Helix Subwoofer

Ik heb dus deze sub:
photo-01-10-2016-18-28-00-jpg.15236


Wat ik dus niet heb is dat het geluid nog door de kofferbodem moet komen. Denk/hoop dat dit nu niet het gekraak verklaart. Zou er toch voor moeten gemaakt zijn en zeker voor die prijs lijkt me.
@Yoran Hoor idd een redelijk gekraak op je filmpje. Lijkt precies alsof er met de sub zelf iets mis is. Denk dan aan de lijmlaag ofzo. Vriend van me had dat ook met zijn sub en klonk ook alsof er iets geweldig lag te trillen. Zal straks een filmpje van mijn sub maken.

Maar het is niet de sub die kraakt wel die tweeters en volgens mij ook de boksken in de deurpanelen [emoji14] groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Hier fotos van de aansluiting


4d7c39dbd15b3d8593ec96f28c1ca6f2.jpg


Deze nog is opnieuw in elkaar gestoken en getest is nog altijd hetzelfde.

Kan het probleem bij deze kabels liggen ?

3261499ff86090930e398b8417a1d30b.jpg


9aa05e2b12fb7afee96ac0ec1bcc76b9.jpg


Dat die kabels van de speakers verstoken moeten worden ofzo? Hebben jullie daar iets aan veranderd?

Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Hier fotos van de aansluiting


4d7c39dbd15b3d8593ec96f28c1ca6f2.jpg


Deze nog is opnieuw in elkaar gestoken en getest is nog altijd hetzelfde.

Kan het probleem bij deze kabels liggen ?

3261499ff86090930e398b8417a1d30b.jpg


9aa05e2b12fb7afee96ac0ec1bcc76b9.jpg


Dat die kabels van de speakers verstoken moeten worden ofzo? Hebben jullie daar iets aan veranderd?

Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik geloof dat je dat bruine blokje uit je originele kabelboom moest duwen, dat insteken in de kabelboom van de subwoofer en vervolgens het bruine blokje van de subwooferkabelboom terug in de originele kabelboom
 
Ik heb dus deze sub:
photo-01-10-2016-18-28-00-jpg.15236


Wat ik dus niet heb is dat het geluid nog door de kofferbodem moet komen. Denk/hoop dat dit nu niet het gekraak verklaart. Zou er toch voor moeten gemaakt zijn en zeker voor die prijs lijkt me.
@Yoran Hoor idd een redelijk gekraak op je filmpje. Lijkt precies alsof er met de sub zelf iets mis is. Denk dan aan de lijmlaag ofzo. Vriend van me had dat ook met zijn sub en klonk ook alsof er iets geweldig lag te trillen. Zal straks een filmpje van mijn sub maken.

Leuke sub, het gekraak komt niet door de sub, maar is hoorbaar door 'gewone' speakers, wat niet klinkt als vervorming door de speakers of versterker zelf, maar meer als een veel te hard gecomprimeerd mp3tje. Ik ben al een stap verder door de input sensitivity op de helix versterker iets hoger te zetten. Meer volume nu zonder gekraak, dus ik denk dat de RNS gewoon niet harder kan uitsturen.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn van Oijen
Ik geloof dat je dat bruine blokje uit je originele kabelboom moest duwen, dat insteken in de kabelboom van de subwoofer en vervolgens het bruine blokje van de subwooferkabelboom terug in de originele kabelboom

Jep dat heb ik gedaan denk dat het ofwel aan de amp ligt of de speakers of mss wel aan de unit zelf heb geen idee [emoji14]
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Leuke sub, het gekraak komt niet door de sub, maar is hoorbaar door 'gewone' speakers, wat niet klinkt als vervorming door de speakers of versterker zelf, maar meer als een veel te hard gecomprimeerd mp3tje. Ik ben al een stap verder door de input sensitivity op de helix versterker iets hoger te zetten. Meer volume nu zonder gekraak, dus ik denk dat de RNS gewoon niet harder kan uitsturen.
Die input sensitivity heb ik denkik niet heb je dan een grotere dsp gekocht?
groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Ik vroeg me zo af, waar hebben jullie de Helix subwoofer gekocht? kan namelijk geen goed(koop) adres vinden in Nederland. Officiële Volkswagen webshop vraagt er de hoofdprijs voor inclusief montage..
 
.  .  . 
Jep dat heb ik gedaan denk dat het ofwel aan de amp ligt of de speakers of mss wel aan de unit zelf heb geen idee [emoji14]

Dan weet ik helaas niets meer waar het nog aan zou kunnen liggen... Hopelijk wordt het binnen 3 weken opgelost bij Duitse dealer... Wil er ook gerust naar kijken maar als dat iets uithaalt, I don't know...

Leuke sub, het gekraak komt niet door de sub, maar is hoorbaar door 'gewone' speakers, wat niet klinkt als vervorming door de speakers of versterker zelf, maar meer als een veel te hard gecomprimeerd mp3tje. Ik ben al een stap verder door de input sensitivity op de helix versterker iets hoger te zetten. Meer volume nu zonder gekraak, dus ik denk dat de RNS gewoon niet harder kan uitsturen.

Ik let inderdaad ook wel op de geluidskwaliteit van mp3's. Ben gestopt met youtube to mp3 en probeer nu alles via torrents in 320kbps binnen te halen. Zelfs al enkele liedjes gekocht tbh wat ik nog nooit daarvoor heb gedaan. Hoort echt wel een verschil met de sub tussen 128kbps en 320.

De RNS'en alsook alle RCD's geven 4x20W uit geloof ik. Is helaas echt niet veel...
 
Ik vroeg me zo af, waar hebben jullie de Helix subwoofer gekocht? kan namelijk geen goed(koop) adres vinden in Nederland. Officiële Volkswagen webshop vraagt er de hoofdprijs voor inclusief montage..

Ik heb dus de balkvormige sub en heb deze hier besteld:
http://shop.ahw-shop.de/plug-und-pl...r-tuning-subwoofer-5-kanal-verstaerker?c=1467

Die voor het reservewiel vind je ook daar maar geloof dat ik hem ergens anders goedkoper had gezien. Zal even zoeken

Edit: dacht hem hier goedkoper gevonden te hebben, maar de site ligt even uit precies:
https://volkswagen.steingruppe.de/z...lay-soundsystem-box-480-watt-musik-000051419a
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!