Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Gisteren was het een zonnige dag en heb ik een stukje gereden in de auto, dakraam en ramen open, lekker muziekje op.... heerlijk.

op sommige stukken even flink gas gegeven voor de fun. Wat mij opviel, hard optrekken vanaf stilstand tot ongeveer 60km/u brandde het traction control lampje, de auto zoekt echt naar grip (droog weer, banden hebben goed profiel) wie heeft dit nog meer?

Ik vermoed de mensen die kwa pk’s / nm’s in de buurt van jouw GTI zitten. Iets met teveel pk / nm op de voorbandjes
 
Bij een auto met DSG en voorwielaandrijving, zul je dit effect altijd hebben, wanneer je er vanuit stilstand vol in knalt. Uit ervaring weet ik dat dit zelfs het geval is bij een 1.2 of 1.0 tsi. De truc is om hem eerst heel even te laten aangrijpen, heel even laten rollen en dan pas vol (of veel) gas. Hoe meer vermogen, hoe sterker het spinnen. Reden dat ik bij mijn huidige auto de launch control na 1 x voor gezien te houden. Gewoon niet praktisch bruikbaar eigenlijk
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik vraag me eigenlijk ook af of launch control praktisch is in het dagelijkse verkeer. Denk niet dat de feature daarvoor is ontworpen.

Kan mij vaag iets herinneren dat er op sommige auto’s ook een launch control limit op zit. Die zal
Uiteraard aangepast kunnen worden, maar dat er een limiet op zit zegt wel iets.
 
Gisteren was het een zonnige dag en heb ik een stukje gereden in de auto, dakraam en ramen open, lekker muziekje op.... heerlijk.

op sommige stukken even flink gas gegeven voor de fun. Wat mij opviel, hard optrekken vanaf stilstand tot ongeveer 60km/u brandde het traction control lampje, de auto zoekt echt naar grip (droog weer, banden hebben goed profiel) wie heeft dit nog meer?
Ik heb bij launch control ook tot ongeveer 60 km/u tractie problemen en daarna niet meer
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Initiald
Als ik in 2021 of 2022 weer terug in Nederland ben, dan ga ik de Audi A3 35 TDI S-line kopen.
Ik was aan het denken om de Golf 8 te kopen toen ik nog niet wist hoe deze eruit zou zien.
Maar de Golf vind ik zwaar verpest. Die voorkant is spuuglelijk. Veel mensen zeggen dat je eraan moet wennen en soms klopt dat.
Maar in dit geval blijf ik hem spuuglelijk vinden.

De Audi vind ik dan weer echt een dikke verbetering.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Als ik in 2021 of 2022 weer terug in Nederland ben, dan ga ik de Audi A3 35 TDI S-line kopen.
Ik was aan het denken om de Golf 8 te kopen toen ik nog niet wist hoe deze eruit zou zien.
Maar de Golf vind ik zwaar verpest. Die voorkant is spuuglelijk. Veel mensen zeggen dat je eraan moet wennen en soms klopt dat.
Maar in dit geval blijf ik hem spuuglelijk vinden.

De Audi vind ik dan weer echt een dikke verbetering.

Hoe langer ik naar de Golf 8 kijk, hoe mooier ik hem vind, maar na een eerste testrit dezelfde mening gehad. Ik ben ook van plan om volgend jaar de nieuwe A3 te kopen, denk er wel aan om hem zelf uit Duitsland te importeren. Zal dan waarschijnlijk weer een 35TFSI S-Tronic worden.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
VW Dynamic Self leveling Center Cap - Origineel
€ 99,95

Staat dat het niet voor polo is, lijkt me dat het vast wel past op AW?
Niet geschikt voor Polo staat erbij
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Een offerte aangevraagd om te kijken wat het kost om de spiegelkappen en achterlichten van de Golf te laten wrappen.
Om te huilen die prijzen...
€120,- voor de spiegelkappen
€90,- voor de achterlichten.
Is dit normaal? o_O
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Een offerte aangevraagd om te kijken wat het kost om de spiegelkappen en achterlichten van de Golf te laten wrappen.
Om te huilen die prijzen...
€120,- voor de spiegelkappen
€90,- voor de achterlichten.
Is dit normaal? o_O
PB mij even. Achterlampen wrappen kan stukken goedkoper! Spiegelkappen zou ik lekker bestellen van Ali!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Een offerte aangevraagd om te kijken wat het kost om de spiegelkappen en achterlichten van de Golf te laten wrappen.
Om te huilen die prijzen...
€120,- voor de spiegelkappen
€90,- voor de achterlichten.
Is dit normaal? o_O
Spiegelkappen kan je zelf nog wel wrappen, 20/30 euro voor veel folie en zelf beetje auwehoeren.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!