Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Zojuist gespot op a12...

Rip polo 6c gti :(

8655c8c251e43c9abe616402e3c77240.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Kachelmotor zit achter het handschoenvakje.
Is een prutswerkje om te doen, maar doenbaar.



Ik had begrepen van mijn onderhoudsmonteur, dat waneer de kachelmotor stuk gaat, vaak de weerstand ook stuk gaat omdat hier te veel spanning op komt te staan. Bij mij was deze echter niet stuk. Montage die Brent laat zien is correct. Ik heb het laten doen.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Te veel spanning zal er niet onmiddellijk over de weerstand komen te staan. Je accu heeft nl. een klemspanning van 12-13v en dit kan niet opeens meer worden.
Wat wel kan is, omdat het lager van de kachelmotor versleten is, dat er meer stroom door de weerstand begint te vloeien omdat het moeilijker wordt om de ventilator rond te laten draaien met een kapot lager. En meer stroom door een weerstand betekend meer hitte ontwikkeling.

Gelukkig is die weerstand gemaakt uit een soort keramisch materiaal én wordt deze actief gekoeld door de lucht die de ventilator verplaatst, dus die weerstand kan dat wel een tijdje verdragen.
Zolang je er niet té lang mee blijft doorrijden zou je weerstand nog goed moeten zijn :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Een nachtvlindertje (motje) deed mijn alarm aflaten gaan. Nou dat hoor je wel goed. XD
En zeer goed beveiligd dus. Want bij beweging binnen in de auto door een motje gaat het alarm dus af.
Motje veilig naar buiten geloosd. Wat wil je met alarm klasse 3. ;) Nu hem veilig weer op slot.
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
Een nachtvlindertje (motje) deed mijn alarm aflaten gaan. Nou dat hoor je wel goed. XD
En zeer goed beveiligd dus. Want bij beweging binnen in de auto door een motje gaat het alarm dus af.
Motje veilig naar buiten geloosd. Wat wil je met alarm klasse 3. ;) Nu hem veilig weer op slot.
Ik ben blij dat het alarm je een veilig gevoel geeft.
Ik wil niet al te negatief doen maar weet je hoelang dat motje al in je auto heeft moeten rondvliegen voordat je alarm afging?
Klasse3 alarm stelt helaas tegenwoordig niet veel meer voor. De techniek die de hedendaagste professionele autodief bij heeft zorgt er helaas voor dat er meer VW’s verdwijnen dan ooit tevoor.
Tipje van mij:
Zorg dat je buiten je klasse3 alarm ook nog een aantal mechanische beveiligingen (zichtbaar en onzichtbaar) in je auto komen. Geeft aanzienlijk meer kans dat je geliefde karretje langer voor de deur blijft staan.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Do-Rithm en iichel
Stuurslot zeker.

Zijn al 2 goede beginnetjes.
Bearlock is behoorlijk prijzig en niet direct zichtbaar.
Stuurslot is relatief goedkoop en direct zichtbaar. Voordeel hiervan is dat een potentiële nieuwe onrechtmatige eigenaar hierdoor wel op voorhand wat afgeschrikt wordt doordat hij vtv al ziet dat het hem meer tijd gaat kosten om jouw auto mee te nemen. Bespaart je misschien al een nieuw deurslotcylinder.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!