Helix Subwoofer

Ik heb vandaag de dongle gekregen en had bij alle polo settings dat gekraak buiten setting 13.
is polo 5 ( stufenheck ), geen idee wat die stufenheck betekend.
bij sommige liedjes heb ik dat gekraak nog wel als ik hem echt luid zet maar is veel beter nu ( stond op nr 57. & is van de golf 7 4 deurs. )
ga volgende week nieuwe 2 component speakers plaatsen aan de voorkant omdit proberen weg te krijgen, die van Focal zouden echt goed spelen als ik kan lezen op forums.

Zeker de moeite waard om die dongle te lenen of te kopen.

groetjes.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jasper_05
Stufenheck is de Polo Sedan (met de uitstekende koffer dus eigenlijk) ;)
Ik wou ook eerst mijn 2 voorste speakers vervangen door een ander setje. Dacht aan JBL of ook Focal.
Maar toen herinnerde Iichel mij eraan dat de subwoofer speciaal gemaakt is om te werken met de standaardboxen en dat het met een andere set misschien niet meer zo mooi gaat klinken. Heb dan maar zijn originele speakers overgekocht...
 
Gebruiken jullie dan de RNS 315 / 510? Ik heb deze set laten installeren, naar volle tevredenheid. Deze setup maakt gebruik van de standaard speakers. De helix DSP is afgestemd op de auto en zorgt ervoor dat de (compo) speakers enkel de frequenties weergeven boven bijvoorbeeld 100 hz, de lagere tonen worden alleen door de subwoofer weergegeven.

Dit klinkt werkelijk fantastisch, een wereld van verschil, je merkt echt dat de standaard speakers met wat meer vermogen gewoon goed kunnen klinken.

Wat ik echter nog wel merk, is de compressie en het clippen, of vervormen van de RNS 315. De RNS vervormd zodra het volume boven 22/23 komt, zelfs als je bass op -7 zet. Opzich ook logisch, de RNS stuurt de helix aan via de speaker uitgang.

Hebben meer mensen deze ervaring met de orignele VW helix subwoofer setup i.c.m. een RNS 315 / 510?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Gebruiken jullie dan de RNS 315 / 510? Ik heb deze set laten installeren, naar volle tevredenheid. Deze setup maakt gebruik van de standaard speakers. De helix DSP is afgestemd op de auto en zorgt ervoor dat de (compo) speakers enkel de frequenties weergeven boven bijvoorbeeld 100 hz, de lagere tonen worden alleen door de subwoofer weergegeven.

Dit klinkt werkelijk fantastisch, een wereld van verschil, je merkt echt dat de standaard speakers met wat meer vermogen gewoon goed kunnen klinken.

Wat ik echter nog wel merk, is de compressie en het clippen, of vervormen van de RNS 315. De RNS vervormd zodra het volume boven 22/23 komt, zelfs als je bass op -7 zet. Opzich ook logisch, de RNS stuurt de helix aan via de speaker uitgang.

Hebben meer mensen deze ervaring met de orignele VW helix subwoofer setup?
Ik heb de MIB 2 Unit.
Daarstraks ingesteld met contact af & dan klonk het wel goed eerlijk gezegd maar daarnet effe naar KFC gereden & heb nog altijd last van dat gekraak. volgens mij heb ik dit alleen wanneer de motor loopt.
Net nog een mailtje gestuurd naar de vw dealer van duitsland waar ik deze van had besteld waar het probleem kan liggen.
Ook lijkt het met een USBtje veel minder aanwezig dan met men Spotify premium 320kbs.
VW dealer hier in de buurt had de subwoofer nog nooit gezien dus die kan mij al niet helpen :S .
Volume 25% ook geen probleem maar als je dan harder gaat klinkt het soms echt slecht.
groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Bij mij kwam hij vooraf geprogrameerd voor de 6c en geluid was echt lekker. Na uittrekken van de zekering heeft ie zichzelf gereset en geluid is echt slecht nu. Teminste als je over de 20% gaat, isdit bij jou ook zo?
Heb een dongle besteld en zou deze week normaal geleverd moeten worden. Zal blij zijn dat ik hem terug heb ingesteld.
Groetjes

Heej Yoran,
Heb mijn systeem overlaten komen vanuit duitsland kon hem wel laten instellen alleen werd het systeem een week later geleverd.
Het geluid is goed alleen denk ik zelf dat de bass wat beter kan maar dat moet nog blijken na het afstellen door de dongle.
 
volkswagen  polo 6r 2014  1.4 TDI Blue Motion 75 pk 
Nee, bij mij staat hij nog zonder specifieke instelling. Dat denk ik toch tenminste Stick Out Tongue heb er alleszins niets aan veranderd.
Echt gekraak hoor ik niet van mijn sub, nee. Wel is de box in mijn passagierskant fel krakend, maar dit was al lang voor de sub erin stond. Die vervang ik binnenkort. Misschien staat je bass wat fel ingesteld? mijne staat op 75%.

Heej jasper,

zelf heb ik geen last van kraken zelfs niet als ik de bass op %100 zet.
misschien kan het komen door de versterker die bij het systeem zit die nog door de dongle afgesteld moet worden.
en mogelijk je boxen op kunnen blazen.
 
volkswagen  polo 6r 2014  1.4 TDI Blue Motion 75 pk 
Bij mij kwam hij vooraf geprogrameerd voor de 6c en geluid was echt lekker. Na uittrekken van de zekering heeft ie zichzelf gereset en geluid is echt slecht nu. Teminste als je over de 20% gaat, isdit bij jou ook zo?
Heb een dongle besteld en zou deze week normaal geleverd moeten worden. Zal blij zijn dat ik hem terug heb ingesteld.
Groetjes

Heej Yoran,

Naar mijn idee is het geluid goed maar heb het natuurlijk nog niet afgesteld gehoord.
woon je toevallig in de buurt van Rotterdam of Utrecht?
 
volkswagen  polo 6r 2014  1.4 TDI Blue Motion 75 pk 
Ik heb de MIB 2 Unit.
Daarstraks ingesteld met contact af & dan klonk het wel goed eerlijk gezegd maar daarnet effe naar KFC gereden & heb nog altijd last van dat gekraak. volgens mij heb ik dit alleen wanneer de motor loopt.
Net nog een mailtje gestuurd naar de vw dealer van duitsland waar ik deze van had besteld waar het probleem kan liggen.
Ook lijkt het met een USBtje veel minder aanwezig dan met men Spotify premium 320kbs.
VW dealer hier in de buurt had de subwoofer nog nooit gezien dus die kan mij al niet helpen :S .
Volume 25% ook geen probleem maar als je dan harder gaat klinkt het soms echt slecht.
groetjes


Het klinkt ook super hoor, maar toch jammer dat het volume (denk ik) beperkt wordt door de bron.

Begint het geluid met de originele installatie ook rond 25% te vervormen? Welke Helix DSP versterker gebruik je?

Het gaat bij mij vooral mis bij vocalen en bepaalde instrumenten die hoge tonen produceren. Voorbeeld: Tove Lo - Stay High.
Zodra het volume op de RNS 315 boven 22/23 komt (vanaf een SD kaart) dan kraakt het. Terwijl een ander willekeurig top 40 nummer op 30 (100%) kan zonder problemen. Deze vervorming had ik voorheen ook, alleen merkte je toen dat het geluid compleet in elkaar storte door een tekort aan vermogen.

De vervorming klinkt ook niet alsof de speakers of versterker aan een max zit(ten), maar meer alsof de bron niet zuiver is.

Doordat het voorheen ook bij een volume van 22/23 kraakte, denk ik dat de RNS gewoon niet zuiver(der) kan bij hogere volumes, wat zonde is aangezien de helix amp veel meer power heeft.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Gebruiken jullie dan de RNS 315 / 510? Ik heb deze set laten installeren, naar volle tevredenheid. Deze setup maakt gebruik van de standaard speakers. De helix DSP is afgestemd op de auto en zorgt ervoor dat de (compo) speakers enkel de frequenties weergeven boven bijvoorbeeld 100 hz, de lagere tonen worden alleen door de subwoofer weergegeven.

Dit klinkt werkelijk fantastisch, een wereld van verschil, je merkt echt dat de standaard speakers met wat meer vermogen gewoon goed kunnen klinken.

Wat ik echter nog wel merk, is de compressie en het clippen, of vervormen van de RNS 315. De RNS vervormd zodra het volume boven 22/23 komt, zelfs als je bass op -7 zet. Opzich ook logisch, de RNS stuurt de helix aan via de speaker uitgang.

Hebben meer mensen deze ervaring met de orignele VW helix subwoofer setup i.c.m. een RNS 315 / 510?

Heej jasper,

zelf heb ik geen last van kraken zelfs niet als ik de bass op %100 zet.
misschien kan het komen door de versterker die bij het systeem zit die nog door de dongle afgesteld moet worden.
en mogelijk je boxen op kunnen blazen.

Ik heb een RCD310 in de mijne zitten. Ik vind dat mijne echt goed klinkt. Enkel mijn box kraakt natuurlijk. Heb hem wel nog niet volledig open gezet, denk 60% max.
Hebben jullie allen de subwoofer ter vervanging van het reservewiel? Ik heb namelijk die balkvormige baar.
 
Ik heb een RCD310 in de mijne zitten. Ik vind dat mijne echt goed klinkt. Enkel mijn box kraakt natuurlijk. Heb hem wel nog niet volledig open gezet, denk 60% max.
Hebben jullie allen de subwoofer ter vervanging van het reservewiel? Ik heb namelijk die balkvormige baar.

Ik heb de reservewiel sub, heb vandaag met die vw dealer van Duitsland een gesprek gehad en die zij me de kabels te controleren ( kleuren in bruine stekker , wat normaal gewoon juist moet zijn volgens mij ) anders rijd ik er binne 3 weken wel langs,heb tripje Auschwitz & Chernobyl gepland & die dealer is langs de grens bij Tsjechië dan losse ze het zelf maar op of vervangen ze de hele zooi maar [emoji14] zal zo eens proberen een filmpje te maken van de kwaliteit.

Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Ik heb een RCD310 in de mijne zitten. Ik vind dat mijne echt goed klinkt. Enkel mijn box kraakt natuurlijk. Heb hem wel nog niet volledig open gezet, denk 60% max.
Hebben jullie allen de subwoofer ter vervanging van het reservewiel? Ik heb namelijk die balkvormige baar.

ik heb een reservewiel sub.
ook omdat ik niks heb aan mijn reserve wiel ivm
Orignele 18inch rotors die onder een Audi A1 zaten.
en ook graag mijn kofferbak vrij will houden.
ik zal binnen kort wat foto's posten voor geintresseerde ^^
 
volkswagen  polo 6r 2014  1.4 TDI Blue Motion 75 pk 
Ik heb een RCD310 in de mijne zitten. Ik vind dat mijne echt goed klinkt. Enkel mijn box kraakt natuurlijk. Heb hem wel nog niet volledig open gezet, denk 60% max.
Hebben jullie allen de subwoofer ter vervanging van het reservewiel? Ik heb namelijk die balkvormige baar.

Ik heb een sub die precies in de dubbele bodem past.

VW%20Polo%206R.jpg
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: polovld
Ik heb dus deze sub:
photo-01-10-2016-18-28-00-jpg.15236


Wat ik dus niet heb is dat het geluid nog door de kofferbodem moet komen. Denk/hoop dat dit nu niet het gekraak verklaart. Zou er toch voor moeten gemaakt zijn en zeker voor die prijs lijkt me.
@Yoran Hoor idd een redelijk gekraak op je filmpje. Lijkt precies alsof er met de sub zelf iets mis is. Denk dan aan de lijmlaag ofzo. Vriend van me had dat ook met zijn sub en klonk ook alsof er iets geweldig lag te trillen. Zal straks een filmpje van mijn sub maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yoran
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!