Het grote 'achteruit rij camera' topic

Die geeft verder geen melding behalve rijweg controleren of zoiets. In de 26 polige stekker ziten de kabels vanaf pin 26 aangesloten. In het schema zie ik dat nergens terug.
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 105 PK 
@iichel
Jouw lijstje geeft dit aan:
12 – Video signal input, vertical and horizontal synchronisation
13 – Video signal input, green
24 – Video signal input, RGBS, negative (ground)
25 – Video signal input, blue
26 – Video signal input, red

Zo zit het hier:
20230728_134739.jpg

Het enige wat ik zie is dat rood(eigenlijk meer oranje) en groen omgekeerd zitten. Wellicht bruin en zwart geel ook. Zou dat nog het probleem kunnen zijn of zou je dan een melding moeten krijgen zoals jij zegt?
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 105 PK 
Alles nog een keer nagelopen en met multimeter gemeten om dingen uit te sluiten. Alles lijkt tot zover te kloppen. In achteruitversnelling schakelt de rns ook over naar camerabeeld dus dat zou ook goed moeten zijn. Blijft er 1 ding over, de camera zelf. Aan de camera zelf zitten 4 draden. Rood, groen, geel en bruin. Volgens onderstaand schema zijn 1(rood 12v constant), 2(bruin massa) en 4(geel achteruitrijlicht) aangesloten. 3 is groen en zit niks op.

In de beginpagina van dit topic wordt echter vermeld dat de groene de achteruitrijschakeling is, echter is dat voor aftermarket. Als het goed is moet dit een oem camera zijn dus weet niet wat ik nu moet. Draadje wisselen naar de groene maar dan komt het niet overeen met origineel schema. 1 ding is zeker. Nu werkt het niet. Is de camera zelf te testen of hij eventueel defect is? Is een nieuwe maar je weet het nooit. Leverancier bellen is geen optie, heb hem van iemand overgenomen op marktplaats maar heeft nooit ingebouwd gezeten. Ik weet het ff niet meer en heb me maar gestort op een zak M&M's. Hieronder schema zoals ik het aangesloten heb.
ImageUploadedByTapatalk1334525266.129705.jpg
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 105 PK 
@Sal
Daar twijfel ik eerlijk gezegd ook aan. Kun je iets met deze foto?

20230729_111412.jpg

Wat ik vreemd vind is dat ik overal zie dat er maar 3 draden aan een camera zitten + een coax voor de rns. Aan de mijne zitten 4 + de coax naar rns. Zie foto.

20230729_211015.jpg
 
Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI 105 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!