Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Want ze passen niet op de naaf van een Polo met BM velgen? Asking this for a friend Stick Out Tongue
Dat durf ik zo niet te zeggen, de binnenmaat van de dynamische kapjes zijn ca. 53mm lees ik.
Eigenlijk moet ik gewoon even zo'n kapje van mijn auto afhalen en opmeten en niet zo lui doen, mja..

(ik heb gewoon mijn kenteken ingetypt en zag dat alle dynamische kapjes verdwenen dus ging ervanuit dat het niet zal passen)
 
Domeinnaam en bedrijfsnaam voor mijn nieuwe chiptuning avontuur heb ik inmiddels, ik ben nu bezig met het maken van een website. Mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie graag willen zien op een chiptuning website/(bij een chiptuning bedrijf), denk aan via kenteken zoeken naar waardes, moderne site, etc. Ook zou ik graag willen weten wat voor jullie interessant is wanneer je naar een bedrijf gaat om je auto te chippen, kijk je dan naar klantenervaringen, of zoek je specifiek een bedrijf die garantie bied op de tune? (in de zin van, stel dat de dealer de software eruit haalt bij een update oid dat je dan gratis/tegen een kleine vergoeding weer de tune erop hebt?) En wat zou je nog meer willen ervaren/zien/krijgen? Zou je ook hardware mods willen of is alleen een tune voldoende? Wat voor goodies zou leuk zijn om bij chiptuning mee te geven? (met reclame, die je niet meteen zou weggooien maar ook gebruiken). Is een tuningcertificaat een ding? Ik hoor graag wat jullie erover zeggen
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Certificaat lijkt me fijn. Goeie faq lijkt me goed.
Hoe zou je zo'n certificaat willen zien/krijgen? Op wat dikker papier, naam, model auto, kmstand, datum, pk, pk verschil, winst % etc? of met pen ingevuld?

faq zie ik niet echt veel voorbijkomen, welke vragen zou je graag beantwoord willen hebben op voorhand?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Hieronder een voorbeeld van het certificaat bij ATM chiptuning.
Die van mij had ik meegegeven bij de verkoop dus gelukkig had een vriend nog een certificaatje liggen.

Verder is het wellicht handig om een marketing bureau in te schakelen voor je site. Zij kunnen een concurrenten onderzoek doen m.b.t. relevante zoekwoorden, vragen & antwoorden, pagina's om te tonen etc. op je site. Dit is wel belangrijk omdat er best een aantal tuning partijen zijn en mensen niet zomaar iedereen laten werken aan hun auto.
 

Bijlagen

  • atm 1.jpeg
    atm 1.jpeg
    232.7 KB · Weergaven: 21
  • atm 2.jpeg
    atm 2.jpeg
    264.2 KB · Weergaven: 23
  • atm 3.jpeg
    atm 3.jpeg
    207.4 KB · Weergaven: 22
  • atm 4.jpeg
    atm 4.jpeg
    247.4 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: dov
Hieronder een voorbeeld van het certificaat bij ATM chiptuning.
Die van mij had ik meegegeven bij de verkoop dus gelukkig had een vriend nog een certificaatje liggen.

Verder is het wellicht handig om een marketing bureau in te schakelen voor je site. Zij kunnen een concurrenten onderzoek doen m.b.t. relevante zoekwoorden, vragen & antwoorden, pagina's om te tonen etc. op je site. Dit is wel belangrijk omdat er best een aantal tuning partijen zijn en mensen niet zomaar iedereen laten werken aan hun auto.
Zou ik niet doen een marketing bureau, voordat je die kosten hebt terugverdiend.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Pfff, sommige gasten op marktplaats snappen het echt niet.

Komt een man bij iichel, "kun jij een stuur coderen en wat is de prijs?"
Na lang vragen wil hij een golf 7 stuur in maken, heeft nu al een MF stuur. Ik zeg, dat is plug en play, en soms werkt het, soms niet.
(da's ook echt zo, soms werkt het gewoon maar half. en de verlichting gewoon niet).

Of ik ook cruise control kan inbouwen, en dan via dat stuur. Nee, dat kan niet op een 6R.
Gewoon cruise control inbouwen kost 275 euro. Dat was te duur, of het goedkoper kon? Nope.
Ik heb een stuur met airbag maar zonder kabels, hoe moet dat dan? Nou gewoon, kabelsetje erbij kopen. Oh ja.
Wanneer kun je en wat kost het? En waar zit je? Nou, zo en zo duur, dan en dan, en ik zit vlakbij Eindhoven.
Kan dit stuur er ook in? Golf 6 GTI stuur zonder knoppen. Ja kan prima hoor. Top, dan ga ik die kopen en dan hoor je het wel.
Kun je het stuur dan overzetten? Dan laat ik bij jou cruise control inbouwen en kun je meteen het stuur wisselen. Scheelt werk.
En wat kost het ook alweer (3e keer)?
Kun je ook 6C schakelaars gebruiken? Nee dat kan niet. Okay... (Het past gewoon echt niet tenzij je de hele stuurkolom verbouwt)
Prima...

Paar dagen later, meneer heeft een Golf 7 stuur in z'n auto, knoppen werken maar half, maar moest ingeleerd worden.
En ik wil graag dat de knoppen ook cruise doen via m'n stuur, dat moet je ook inbouwen. Kun jij dat?
Ik zeg, nee daar is niks aan in te leren. Deze combi werkt niet op jouw auto. Jawel, meneer had gelezen dat het wel kon.
'ik heb al iemand gevonden die dat wel doet'
Prima, doe je dat.

Nog even later, ik wil cruise laten inbouwen maar dan zorg ik wel voor m'n eigen hendels en sleepring.
Prima, dan moet je iemand zoeken die dat inbouwt.
Ik begin daar niet aan want 3 van de 4 keer is 't goedkope meuk die binnen een week kapot is of gewoon niet past.
Maar goed ook want meneer had ditmaal hendels van een golf 6 want dat werkt met z'n golf 7 stuur (???).
Golf 6 electronica voor stuurwiel/hendels gaat gewoon niet werken op een Polo 6R.

Dat gaat niet werken meneer. Okay, dat leek hij te begrijpen, want ik was toch de enige die er verstand van had die hij kende.
(WTF hij had toch iemand die stat stuur kon coderen?)

Nog even later vraag hij of ik de hendels van een Golf 7 kan inbouwen, want dat werkt dan wel met z'n stuur.
(dat past ook gewoon echt niet, electrisch niet en fysiek niet)
En ik moest 2 kabels erbij trekken voor MF stuur want dan werkte ook de verlichting van de stuurknoppen.
(waarheen dan? vaag verhaal met iets van BCM en of ik dat erbij kon doen met de cruise inbouw)

Ik was 'm echt allang kwijt en ik heb gezegd dat dat niks voor mij is.
Na nog wat heen en weer buurten gezegd dat dat gewoon niet gaat werken en dat ik ook niet denk dat iemand dit aan de praat gaat krijgen.

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik 'm niet kan helpen, waarop meneer nog iets zegt zegt 'nou ik denk dat jij het wel kan maar dat je niet wilt, maar that's cool'. Lekker subtiele diss, broer. Ik doe hier m'n best terwijl jij rare shit loopt te doen, maar 't ligt niet aan jou he. Toen was ik er klaar mee en heb ik gezegd dat hij maar iemand anders moest gaan zoeken want ik heb er geen zin meer in.
Toen was ik een misgunner.

Man man man wat een mongool. Impulsief allemaal zooi kopen wat gewoon niet gaat werken, 1 miljoen vragen stellen en gewoon niet luisteren.
Maar ik ben de misgunner. Ik denk niet dat zijn Polo ooit cruise control gaat krijgen op deze manier. En dat ligt niet aan de auto, zeg maar.
 
Kijk, zo doe je dat. Niet luisteren? Pech.
Ik kan beamen dat jij het goed kan, die Citigo die ik had heeft ook Cruise Control gekregen dankzij jou, en het zag eruit alsof het er al vanaf het begin op zat.
Droeftoeter die Henk.
Goed opgelost zo!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Pfff, sommige gasten op marktplaats snappen het echt niet.

Komt een man bij iichel, "kun jij een stuur coderen en wat is de prijs?"
Na lang vragen wil hij een golf 7 stuur in maken, heeft nu al een MF stuur. Ik zeg, dat is plug en play, en soms werkt het, soms niet.
(da's ook echt zo, soms werkt het gewoon maar half. en de verlichting gewoon niet).

Of ik ook cruise control kan inbouwen, en dan via dat stuur. Nee, dat kan niet op een 6R.
Gewoon cruise control inbouwen kost 275 euro. Dat was te duur, of het goedkoper kon? Nope.
Ik heb een stuur met airbag maar zonder kabels, hoe moet dat dan? Nou gewoon, kabelsetje erbij kopen. Oh ja.
Wanneer kun je en wat kost het? En waar zit je? Nou, zo en zo duur, dan en dan, en ik zit vlakbij Eindhoven.
Kan dit stuur er ook in? Golf 6 GTI stuur zonder knoppen. Ja kan prima hoor. Top, dan ga ik die kopen en dan hoor je het wel.
Kun je het stuur dan overzetten? Dan laat ik bij jou cruise control inbouwen en kun je meteen het stuur wisselen. Scheelt werk.
En wat kost het ook alweer (3e keer)?
Kun je ook 6C schakelaars gebruiken? Nee dat kan niet. Okay... (Het past gewoon echt niet tenzij je de hele stuurkolom verbouwt)
Prima...

Paar dagen later, meneer heeft een Golf 7 stuur in z'n auto, knoppen werken maar half, maar moest ingeleerd worden.
En ik wil graag dat de knoppen ook cruise doen via m'n stuur, dat moet je ook inbouwen. Kun jij dat?
Ik zeg, nee daar is niks aan in te leren. Deze combi werkt niet op jouw auto. Jawel, meneer had gelezen dat het wel kon.
'ik heb al iemand gevonden die dat wel doet'
Prima, doe je dat.

Nog even later, ik wil cruise laten inbouwen maar dan zorg ik wel voor m'n eigen hendels en sleepring.
Prima, dan moet je iemand zoeken die dat inbouwt.
Ik begin daar niet aan want 3 van de 4 keer is 't goedkope meuk die binnen een week kapot is of gewoon niet past.
Maar goed ook want meneer had ditmaal hendels van een golf 6 want dat werkt met z'n golf 7 stuur (???).
Golf 6 electronica voor stuurwiel/hendels gaat gewoon niet werken op een Polo 6R.

Dat gaat niet werken meneer. Okay, dat leek hij te begrijpen, want ik was toch de enige die er verstand van had die hij kende.
(WTF hij had toch iemand die stat stuur kon coderen?)

Nog even later vraag hij of ik de hendels van een Golf 7 kan inbouwen, want dat werkt dan wel met z'n stuur.
(dat past ook gewoon echt niet, electrisch niet en fysiek niet)
En ik moest 2 kabels erbij trekken voor MF stuur want dan werkte ook de verlichting van de stuurknoppen.
(waarheen dan? vaag verhaal met iets van BCM en of ik dat erbij kon doen met de cruise inbouw)

Ik was 'm echt allang kwijt en ik heb gezegd dat dat niks voor mij is.
Na nog wat heen en weer buurten gezegd dat dat gewoon niet gaat werken en dat ik ook niet denk dat iemand dit aan de praat gaat krijgen.

Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik 'm niet kan helpen, waarop meneer nog iets zegt zegt 'nou ik denk dat jij het wel kan maar dat je niet wilt, maar that's cool'. Lekker subtiele diss, broer. Ik doe hier m'n best terwijl jij rare shit loopt te doen, maar 't ligt niet aan jou he. Toen was ik er klaar mee en heb ik gezegd dat hij maar iemand anders moest gaan zoeken want ik heb er geen zin meer in.
Toen was ik een misgunner.

Man man man wat een mongool. Impulsief allemaal zooi kopen wat gewoon niet gaat werken, 1 miljoen vragen stellen en gewoon niet luisteren.
Maar ik ben de misgunner. Ik denk niet dat zijn Polo ooit cruise control gaat krijgen op deze manier. En dat ligt niet aan de auto, zeg maar.

Echt zonde van je tijd man... En je ergert je ook nog eens dood...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!