H7 lampen voor de polo bm

Ik heb geprobeerd mijn H4 voor de H7 te vervangen maar zonder succes. Ik krijg ze er niet uit. Bij het naar voren schuiven lijkt het of ze aan de onderkant nog ergens blijven haken. Doe ik iets verkeerd of moet ik enrom veel kracht zetten om ze eruit te krijgen?

Ik heb een comfortline uitvoering met winterpakket (dus wis/was installatie op de lampen) maar dat zou niet uit moeten maken dacht ik.
 
sorted zei:
Ik heb geprobeerd mijn H4 voor de H7 te vervangen maar zonder succes. Ik krijg ze er niet uit. Bij het naar voren schuiven lijkt het of ze aan de onderkant nog ergens blijven haken. Doe ik iets verkeerd of moet ik enrom veel kracht zetten om ze eruit te krijgen?

Ik heb een comfortline uitvoering met winterpakket (dus wis/was installatie op de lampen) maar dat zou niet uit moeten maken dacht ik.


2 schroeven boven los draaien en dan de lamp er uit treken met wat kracht LET OP DAT JE DE BUMPER NIET BESCHADIGT

groeten ger
 
Bas zei:
http://www.mypolo.nl/howto.php?page=view&hid=35

we hebben er zelfs een handleiding voor ;)

Alles heb ik uiteraard doorgenomen incl. de handleiding. Volgens het instructieboekje moet je ze gewoon naar voren kunnen schuiven... bij mij lukt dat niet. Bovenkant gaat okay...maar de onderkant blijft hangen aan iets... het voelt stug aan bij de onderkant bij het naar voren drukken van de koplamp. Zit er een kliksysteem o.i.d. waarbij ik een lipje moet indrukken o.i.d.?
 
gewoon er aan trekken zodat deze eruit knalt zo is de enige manier dat je hem eruit krijgt...toen ik voor de eerste keer mijn lampen eruit probeerde te halen was ik zo chagerijnig dat ik het eruit geramd hebt en met succes hahaha Stick Out Tongue het is idd gewoon brute kracht en en geen klik systeem ofzo iets...ze zitten wel met van die klipjes vast maar die kun je niet indrukken
 
Nee hoor ;)

De stekker krijg je er zelfs makkelijker af als je de koplamp in je handen hebt ;)

Althans, zo heb ik het ervaren bij de Polo van Mypolocandy.
 
relais-1.jpg


Indien positie 4 links niet gevuld is heb je dus geen dimlicht relais maar wordt het (aan- en uitgaan van je dimlicht) via can-bus via de regelunit (j519) geregeld.

Nu maar hopen dat dit te regelen is via Can-Bus settings :roll:
 
@HakanC
Thanks voor het plaatje.
Ga vanavond direct even kijken.

Heb inmiddels al de gok genomen en een setje H7 koplampen gekocht.
Als het relais er niet in zit, komt vast wel een andere oplossing.
 
Ik heb een gevoel dat er moeilijk over gedaan wordt, hij past namelijk precies en alles doet het, kan me niet voorstellen dat een andere bouwjaar of maand, een andere soort relais of iets dergelijke erin heeft zitten. @ polobm, mooi dat je ze gekocht hebt, je zult verschil goed zien.
 
Heb de H7's ook ingebouwd. Je moet zeker even een ruk geven aan de oude koplampen... daarna komen ze er makkelijk uit. 5 á 10 min. werk per lamp.

Mij stoort het overigens niet dat dim en grootlicht niet gezamenlijk functioneren. gebruik zelden het grootlicht anders dan om te seinen.
 
BJK2 zei:
Ik heb een gevoel dat er moeilijk over gedaan wordt, hij past namelijk precies en alles doet het, kan me niet voorstellen dat een andere bouwjaar of maand, een andere soort relais of iets dergelijke erin heeft zitten.

Zou 's voor de gein in ElsaWin programma kijken hoeveel uitvoeringen er zijn van een op het eerste gezicht gelijke modellen. Het hangt af van je bouwjaar (en maand), welke opties je hebt, start-stop systeem wel of niet aanwezig, dagrijverlichting in je bumper aanwezig of niet en ga zo door ;)
 
Ik weet niet wat er evt allemaal mis kan zijn met de uitvoering van de auto en de H7 koplampen. Ik heb de Hella (H7) koplampen besteld in Duitsland en alles werkt perfect zoals het hoort te werken. Ik heb een BM ( gekregen in Januari 2011) met start/stop systeem en dagrijverlichting onder in de bumper en totaal geen problemen met grootlicht en/of dimlicht.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!