Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ik heb zelf 6 jaar 1.2 tdi gereden dus ik weet exact waar ik het over heb.
Ik stop verder met dit topic want zelf ben ik erg van onder de indruk geraakt van het zuinige maar vlotte karakter van de benzine 1.2 TSI motor na jarenlang diesel 1.2 tdi te hebben gereden.

Chiptunen hebben de meesten laten doen om de tsi nog beter te laten presteren;)
Staat ook nog zeker op mijn lijstje to do!
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: slowmotiontdi
Je hebt een mooie berekening gemaakt! Kan het helemaal met je eens zijn. MAAR dat de aanschaf van een diesel hoger is (nieuw ja) ben ik het niet met je eens! Een 2de hands bm diesel is beduidend goedkoper dan een bezine versie (welke dan ook). En zeker bij een tsi. Onder de 7000 euro vind je deze echt niet. Terwijl je een bm diesel va 4000 euro kunt gaan zoeken.

Voor een diesel heb je daarintegen aanzienlijk meer km op de teller,maar ik had het ook even over aanschaf nieuwe diesel auto in geval van BlackPoloBM;)
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Met de
Voor een diesel heb je daarintegen aanzienlijk meer km op de teller,maar ik had het ook even over aanschaf nieuwe diesel auto in geval van BlackPoloBM;)
17.000 Euro die ik betaald heb voor mijn nieuwe diesel en de 7 jaar dat ik er nog mee rij maakt de diesel alsnog goedkoper in aanschaf dan een benzine.

Daarnaast is de 240.000km die ik nu op de teller heb een opwarmertje voor mijn diesel terwijl de benzine aan het einde van zijn leven zit.

Goed geprobeerd. Maarnee.
 
@BlackPoloBM wie heeft jou verteld dat bij 2 ton een benzine versleten is.

Ik denk toch echt dat een 3 cilinder diesel meer te voorduren heeft dan een benzine met 4 cilinder

Wie mij dat verteld heeft? Algemene kennis, ervaringen van anderen en bewijs op autoverkoopsites.

De hoogste km stand bij een benzine die te koop is op MP is 222.222

Bij de diesel is dat boven de 3 en 4 ton.
 
Sws komt de EGR klep een keer aan de beurt bij een 6R 1.2 tdi.
Reparatiekosten tussen de 700/800 euro
Wat gebeurd er met de EGR klep bij een 1.2 tdi mis dat die zo snel kapot gaat en vervangen moet worden? Vol met roet en dat de elektromotor(als die dat heeft) kapot gaat omdat die zo moeilijk beweegt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Ja persies...

Zal dat niet komen omdat er normaal ook meer km met een diesel wordt gereden?.

Als je 10000 per jaar met een diesel rond tuft zal deze echt geen lange levensduur hebben.

Btw dat benzine minder lang door kunnen is zoizo onzin, zoek eens op een volvo oid daar beginnen ook benzines rond de 4ton

Ja. Als je het zo aanpakt dan kan ik ook zeggen dat er diesels zijn die een miljoen en meer hebben gereden.

Mercedes :)
 
Sws komt de EGR klep een keer aan de beurt bij een 6R 1.2 tdi.
Reparatiekosten tussen de 700/800 euro

Bij een TSI komt de ketting gegarandeerd een keer aan de beurt. Alles heeft zo z'n voor-/en nadelen.

Ik zit dicht bij het vuur qua auto in-/en verkoop (inkoper bij een autogroothandel) en kan je melden dat er op de markt nu bar weinig vraag is naar een diesel, dit komt allereerst door dat gesjoemel, maar heeft nog een keer een versnelling gekregen door de nieuwe Duitse regelgeving in de grote steden. Hierdoor is het voor sommige juist aantrekkelijker geworden om een diesel te rijden, dit omdat de prijzen zo'n duikvlucht hebben gemaakt dat het omslagpunt nog verder verschoven is.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Vannochtend proef gereden in de polo AW 1.0 tsi dsg 95 pk.
Man wat rijd dat heerlijk zeg.
Echt een heerlijke wagen om in te rijden, lekker ruim luxe en redelijk wat optie,s
Alleen jammer dat ze nog een beetje duur zijn.:disappointed:
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!