Help! Voorgloei lampje icm storing start-stop.

Goedemiddag,

Mijn polo uit 2014, 1.4 TDI vertoont sinds een maand kuren.

Als ik langer dan een half uur een snelheid van boven de 100 km rijd dan gaat het voorgloei lampje knipperen en verliest de auto vermogen. Op het moment dat je van de snelweg af bent en voor het stoplicht stilstaat verschijnt dan de melding ‘storing start-stopsysteem’ op het display. De auto heeft dan ook moeite met optrekken, is haast niet vooruit te branden.
Na aan- en uitzetten van de auto is het lampje en het ‘probleem’ weg, totdat je weer een tijdje op de snelweg rijdt.

Ik ben bij verschillende garages geweest en ze hebben verschillende dingen getest. Volgens hen is de turbo niet kapot omdat het probleem zich pas na minstens 30 minuten voordoet. Ze hebben een sensor vervangen, ik weet niet welke, en gaven aan dat het daarmee goed zou moeten zijn.
Je raadt het al, gisteravond op de snelweg opnieuw hetzelfde lampje en foutmelding start-stop bij stoppen, maar gek genoeg verloor de auto dit keer geen vermogen op de snelweg. Ik kon 130 blijven rijden. Wel weer veel moeite met optrekken bij het stoplicht. De garage weet niet wat ze ermee aan moeten. Iemand enig idee waar ik met dit probleem terecht kan of waar het aan zou kunnen liggen?
 
VW  Polo  1.4 TDI 
Snap dat dit heel erg algemeen is. Probleem waar ik tegenaan loop is dat ik er zelf totaal geen verstand van heb en 3 garages verder nog met hetzelfde probleem zit. Kan morgen wel weer langsgaan en de codes vragen en hier plaatsen (ga dat wel doen), maar dat zou betekenen dat ik de beste man vervolgens moet gaan vertellen wat hij moet doen. Heb zoiets als je dit zelf niet kunt vinden / bedenken nadat de auto daar 2 weken heeft gestaan dan moet ik wellicht op zoek naar een andere garage.
Andere vraagstelling dan; weet iemand een goed adres in de omgeving Utrecht waar ik met dit probleem naartoe kan?
 
VW  Polo  1.4 TDI 
Heb zoiets als je dit zelf niet kunt vinden / bedenken nadat de auto daar 2 weken heeft gestaan dan moet ik wellicht op zoek naar een andere garage.
Sommige problemen die 'intermittent' zijn zoals bij jou kunnen wel een beer van een klus zijn om diagnose te stellen, maar 2 weken is wel heel ruim de tijd dat ben ik met je eens
 
  • Leuk
Waarderingen: LeChar
Sommige problemen die 'intermittent' zijn zoals bij jou kunnen wel een beer van een klus zijn om diagnose te stellen, maar 2 weken is wel heel ruim de tijd dat ben ik met je eens
Tuurlijk, na 3 garages langs geweest te zijn die allemaal wat anders aangeven snap ik dat het niet zo simpel als het lijkt. Het kost echter wel veel tijd en geld. Op zich ook niet erg, als het probleem daarmee opgelost zou zijn. Bij 1 van die garages kreeg ik een prijsopgave van €2700, dat is die auto niet eens meer waard en uiteindelijk was dat ook nog eens niet de oplossing geweest. Ik zoek dus iemand die een goede diagnose kan stellen. Daarbij komt ook nog eens dat je als vrouw zijnde niet altijd even serieus wordt genomen.
 
VW  Polo  1.4 TDI 
Tuurlijk, na 3 garages langs geweest te zijn die allemaal wat anders aangeven snap ik dat het niet zo simpel als het lijkt. Het kost echter wel veel tijd en geld. Op zich ook niet erg, als het probleem daarmee opgelost zou zijn. Bij 1 van die garages kreeg ik een prijsopgave van €2700, dat is die auto niet eens meer waard en uiteindelijk was dat ook nog eens niet de oplossing geweest. Ik zoek dus iemand die een goede diagnose kan stellen. Daarbij komt ook nog eens dat je als vrouw zijnde niet altijd even serieus wordt genomen.
Dat is helaas zo, ik ben heel erg benieuwd naar de foutcodes, dan kunnen we eventueel wel verder helpen. Er zitten een aantal slimme koppen op dit forum
 
  • Leuk
Waarderingen: LeChar
Leest als temperatuur gevoelig probleem.
Laatst zelfde probleem gelezen bij iemand,
daar was het de slang vanaf de turbo die gescheurd is.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: LeChar
Vandaag opnieuw langs de garage geweest, zie hierbij de foutcode. Monteur gaf aan dat hij als enige optie het vervangen van de gehele turbo ziet, kost een kleine €2000.
Is dit echt de enige optie? En is daarmee het probleem ook daadwerkelijk opgelost. Heb eerlijk gezegd geen idee meer wat ik hiermee aan moet.
 

Bijlagen

  • IMG_9743.jpeg
    IMG_9743.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 21
VW  Polo  1.4 TDI 
Waar het op neerkomt is dat ze vastlopen op het feit dat de auto pas na minstens 30 minuten harder dan 100 km per uur rijden problemen geeft. In principe zeggen ze, we weten het niet dus dan maar de gehele turbo vervangen zonder de garantie dat het probleem dan daadwerkelijk verholpen is.

Denk dat ik de auto maar ga proberen te verkopen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
VW  Polo  1.4 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!