Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Twee weken geleden kwam ik erachter dat de ventilator links niet werkt, waarschijnlijk al vanaf begin zo (auto staat pas 4 weken op kenteken). Nou boeide het mij eerst niet zo, maar met de temperatuur van vandaag miste ik hem wel. Zal waarschijnlijk nog maanden zonder moeten doen :(
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Is toch gewoon garantie ???
Ja, dat het een garantie kwestie is snap ik wel. Maar moet je voor zoiets wel langs de dealer willen gaan nu met COVID-19? Het is geen cruciaal onderdeel of zo, maar Ik ga mij er als de temperatuur nog verder oploopt waarschijnlijk wel aan ergeren denk ik. Dus zit wat dat betreft een beetje in een dubio.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ja, dat het een garantie kwestie is snap ik wel. Maar moet je voor zoiets wel langs de dealer willen gaan nu met COVID-19? Het is geen cruciaal onderdeel of zo, maar Ik ga mij er als de temperatuur nog verder oploopt waarschijnlijk wel aan ergeren denk ik. Dus zit wat dat betreft een beetje in een dubio.
Iedereen neemt maatregelen, ook de dealers. Garage bij mij lokaal is superdruk zelfs. Airco is natuurlijk niet van levensbelang... maar in de zomer wel héél erg fijn... Zelf weten natuurlijk!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
Ja, dat het een garantie kwestie is snap ik wel. Maar moet je voor zoiets wel langs de dealer willen gaan nu met COVID-19? Het is geen cruciaal onderdeel of zo, maar Ik ga mij er als de temperatuur nog verder oploopt waarschijnlijk wel aan ergeren denk ik. Dus zit wat dat betreft een beetje in een dubio.
Ik werk in een garage, maar je bent werkelijk de eerste die hier erg in heeft.
iedereen komt nog steeds langs voor problemen met een telefoon die niet koppelt oid.
Dealers zijn nog gewoon open dus je kan gewoon langs, wel zijn er overal gepaste maatregelen uiteraard
 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
Donderdag aanstaande worden dan eindelijk mijn remmerij achteren, derde remlicht + uitlaatspruitstuk vervangen. Remmen had ik zelf ook nog wel gekund, maargoed, uitlaatspruitstuk vond ik een te groot risico dat er iets kapot zou gaan dus dan kan beter alles in één keer.

Ik blijf twijfelen of het het spruitstuk is. Ik heb eerder het vermoeden dat een pakking kapot is. Maargoed. I'll never know. Hoop dat het daarna goed is.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Waarom moet de dealer zó verrekte duur zijn? Moest iets hebben en dat bleek gewoon ca. 4x over de kop te gaan. Logica ontgaat mij een beetje.
Probeer voor de grap een dealerschap te hebben voor circa 5 jaar. Dan weet je wat de kosten zijn die de importeur er nog even bij op doet naast de normale “lasten” ;)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Waarom moet de dealer zó verrekte duur zijn? Moest iets hebben en dat bleek gewoon ca. 4x over de kop te gaan. Logica ontgaat mij een beetje.
Het is jou keuze om daar in te trappen.
Het kan echt anders hoor!.
Voorbeeld morgen krijg ik nieuwe remblokken achter en nieuwe (luxe) kentekenplaten.
Incl montage 75 euro.
25 blokjes.
25 kentekenplaten.
25 arbeid
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Probeer voor de grap een dealerschap te hebben voor circa 5 jaar. Dan weet je wat de kosten zijn die de importeur er nog even bij op doet naast de normale “lasten” ;)
Oke dan. Maar dan blijft de vraag waarom. Waarom maakt een autofabrikant het dan zo duur?

Het is jou keuze om daar in te trappen.
Het kan echt anders hoor!.

25 arbeid
Ow maar dat weet ik inmiddels wel. Alleen heeft niet iedere monteur verstand van VW.

€ 25,- arbeid? Dat is nog eens een fijn arbeidsloon. Ik betaal nu het dubbele. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Oke dan. Maar dan blijft de vraag waarom. Waarom maakt een autofabrikant het dan zo duur?

Het is vooral de importeur, niet de fabrikant.
Zo moet je een bepaalde voorraad hebben staan en als ze de kolder in de kop hebben kan je maar zo 2x jouw showroom moeten aanpassen omdat zij dit willen. De kosten zijn echter wel zelf voor de dealer.

Prijzen zijn ook al bepaald, daarom kan je de dealer prijzen zo op internet opzoeken. weet je vooraf al wat het kost :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Voor 25€ zou je ook wel top kwaliteit hebben aan blokken.
Ik heb pas nieuwe remblokken achter gemonteerd, €67,28, (ebc greenstuf) zelf gemonteerd.
Geloof nooit dat je goed spul voor 25€ kan hebben.

En zoals @Famous1303 al meld, je zou eens een maandje de licenties van de programma's moeten betalen.
Dat soort kosten hebben universele garages niet. Die bellen gelijk naar de dealer als er een probleem is wat anders is als een remblok vervangen.
 
leuk en aardig maar die licenties kan de dealer leuk afschrijven dus wat dat betreft stelt dat ook niet al te veel voor, het is een feit dat pon alles een stuk duurder maakt dan het nodig zou moeten zijn.. een simpele voorbeeld is een kaarten update voor een rns 315, in NL 149,- in duitsland 99,- waar is die extra 50,- voor dan? om licenties te betalen? laat me niet lachen
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Officieel zou Cyberpunk 2077 uit komen vandaag. Helaas uitgesteld tot 17 september. Even als The Last Of Us part II, zou 29 mei komen is ook uitgesteld tot nader orde. Ik zou nu juist in deze crisis tijd mijn 2 Collectors Edities moeten hebben. Maar helaas nog even langer wachten. 82578302_3520971624612155_2308992482962046976_n.jpg


91819314_3786495034726478_3612453922733555712_n.jpg

Nog meer gamers hier die hier op wachten /\ Of ben ik de enige hier. Stick Out Tongue Big Grin
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
  • Leuk
Waarderingen: Pasa030
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!