Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Heb je vet gebruikt??
heb je alles schoongemaakt na vervangen van de blokken.
Wat is het merk van de blokken..

Ik heb zelf ooit is gehad dat me remmen bleven piepen.
Remblokken en schijven van brembo besteld op origineel nummer.
Bleef piepen, ik gebruik altijd keramisch remvet waar de blokken de remklauw enzo raakt.

Op advies van het bedrijf waar ik de blokken vandaan had alles opnieuw schoongemaakt en gemonteerd zonder vet.
Nooit meer last gehad van piepen.
 
En je had niet zoiets van? Ik ga gewoon tanken?
Ehhh, nee. Als het écht nodig was geweest, dan natuurlijk wel maar zoals je ziet was het niet nodig. Daarbij had ik tijd genoeg en vond het uiteindelijk ook wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden.

Waar heb je je verjaardag gevierd Ruud?
Zoetermeer.

Presies dat dacht ik ook.
2 uur lang met geknepen billen zitten omdat je misschien buiten brandstof raakt.

Dan maar ff 10 L langs de snelweg tanken ;)
Beknepen billen? Absoluut niet hoor. Verre van zelfs. Zolang het lampje niet brand is er geen probleem en zelfs als deze wel gaat branden heb je nog reikwijdte genoeg.
Maar tanken langs de snelweg? Die is gek. Zo rijk ben ik niet.

Ik merk ook dat de actieradius van de 9N allesbehalve realistisch is. Soms heb ik nog 10km actieradius, als ik dan vervolgens ga tanken gaat er maar ~38/39/40L in. Met die 5 liter had ik nog dik 75km snelweg kunnen rijden Stick Out Tongue
Kreeg er deze keer zelfs 51 liter in. o_O Dus 6 liter meer dan de totale inhoud. Stick Out Tongue

Dat is je rezerve...
Hebben alle autos.

Maar elke keer tot het laatste je tank leeg rijden is niet heel best voor je pomp, die zuigt namelijk al het vuil ect ook mee
Doe het al 4 jaar en nergens last van.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ehhh, nee. Als het écht nodig was geweest, dan natuurlijk wel maar zoals je ziet was het niet nodig. Daarbij had ik tijd genoeg en vond het uiteindelijk ook wel een sport om zo zuinig mogelijk te rijden

Dat je het achteraf hebt gehaald, is achteraf praten dat je iets hebt gehaald.

Je zegt zelf dat de actieradius 110km stond en je 159km moest afleggen.

Daarnaast zeg je zelf ook dat je achter vrachtwagens moest blijven rijden en dat je nog nooit zo zuinig hebt gereden.

Dus of het nodig was om te tanken? Zeker wel.
 
Hahaha klinkt bekend. Laatst had ik 55 liter getankt :eek:
Wow, waar laat je het allemaal. Stick Out Tongue

Dat je het achteraf hebt gehaald, is achteraf praten dat je iets hebt gehaald.

Je zegt zelf dat de actieradius 110km stond en je 159km moest afleggen.

Daarnaast zeg je zelf ook dat je achter vrachtwagens moest blijven rijden en dat je nog nooit zo zuinig hebt gereden.

Dus of het nodig was om te tanken? Zeker wel.
Natuurlijk moest ik zuinig rijden om het te halen. Is toch niet erg of wel? En ik moest niets. Ik koos er zelf voor om het te doen.
Voor de goede orde, je weet dat de actieradius zich aanpast aan je rijstijl? Ik had al veel eerder door dat ik het zou gaan redden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vandaag naar de dealer geweest.

Ik was geïnteresseerd om een full option Polo R-Line te configureren maar 1 voor mij zeer belangrijke ding was niet mogelijk.

Ik kan geen R-Line interieur bestellen op de diesel Polo. Volkswagen maakt deze niet.

Vreemd vind ik dat. De vorige generatie Polo's kon je zowel interieur als exterieur nemen maar de nieuwste Polo is dat niet meer mogelijk.

Hij vertelde me dat de diesels duurder zijn geworden en dat er steeds minder vraag naar is waardoor volkswagen heeft besloten om geen R-Line interieur als optie beschikbaar te stellen voor de diesel.

Dit betekent dat ik die 30.000 Euro lekker in mijn eigen zak hou.

Als ik een auto niet precies naar smaak kan krijgen dan koop ik m niet. Ik hoef niet per se een nieuwe auto, die 1.2 van mij kan nog wel een ton of 2 door.

Ik wacht nu dus geduldig af op de Golf 8.

Ik zat al een hele tijd te twijfelen tussen de Golf 8 of de nieuwe Polo maar nu is de nieuwe Polo in ieder geval voor mij geen optie meer helaas.
 
Vandaag pas ontdekt dat mijn polo 2 soorten geheugen heeft; rit en algemeen. En ik me maar altijd afvragen waarom mijn gemiddelde verbruik altijd gewist werd. #leesaltijddehandleidingbijhetkopenvaneenauto
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
o_Oo_O;)
Vandaag naar de dealer geweest.

Ik was geïnteresseerd om een full option Polo R-Line te configureren maar 1 voor mij zeer belangrijke ding was niet mogelijk.

Ik kan geen R-Line interieur bestellen op de diesel Polo. Volkswagen maakt deze niet.

Vreemd vind ik dat. De vorige generatie Polo's kon je zowel interieur als exterieur nemen maar de nieuwste Polo is dat niet meer mogelijk.

Hij vertelde me dat de diesels duurder zijn geworden en dat er steeds minder vraag naar is waardoor volkswagen heeft besloten om geen R-Line interieur als optie beschikbaar te stellen voor de diesel.

Dit betekent dat ik die 30.000 Euro lekker in mijn eigen zak hou.

Als ik een auto niet precies naar smaak kan krijgen dan koop ik m niet. Ik hoef niet per se een nieuwe auto, die 1.2 van mij kan nog wel een ton of 2 door.

Ik wacht nu dus geduldig af op de Golf 8.

Ik zat al een hele tijd te twijfelen tussen de Golf 8 of de nieuwe Polo maar nu is de nieuwe Polo in ieder geval voor mij geen optie meer helaas.

Koop je toch een 1.0 tsi polo aw r-line
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
o_O
Ik heb net even uitgerekend hoeveel Euro ik zou besparen of moeten bijlappen als ik in plaats van mijn Polo BM zou overstappen op een benzineuitvoering.

Nou, als ik over stap op benzine, dan zou ik dus 1584 Euro per jaar meer moeten betalen.

Nee bedankt!

Ik weet niet hoe jouw’n rekensom is geweest maar ik heb zelf 6 jaar met een 1.2 diesel bm gereden en 20.000 km per jaar.

Heb berekend dat het per maand een paar 10tjes scheelt qua 1.2 diesel of 1.2 tsi.

€35 p/m wegenbelasting ipv €80 p/m diesel ook berekenen he
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!