Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ik ben er ZO klaar mee.

Net op APK geweest. Afgekeurd.
- Remlicht werkt weer niet
- Uitlaatspruitstuk gescheurd
- Remschijven en blokken achter omdat ze net iets te veel verroest zijn
- Advies remleidingen
- Remklauw rechtsachter hangt vast

Ja joh, lekker nog een fortuin erin pompen. Alsof het leven momenteel niet al duur genoeg is.
Excuses, frustraties moeten er even uit.


hoi ik zie dat je ook uit limburg komt.
ik heb een man in mijn dorp die voor klein bedrag onderhoud + apk doet, daar ga ik ook altijd heen, stuur me maar een bericht, dan deel ik zijn gegevens en komt het goed.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Maakt toch niet uit waar die geweest is?
Deze punten zijn overal afkeur, alleen een beunhaan keurt dit misschien goed voor paar euro extra.

Mbt de remlichten, ik begrijp dat je er al meer aan heb gedaan?
Is de schakelaar bij de pedalen al eens vervangen, als je deze vervangt en je drukt hem in voor het monteren kan die al kapot zijn.

Remklauw heb je revisie setjes voor, nieuw zuigertje en rubbertje.

Remleiding vv door stuk koper kost ook niet super veel.

Spruitstuk is wel een dure als je het niet zelf kan helaas :(
 
@Pasa030
Dan is een Polo niet groot genoeg nee haha.
Van harte gefeliciteerd met de tweeling. Wel bijzonder! Big Grin
Tweeling van 5 en nog eentje van 3 jaar, allemaal op de achterbank en een tweelingkinderwagen met sta plank volledig in de kofferbak zonder maar iets te veranderen aan de polo. Alles is mogelijk :cool: :mrgreen: Stick Out Tongue
 
  • Wow
Waarderingen: Pasa030 en Allison6R
Maakt toch niet uit waar die geweest is?
Deze punten zijn overal afkeur, alleen een beunhaan keurt dit misschien goed voor paar euro extra.

Mbt de remlichten, ik begrijp dat je er al meer aan heb gedaan?
Is de schakelaar bij de pedalen al eens vervangen, als je deze vervangt en je drukt hem in voor het monteren kan die al kapot zijn.

Remklauw heb je revisie setjes voor, nieuw zuigertje en rubbertje.

Remleiding vv door stuk koper kost ook niet super veel.

Spruitstuk is wel een dure als je het niet zelf kan helaas :(

Oorspronkelijke prijs die ik had ontvangen was behoorlijk pittig. Bijna 600 euro voor alle zaken incl. montage, exclusief spruitstuk (en bijbehorende montage).
Ik heb ondertussen een imitatiespruitstuk besteld. Gietijzer, voor €100. Originele was €400. Alle randzaken gekocht bij AutoDoc voor €150 euro. Komt dan enkel nog montage bij.

Het is even hopen dat mijn derde remlicht enkel last heeft van een los contact. Die unit kost eventjes makkelijk 100 euro om nieuw te kopen en dat is toch wel veel geld. Nog te zwijgen over dat de spoiler eraf moet omdat deze gelijmd zit. Wat een vaag systeem trouwens.... Overige remlichten doen het wel juist dus het probleem ligt, volgens mij, niet bij de remlichtschakelaar. Al met al zo'n €700 verder. Maargoed, hopelijk kunnen we dan wel weer vooruit. Nu afwachten op de levering van alle producten. En als ik dan toch nieuwe schijven moet installeren kan ik ook beter meteen mooie schijfjes ipv de egale kopen Stick Out Tongue

Ik verheug me wel om weer het volledige vermogen te hebben als er een nieuw spruitstuk is geïnstalleerd en geen dipje meer te hebben tussen de 3000-4000 toeren. Wat een gedoe.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ik heb nog een setje(link+rechts) zwarte liggen(niet de glossy), zijn wel de originele zwarte, dus inmiddels kleine beetje doffer, goed insmeren met meguiars black trim restore en ze kunnen er weer tegenaan.
Wat zou je ervoor over hebben,
Ik zoek wel de glossy.
Voor 50euro heb ik een hele spiegel van een sloopauto. Maar bedankt voor aanbod.

VW dealer vraagt alleen al 50euro voor kapje, dan moet het nog gespoten worden a 45-50euro..
Bij een wrapper spiegel kapjes laten wrappen kost 70euro per stuk.. had anders misschien carbon gedaan.

Dus word een hele spiegel van een Polo uit 2011.. heb ik ook minder kleurverschil, dan met bijv 100% nieuw.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Pff hebben ze vannacht spiegelkap gejat..

sPq97HJ.jpg


Kent iemand goede site waar ze van sloopauto's onderdelen verkopen?


Probeer. https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/zoeken/ eens dit is een site waar bijna alle sloperijen mee werken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK 
Ik zoek wel de glossy.
Voor 50euro heb ik een hele spiegel van een sloopauto. Maar bedankt voor aanbod.

VW dealer vraagt alleen al 50euro voor kapje, dan moet het nog gespoten worden a 45-50euro..
Bij een wrapper spiegel kapjes laten wrappen kost 70euro per stuk.. had anders misschien carbon gedaan.

Dus word een hele spiegel van een Polo uit 2011.. heb ik ook minder kleurverschil, dan met bijv 100% nieuw.
NP,
Als je clossy wilt op een budget, aliexpress.
Ik heb hier ook glossy vandaan en moet eerlijk zeggen dat ze zeer mooi zijn en na een jaar nog steeds net zo glossy.
Ze passen goed en ik dacht dat je voor 30 euro al klaar was.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!