Catunambu
Bekend lid
Hoii!
Sinds enkele weken maakt mijn Polo 6R 1.2TDI SlowMotion uit 2013 een zeer naar geluid/vibratie die bij 60km/h hoorbaar EN voelbaar is.
Omschrijving van het geluid:
Het geluid klinkt alsof je over een beschadigd/ruw stuk asfalt rijd (terwijl de weg nieuw asfalt betreft).
Lijkt linksvoor weg te komen en is voelbaar in de bodemplaat en in het stuurwiel.
Klank van het geluid:
ggggggggggggggggggggggggggggggggggg (etc)
Wanneer treed het geluid op?
Bij het rijden onder constante snelheid/zeer lichte deceleratie vanaf 60 in de 4e versnelling (1300rpm-1200rpm)
Welke omstandigheden verergeren het?
zodra de airco ingeschakeld is, word het geluid zeer erg versterkt. zonder airco is dit ook zeer goed merkbaar/hoorbaar.
Welke omstandigheden verminderen het?
Zodra de auto warm is, verdwijnt het geluid/de vibratie
snelheid verhogen
versnelling terug schakelen
versnelling op schakelen
snelheid minderen
Wat heb ik al gecontroleerd/gedaan?
Wiellagers -> goed
Aandrijfassen -> geen buitenproportionele speling
Banden -> tegen versleten aan, geen verdere info
Uitlijning -> de auto had 4mm teveel toespoor
Heeft iemand hier ervaring mee? of hoort het zelfde geluid?
M'n maat is automonteur, hij hoort het geluid maar kan dit ook niet plaatsen.
P.S. ooit (kort) in het bezit geweest van een Lupo 1.2TDI 3L, deze auto had hier ook last van (in extreme mate) dit is nooit opgelost aangezien de auto zich niet als een betrouwbaar reisgenoot opgesteld had en na enkele maanden is ingeruild.
Sinds enkele weken maakt mijn Polo 6R 1.2TDI SlowMotion uit 2013 een zeer naar geluid/vibratie die bij 60km/h hoorbaar EN voelbaar is.
Omschrijving van het geluid:
Het geluid klinkt alsof je over een beschadigd/ruw stuk asfalt rijd (terwijl de weg nieuw asfalt betreft).
Lijkt linksvoor weg te komen en is voelbaar in de bodemplaat en in het stuurwiel.
Klank van het geluid:
ggggggggggggggggggggggggggggggggggg (etc)
Wanneer treed het geluid op?
Bij het rijden onder constante snelheid/zeer lichte deceleratie vanaf 60 in de 4e versnelling (1300rpm-1200rpm)
Welke omstandigheden verergeren het?
zodra de airco ingeschakeld is, word het geluid zeer erg versterkt. zonder airco is dit ook zeer goed merkbaar/hoorbaar.
Welke omstandigheden verminderen het?
Zodra de auto warm is, verdwijnt het geluid/de vibratie
snelheid verhogen
versnelling terug schakelen
versnelling op schakelen
snelheid minderen
Wat heb ik al gecontroleerd/gedaan?
Wiellagers -> goed
Aandrijfassen -> geen buitenproportionele speling
Banden -> tegen versleten aan, geen verdere info
Uitlijning -> de auto had 4mm teveel toespoor
Heeft iemand hier ervaring mee? of hoort het zelfde geluid?
M'n maat is automonteur, hij hoort het geluid maar kan dit ook niet plaatsen.
P.S. ooit (kort) in het bezit geweest van een Lupo 1.2TDI 3L, deze auto had hier ook last van (in extreme mate) dit is nooit opgelost aangezien de auto zich niet als een betrouwbaar reisgenoot opgesteld had en na enkele maanden is ingeruild.
Volkswagen
Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|