3626636d5d53665602c188383.jpg


5da1ce79aad28e85342b1144dd08f577.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: HJV en VWAlexander
Godgloeiende... ben een uur bezig geweest om mijn luchtfilter te vervangen. :mad: Torx schroefjes, gewone schroefjes, zucht. :mad: Waarom kan dat niet simpeler. Bij mijn oude Mercedes S-Klasse was het 1 moertje losdraaien, 5 minuutjes tops.
Heb nu alles weer vast zitten, voor zover dat gaat want met die torx krijg ik 2 schroefjes er echt niet meer helemaal ingedraaid. Hoop/denk niet dat dit heel erg is.

Zucht...
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Godgloeiende... ben een uur bezig geweest om mijn luchtfilter te vervangen. :mad: Torx schroefjes, gewone schroefjes, zucht. :mad: Waarom kan dat niet simpeler. Bij mijn oude Mercedes S-Klasse was het 1 moertje losdraaien, 5 minuutjes tops.
Heb nu alles weer vast zitten, voor zover dat gaat want met die torx krijg ik 2 schroefjes er echt niet meer helemaal ingedraaid. Hoop/denk niet dat dit heel erg is.

Zucht...

Ja komt me bekend voor. Schroefjes of draad beschadigd? Best wel volledig terug erin draaien helaas.
Het systeem op mijn polo vind ik ook niet goed, stuk of 6-7 torxkes. Bij de ibiza zijn het gewoon 2 dikke schroeven en dan klemmen aan de andere kant..
 
Ik ben helemaal voor degelijk maar dit is overdrijven.

Was vandaag boodschappen doen nadat ik de kap had terug gezet. Rook daarna steeds een brandlucht maar kon het niet thuis brengen. Nu hoop ik maar dat het ergens anders vandaan kwam. (had ramen open)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Grrrr irritante niet-lezende verkopers zijn te frustrerend voor woorden (maar ga 't toch proberen Stick Out Tongue)
Vorige maand een mailtje gestuurd naar trekhaakdiscounter.nl met de vraag of ze ook een wegneembare haak + kabelset konden leveren voor de 6C. Er zelfs nog bij uitgelegd dat deze NIET hetzelfde is als de 6R, maar qua boordcomputer meer weg heeft van de Golf VII. Snel een mailtje terug gehad dat e.e.a. geen probleem is en vlekkeloos zou moeten werken. Dus @LoneFalcon gaat op een mooie zaterdag er eens goed mee bezig. Nog nooit een bumper van een auto afgehaald, dus even frunniken, maar na een tijdje is de bumper er voor weg. Bumperbalk is met 30 seconden ook verwijderd. Nieuwe bumperbalk bij de trekhaak is een enorm irritant gepruts omdat je een lange bout in je chassis moet proppen waar toevallig ook al een uitlaat en aan de andere kant benzinetank zit. Maargoed, een uurtje later zit de nieuwe bumperbalk op z'n plek en is 't tijd om een fors gat in de bumper te maken en de haak eens te gaan proberen. Zo gezegd, zo gedaan, gat van 30x20 cm zat er met de dremel zo in, en 't paste ook nog! Scheelt weer een nieuwe bumper halen.
Volgende punt, de bekabeling (nu begint 't leuk te worden). Je begint achter bij de haak en werkt je zo een weg naar je stuurkolom. Eerst dus de stekker monteren, draden naar binnen leiden, losse draden komen uit bij een zwart control-boxje aan de binnenkant van de kofferbakbekleding en gaan vanaf daar met een stekker verder naar voren. Dus de panelen aan de linkerkant van de auto allemaal er uit slopen om die kabel netjes te geleiden etc. Ondertussen al 6 uur bezig, dus eerst maar eens de bumper weer terug er op en de kabelboom bij de voeten van de passagier laten eindigen om op een later moment verder te gaan. 'T grootste werk was immers al gedaan, toch? Kom je een paar dagen later eindelijk met je kabels aan onder je stuur.. blijkt dat er een andere aansluiting in de auto zit dan op de handleiding vermeld staat. Kut. Nog maar een keer mailen dan en probleem uitgelegd. Krijg je een mail terug..

Na veel gezoek heb ik uw factuur en order kunnen vinden. Was gemakkelijker geweest als u het ordenr. Of factuurnummer had vermeld.

Maar goed

Als het goed is heeft u ontvangen :
12500551 7 pins jaeger kabelset !!!!!!
Deze kabelset loopt van 07/09-03/14
Uw auto is bij het RDW aangemeld op 05/14. Nu is dus de vraag wanneer uw auto gefabriceerd is ??
En ik ga tevens even bij Jager navragen of deze kabelset ook geschikt is voor de Bluemotion Technology

Nogmaals vermeld (met eerdere mail er bij gevoegd) dat de auto in mei 2014 is gebouwd, en dat dit dus inderdaad niet kan kloppen.. Vervolgens weer een mail terug of ik niet even m'n chassisnummer kan vermelden, dan kan ie 't met zekerheid nagaan. Vervolgens weer een mail in de bus:

Heb antwoord van Jaeger ahv uw chassisnummer . U hebt een F-model en daar hoort een andere kabelset bij.
Ik zal deze voor u bestellen . Ik heb teven sde handleiding opgevraagd zen zal deze ook vooraf sturen

nog geen 30 seconden later gevolgd door deze:

We zullen er vandaag 1 naar je verzenden. Zou je zo vriendelijk willen zijn de verkeerde kabelset te retourneren aan ons

Prima, heb toch niks aan die andere kabelset. Nog even gevraagd of ze konden bevestigen dat enkel de draden vanaf het simpele zwarte boxje in de kofferbak vervangen hoeven worden en ik niet weer de hele bumper er voor weg hoef te slopen. Immers, vanaf daar gaan er precies 7 draden naar buiten (7-polige stekker) en 1 naar het chassis voor de aarding. Krijg je het antwoord:

Goedemorgen,

Helaas wel. De gehele kabelset moet worden vervangen.

Met vriendelijke groet/ Kind Regards / Mit Freundlichen Gruss

Oftewel @LoneFalcon kan z'n halve auto weer uit elkaar gaan schroeven omdat die imbecielen daar niet kunnen / willen lezen en 't achteraf allemaal weer gefixt moet worden... ARGHHH

geheel off-topic: iemand zin om komend weekend in de regio Twente aan een 6C te knutselen? :innocent:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!