Helix Subwoofer

Had vandaag die plug & play sub van VW ingebouwd maar onderweg viel opeens de radio uit & wou niet meer aangaan.

alle zekeringetjes ware nog in orde

dan uiteindelijk alles terug stock gemaakt & de unit doet het gewoon weer.

weet iemand waardit aan kan liggen?

foutcodes zodat hij dan blokkeert of moet die ingeleerd worden?

groetjes Yoran Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Hey
Ik heb ook het helix p&p systeem van VW. Foutcodes gaan er denk ik niet zijn. Denk ook niet dat het aan het soundsystem ligt want dat is natuurlijk speciaal gemaakt voor de VW-radio's. Wat ik denk is dat je stroomaansluiting aan de radio misschien niet goed zat. Toen ik terug inbouwde, kreeg ik die witte ronde aansluiting ook niet heel goed meer en die gaf ook constant wel en geen contact. Misschien is hij tijdens het rijden gewoon wat gelost en daardoor uitgevallen. Zou gewoon alles terug inbouwen en dan zorgen dat de aansluiting goed vast zit. Desnoods steek je er iets achter wat er op blijft duwen.
Grtz ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Yoran
Hey
Ik heb ook het helix p&p systeem van VW. Foutcodes gaan er denk ik niet zijn. Denk ook niet dat het aan het soundsystem ligt want dat is natuurlijk speciaal gemaakt voor de VW-radio's. Wat ik denk is dat je stroomaansluiting aan de radio misschien niet goed zat. Toen ik terug inbouwde, kreeg ik die witte ronde aansluiting ook niet heel goed meer en die gaf ook constant wel en geen contact. Misschien is hij tijdens het rijden gewoon wat gelost en daardoor uitgevallen. Zou gewoon alles terug inbouwen en dan zorgen dat de aansluiting goed vast zit. Desnoods steek je er iets achter wat er op blijft duwen.
Grtz ;)

Heb hem snel effe terug aangesloten en hij doet het terug [emoji14]Maandag nog een dongle bestellen , ik hoop dat hij het blijft doen hou men gereedschapskoffertje wel in men auto nu
Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Ik ben ook verplan om binnenkort zo'n Helix subwoofer te installeren in m'n Polo 5-deurs uit 2010. Heb alles al doorgenomen van aansluiten van de versterker/subwoofer tot het opnieuw bedraden van de quadlock radio stekker. Maar wat doet nou die 'dongle' dan precies? het opnieuw programmeren van de Helix set op de Volkswagen radio?

Ben geen nerd namelijk! Stick Out Tongue
 
.  .  . 
de dongle stelt parameters in mbt de versterker (balans tussen treble, bass en subwoofer). die parameters zitten in zogenaamde programma's die afgestemd zijn per auto.
Inderdaad Stick Out Tongue
Ik had mijne besteld bij volkswagen in duitsland & had deze voorgeprogrameerd maar toen ik de zekering er uit haalde om dat de kabels nog niet goed zaten heeft ie zichzelf gereset & geluid is echt een groot verschil dan voor de reset Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Ben vandaag nog is naar de VW garage gereden omdat er een update zou zijn voor mijn MIB II unit.
Deze man wist niet waar ik het over had terwijl je in het menutje gaat kijken waar je Hardware versie staat enzo staat er een balkje Software updaten waar je op kan drukken Stick Out Tongue ...
Ook de helix subwoofer had hij nog nooit gezien in de 8 jaar dat hij daar werkte ( is nog een grote VW dealer ook ) & zei dat hij niet van vw was tot ik dan het factuur liet zien van volkswagen zelf.
Ik denk dat ik toch is naar Nederland ga rijden voor mijn opties want hier schiet het niet op Stick Out Tongue .
Weten jullie hoe het zit me die software updates? zou al boven 0600 zijn & mijne is maar op 0351.

Groetjes !
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Vraagje tussendoor, hoe hebben jullie de terminals losgekregen in de quadlock stekker? platte schroevendraaier blijkt niet te passen
ik heb een dikke naald bij het oogje opengeknipt & paste perfect.
ook eerst aan het sukkelen met een pincetje enzo maar dit is 123 los Stick Out Tongue

edit:is met 2 slotjes aan de zijkant volgens mij dus moet langs 2 kanten opengemaakt worden tegelijk
tapestry%20naald%2013%20enkel.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Polo 6Ronald
Hallo allemaal,
Sinds november heb ik de helix subwoofer aangeschafd en zelf ingebouwd.
Alleen geen dongel ivm met de aanschaf prijs 130euro en dat voor een eenmalig gebruik (zonde geld).
mijn vraag was of iemand op de forum toch de dongel heeft gekocht om het geluid in de polo te optimaliseren.
zo ja, scheelt het veel en zou ik langs mogen komen om hem af te stellen?

groetjes sjors!!!
 
volkswagen  polo 6r 2014  1.4 TDI Blue Motion 75 pk 
Hallo allemaal,
Sinds november heb ik de helix subwoofer aangeschafd en zelf ingebouwd.
Alleen geen dongel ivm met de aanschaf prijs 130euro en dat voor een eenmalig gebruik (zonde geld).
mijn vraag was of iemand op de forum toch de dongel heeft gekocht om het geluid in de polo te optimaliseren.
zo ja, scheelt het veel en zou ik langs mogen komen om hem af te stellen?

groetjes sjors!!!
Bij mij kwam hij vooraf geprogrameerd voor de 6c en geluid was echt lekker. Na uittrekken van de zekering heeft ie zichzelf gereset en geluid is echt slecht nu. Teminste als je over de 20% gaat, isdit bij jou ook zo?
Heb een dongle besteld en zou deze week normaal geleverd moeten worden. Zal blij zijn dat ik hem terug heb ingesteld.
Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Ikzelf heb daar ook al over nagedacht om die dongle te kopen of te lenen van iemand. Maar zelf kopen is zoals Sjors zegt nogal duur voor eenmalig gebruik en met lenen heb ik schrik dat ik achteraf toch liever de standaard setup erin had, en dus terug iemand met dongle moet lastigvallen om het terug te zetten.

Maar hij is niet ingesteld op de polo dan?
Is het bij jou dan ook als je boven de 20% geluid gaat er wat gekraak meekomt ?
Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Maar hij is niet ingesteld op de polo dan?
Is het bij jou dan ook als je boven de 20% geluid gaat er wat gekraak meekomt ?
Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee, bij mij staat hij nog zonder specifieke instelling. Dat denk ik toch tenminste Stick Out Tongue heb er alleszins niets aan veranderd.
Echt gekraak hoor ik niet van mijn sub, nee. Wel is de box in mijn passagierskant fel krakend, maar dit was al lang voor de sub erin stond. Die vervang ik binnenkort. Misschien staat je bass wat fel ingesteld? mijne staat op 75%.
 
Hallo allemaal,
Sinds november heb ik de helix subwoofer aangeschafd en zelf ingebouwd.
Alleen geen dongel ivm met de aanschaf prijs 130euro en dat voor een eenmalig gebruik (zonde geld).
mijn vraag was of iemand op de forum toch de dongel heeft gekocht om het geluid in de polo te optimaliseren.
zo ja, scheelt het veel en zou ik langs mogen komen om hem af te stellen?

groetjes sjors!!!
Ik heb een dongel. Maar geloof dat ik wat ver voor je uit de buurt woon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crazybanana
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!