Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Wij hebben 4, 8MP 4K Dahua WizSense, camera's rondom het huis.
Super intelligente dingen zijn het met gezicht en zelfs kenteken detectie.

Maar wat je zegt, je kan er bijzonder ver mee inzoomen voordat je korrelig beeld krijgt.
Het was een investering bij het aanschaffen, maar zodra je ze nodig hebt, ben je blij dat je ze hebt.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben 4, 8MP 4K Dahua WizSense, camera's rondom het huis.
Super intelligente dingen zijn het met gezicht en zelfs kenteken detectie.

Maar wat je zegt, je kan er bijzonder ver mee inzoomen voordat je korrelig beeld krijgt.
Het was een investering bij het aanschaffen, maar zodra je ze nodig hebt ben je blij dat je ze hebt.
Precies dat, ik heb ze dan van Hikvision (puur omdat wij op het werk deze ook monteren bij klanten)
Is inderdaad even een investering, maar het geld zeker waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Goedenavond!
Ik dacht ik kom er weer eens even in na +/- 2 weken afwezig te zijn geweest.
Ik mocht genieten van een prachtige vakantie in Californië. Hier heb ik zelfs een Polo zien staan! Zie foto.
IMG_3288.jpeg

Vandaag heb ik de Polo naar de garage gebracht om eens te kijken wat er nou precies lek is. Ja, de waterpomp, maar als ik de garage mag geloven waar hij vervangen gaat worden heeft mijn auto er 2.

De grote waterpomp is inderdaad lek. Volgens de Volkswagen merk dealer was het wijsheid om de distributieriem ook gelijk mee te vervangen. Nee zegt de universele garage, “dat hoeft niet want deze zit aan de andere kant van de motor en zoals wij het nu zien kan deze het nog tot 240 duizend km vol houden.”

Eindstand: over 2 weken krijgt hij een nieuwe waterpomp. De helft goedkoper als bij de merkdealer! Ik ben blij, en de Polo denk ik ook! :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Tijdens het loshalen van de wielbouten viel het me op dat de achteras (met BREMBO schijven) overdreven strak was.
Deze zijn op 140nm vast gezet en gingen nu pas los op ±190nm.
Dit bleek later omdat de achterkant van alle bouten roestvorming had.

De bouten in de vooras lieten gemakkelijker los, met schijven van ATE. Ook zat er geen roest op deze bouten.

Verder valt het me ook op dat de BREMBO schijven (überhaupt) roest vertonen in de koelkanalen van de schijven.
Dit zou helemaal niet moeten gebeuren lijkt mij? Ze zijn nog geen jaar oud & wekelijks 'warm' gereden.

Bij de auto van mijn vader had ik ook BREMBO gemonteerd, en daar vertoonde de schijven binnen 2 weken roest op de 'voorkant'.
Nadat dit met 2K coating behandeld was, was de roestvorming weg. Oftewel gebrek aan juiste coating.

1695409427015.png

Nu mijn vraag:
Hebben mensen die BREMBO schijven hebben hier ook last van?
Het lijkt wel alsof er een bijzonder slechte coating op de schijven zit, waardoor er snel roestvorming ontstaat.
 
Ik heb destijds een NEST cam gekocht. Dacht omdat ik ook een NEST thermostaat had dat dat wel makkelijk was.
Nightvision heb ik wel uitgezet want ik heb beter beeld dan met. Mocht deze stuk gaan en ik heb een vervanger nodig dan ga ik wel kijken naar een 4K maar deze doet het en het geld groeit mij niet op de rug.
Vandaag de politie over de vloer gehad (3 personen maar liefst) en ze alles laten zien/gegeven wat ze wilde. Ben benieuwd. Ondanks dat ik niet alleen mijn wagen kan zien maar bijna het hele parkeerterrein kon ze dat niets schelen. Zij hebben er zelf ook baat bij. Alleen een buurman heeft er problemen mee maar dat is omdat ik hem ooit aangesproken heb op zijn bijzonder slechte parkeergedrag en dat mag je natuurlijk niet doen in Nederland. Foei Ruud. (was trouwens een actie waarvoor ik mijn camera niet eens nodig had want vanuit mijn raam zelf gezien)

Jullie nemen de beelden op neem ik aan? Hoe doen jullie dat? Ik betaal € 50,- per jaar en dan kan ik max. 5 dagen terug kijken en beelden bewaren. Kan de clips ook downloaden. Nadeel is dat hij niet bij elke beweging een markering plaatst en soms ineens even offline is.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Yep zoals @Pigeon zegt, hier ook. Camera's nemen elkaar naadloos over (rondom het huis) en de buren weten ervan.
Ze zijn er zelfs blij mee, want hun auto's staan ook allemaal op de camera's, dus hoeven zij niks aan te schaffen.
Zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar de WhatsApp groep van de buurt vindt het ook geweldig.

Qua opslag, in de NVR een 6tb WD Purple schijf die destijds van Tweakers gekocht is voor €80.
Daarnaast nog een identieke schijf gekoppeld aan een Raspberry Pi, in een oude computer kast, in RAID1 config. (oftewel mirroring)

Klinkt lastig maar het komt erop neer dat er ongeveer 6 maanden aan beeld is op 2 schijven, mocht eentje de geest geven.

Zo zit ik nooit vast aan maandelijkse kosten voor opslag, heb ik alles lokaal & kan het super snel bekeken worden, zonder dat het systeem offline gaat. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Yep zoals @Pigeon zegt, hier ook. Camera's nemen elkaar naadloos over (rondom het huis) en de buren weten ervan.
Ze zijn er zelfs blij mee, want hun auto's staan ook allemaal op de camera's, dus hoeven zij niks aan te schaffen.
Zelf ben ik er niet zo'n fan van, maar de WhatsApp groep van de buurt vindt het ook geweldig.

Qua opslag, in de NVR een 6tb WD Purple schijf die destijds van Tweakers gekocht is voor €80.
Daarnaast nog een identieke schijf gekoppeld aan een Raspberry Pi, in een oude computer kast, in RAID1 config. (oftewel mirroring)

Klinkt lastig maar het komt erop neer dat er ongeveer 6 maanden aan beeld is op 2 schijven, mocht eentje de geest geven.

Zo zit ik nooit vast aan maandelijkse kosten voor opslag, heb ik alles lokaal & kan het super snel bekeken worden, zonder dat het systeem offline gaat. :)
Maar wat was je dan in totaal kwijt?

Zelf heb ik een complete setup van eufy; deurbel, floodlight, cameras en alarm en opzich ben ik daar ook wel content mee, ook geen maandelijkse kosten
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Jou hoofd waterpomp word aangedreven door de distributie riem.
en indien die los moet is het inderdaad slim om mee te vervangen.

Dus die anderen garage gaat de elektrische waterpomp vervangen? Of wat gaat die doen
Scherp. De grote waterpomp wordt inderdaad vervangen, want die lekt zoals ik al zei. Tsja, wat is wijsheid.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik weet niet hoe diep je portemonnee is en hoelang je nog wilt rijden met de auto.

Slim is het altijd om de riem te vervangen bij een lekkende waterpomp, indien de riem nat is geworden door de koelvloeistof is dit uiteraard niet goed.
En hij is toch al uit elkaar.. dus scheelt arbeidskosten indien het naderhand moet.

Maar het is niet verplicht, maar als die breekt kost het een motor…
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en _Maarten_
Maar wat was je dan in totaal kwijt?
  • De camera's waren nieuw, €220 p.s.
  • De DH-NVR heb ik tweedehands op de kop getikt voor €130.
  • 50 meter CAT6 rol netwerkkabel met kopjes + tang was ongeveer €60.
  • Initiële opslag (zonder RAID config) €80.
  • Overige spulletjes ongeveer €50. (schroefjes, adapters etc.)
Al met al €1200, oftewel niks overdreven.

Hier kwam later een oude computerkast + PSU, Raspberry Pi & extra WD Purple bij á €200 all-in.


Mijn advies is, en dat zal altijd het geval zijn met techniek: Kan je het fatsoenlijk tweedehands kopen? Kijk dan naar de mogelijkheden.
Het scheelt veel geld, werkt vaak net zo goed en biedt ook meer mogelijkheden tot upgraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: dov
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!