Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ik begin ondertussen een beetje gek te worden van het windgeruis dat boven de 60/70kmh te horen is. Ik heb ondertussen de deuren bijgesteld, en overal rondom alle rubbers gecontroleerd. Deze zitten nu strak genoeg dat ik een papiertje er bijna niet tussenuit krijg. Ik heb op iedere kier tape gehad, maar het geluid blijft onverminderd hard doorsuizen. Ik heb ondertussen écht geen idee meer wat ik hiermee aan moet. Heeft iemand misschien nog suggesties voor dingen die ik kan proberen?
Is het wel windgeruis? Wiellager klinkt ook gekkig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Is het wel windgeruis? Wiellager klinkt ook gekkig.
Dit is duidelijk windgeruis, als ik achter een bestelbusje aanrijdt op de snelweg dan is het óf erg verstoord, of helemaal weg. Het geluid komt van achteren aan beide kanten, redelijk bovenaan (zie foto).
Op alle naden tape plakken en rijden maar, vervolgens(als het weg is) steeds een stukje tape weg halen net zo lang tot het probleem gevonden is.
Dat is dus het probleem, ik heb al op iedere naad tape geplakt:(. Maar zelfs met een debiel uitziende auto volgeplakt met tape hoor ik het geluid nog steeds onverminderd

p.s. op de foto is de bestuurdersdeur niet goed dicht Stick Out Tongue
IMG_7737.jpg
 
@Peet_B dit zijn altijd lastige dingen.
Maar indien je de complete achterklep heb afgeplakt, spoiler, naad rondom klep en je hoort het nog steeds dan lijkt het mijn niet achter vandaan te komen.
Ik weet wel dat de spiegels nog wel eens suizen.
En dat er een schuimpje mist of niet goed zit aan de voor en achterzijde van de raamsnor aan de binnenkant voor het voorportier ( Stick Out Tongue)

Anders een keer langs de dealer om te vragen of hun het wel is hebben mee gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B en Jay511
Ik begin ondertussen een beetje gek te worden van het windgeruis dat boven de 60/70kmh te horen is. Ik heb ondertussen de deuren bijgesteld, en overal rondom alle rubbers gecontroleerd. Deze zitten nu strak genoeg dat ik een papiertje er bijna niet tussenuit krijg. Ik heb op iedere kier tape gehad, maar het geluid blijft onverminderd hard doorsuizen. Ik heb ondertussen écht geen idee meer wat ik hiermee aan moet. Heeft iemand misschien nog suggesties voor dingen die ik kan proberen?

Een andere auto kopen ...
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
gezien de locatie die je aanwijst kan het ook van onder komen, en eigenlijk van nog veel meer plekken.
Achter de c-stylen langs zeg maar.
dus mogelijkheden die je nog kan bekijken:
in de bandenbak alle rubber doppen.
in de bandenbak de ontluchtings roosters
bij je voorraam boven het raam
onder je voorraam n de parafaanbak (de a-style is een koker die doorloopt in je dak tot aan je 3e remlicht.)

En anders...... toch die andere auto kopen.:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Dit is duidelijk windgeruis, als ik achter een bestelbusje aanrijdt op de snelweg dan is het óf erg verstoord, of helemaal weg. Het geluid komt van achteren aan beide kanten, redelijk bovenaan (zie foto).

Dat is dus het probleem, ik heb al op iedere naad tape geplakt:(. Maar zelfs met een debiel uitziende auto volgeplakt met tape hoor ik het geluid nog steeds onverminderd

p.s. op de foto is de bestuurdersdeur niet goed dicht Stick Out Tongue
IMG_7737.jpg

Onder je achterbank zit een soort van afdekkap, daaronder zit een gat in de tank waarin de brandstofpomp is gemonteerd. Dat is geen 'gesealde' omgeving. Wellicht dat het geluid daar nog vandaan kan komen?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Interessant...

En precies het stukje waar alle adapters en loshangende kabels voor de led lamp in de unit gepropt worden (wat bij mij al niet paste) word er uitgeknipt, en 'ineens' past de afdek dop er op. Ze laten altijd zien hoe het zou moeten gaan, (bijna) nooit hoe het echt gaat de installatie.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
En precies het stukje waar alle adapters en loshangende kabels voor de led lamp in de unit gepropt worden (wat bij mij al niet paste) word er uitgeknipt, en 'ineens' past de afdek dop er op. Ze laten altijd zien hoe het zou moeten gaan, (bijna) nooit hoe het echt gaat de installatie.
Adapter past gewoon in de 6R/6C koplamp. Je ziet voor de knip dat die er eigenlijk al in zit/gaat passen. Geen idee of dit ook voor jouw AW het geval is aangezien de koplamp anders is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Adapter past gewoon in de 6R/6C koplamp. Je ziet voor de knip dat die er eigenlijk al in zit/gaat passen. Geen idee of dit ook voor jouw AW het geval is aangezien de koplamp anders is.
Past niet in de AW zie lijst voor compatibel auto's

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Adapter past gewoon in de 6R/6C koplamp. Je ziet voor de knip dat die er eigenlijk al in zit/gaat passen. Geen idee of dit ook voor jouw AW het geval is aangezien de koplamp anders is.

Nope, niet voor de AW. Al had ik wel een ander setje, maar wel gelijkwaardig. Het past misschien wel (net), maar wat een geklooi, uiteindelijk zat de fitting vast, ergens in de unit omdat ik alles erin gepropt had en kreeg ik m er amper weer uit.. universele afdek dop moeten bestellen omdat originele niet paste, maar dat was ook niet geweldig.

Het zou passen, maar dan past je originele afdek dop misschien niet meer. En vond het een geklooi. Half uur met een lampje bezig om deze echt goed in de juiste positie te krijgen duurt mij te lang.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Nope, niet voor de AW. Al had ik wel een ander setje, maar wel gelijkwaardig. Het past misschien wel (net), maar wat een geklooi, uiteindelijk zat de fitting vast, ergens in de unit omdat ik alles erin gepropt had en kreeg ik m er amper weer uit.. universele afdek dop moeten bestellen omdat originele niet paste, maar dat was ook niet geweldig.

Het zou passen, maar dan past je originele afdek dop misschien niet meer. En vond het een geklooi. Half uur met een lampje bezig om deze echt goed in de juiste positie te krijgen duurt mij te lang.
Misschien brengen ze nog wel een model uit geschikt voor de AW.
 
Ik krijg sinds een paar dagen onderstaande 'melding' op mijn dashboard te zien als ik mijn auto op contact zet. 116 (uur?) en dat ie onderhoud moet over 600 km.
20201013_123416.jpg
Heeft zo'n 10.000 km geleden nog een beurt gehad. Neem aan dat ik hem gewoon moet laten uitlezen en kijken wat ie zegt?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!