H7 lampen voor de polo bm

Heren,

Ik heb dus de H7 koplampen in me BM gemonteerd. Het is inderdaad plu&play maar:

Als je je grootlicht inschakelt schakelt de dimlicht uit. Zo hoort het ook met een H4 koplamp.

Bij H7 hoort Dimlicht aan te blijven. Dus moet ik even uitzoeken waar de relais zit die dit regelt.. Meer mensen dit opgevallen?
 
Ja
heb gelezen dat bij een aantal BM dit wel goed werkt.
Misschien bouwjaar afhankelijk.
En dat er een workaround is met een extra kabeltje naar een relais.

Maar waar heb ik dat ook weer gelezen.. :oops:
 
gevonden (alleen in het duits):

http://www.motor-talk.de/forum/h4-schei ... ht=h4%3Bh7

Nach stundenlangem Studium der Schaltpläne bin ich zu dem Schluss gekommen, dass man nur das graue Kabel des Abblendlicht-Relais abklemmen und stattdessen mit dem Lichtschalter, Anschluss T17/7, verbinden muss.
Wo nun das Relais sitzt und wie einfach es zu realisieren ist wird sich erst zeigen..

Ist vielleicht etwas missverständlich beschrieben: Das graue Kabel vom Abblendlichtrelais trennen, der Anschluss T17/7 (Lichtschalter) ist mit dem Relais zu verbinden, dort, wo vorher das graue Kabel angeschlossen war.
 
misschien even als extra controle:

als je 1 x seint met het groot licht (dus de hendel richting het stuur beweegt) zal het dimlicht wel aanblijven.
En als je het groot licht aanzet (hendel richting het dashboard beweegt) zal het dimlicht uitgaan.
(alleen dat heb je dus liever niet....)

Ook in de link in mijn bovenstaande antwoord wordt geschreven dat het bij een Bluemotion wel goed zou werken en de H4 en de H7 koplamp 1op1 uitwisselbaar zijn.
Ook een aantal andere forum gebruikers hebben deze ombouw gedaan en dat gaat goed.

Waarom het bij jou niet werkt........
Misschien een update van VW ??
 
Ok boys,

Na bestuderen van schema's en forums is het volgende naar voren gekomen wat grootlicht problematiek betreft (uitgaan van dimlicht na unschakelen grootlicht)

De meeste Bm's hebben dus geen dimlicht relais. Dit geldt vooral voor auto's met start-stop systeem. Één en ander wordt geregeld door algemene regelapparaat die achter relais houder zit (J519 dacht ik). Dus beschrijving voor omleggen van kabel kan hier niet toegepast worden. (plaats voor dimlicht-relais is bij mij sowieso leeg).

Ik denk (hoop) dus dat dit met can-bus settings opgelost moet worden.

Voor mensen die origineel Xenon willen monteren is dit juit goed bericht omdat dus hier om de zelfde regelunit gaat als wagens met af fabriek xenon. Alleen met andere settings. Dus is er weer een obstakel weg om origineel xenon te monteren. Alleen moet je één en ander dus wel juist instellen via canbus. Dit heb ik gelezen dus weet niet in hoeverre dit waar is...

tot zover deze info.. wordt vervolgd... ;)
 
HakanC zei:
Ok boys,

Na bestuderen van schema's en forums is het volgende naar voren gekomen wat grootlicht problematiek betreft (uitgaan van dimlicht na unschakelen grootlicht)

De meeste Bm's hebben dus geen dimlicht relais. Dit geldt vooral voor auto's met start-stop systeem. Één en ander wordt geregeld door algemene regelapparaat die achter relais houder zit (J519 dacht ik). Dus beschrijving voor omleggen van kabel kan hier niet toegepast worden. (plaats voor dimlicht-relais is bij mij sowieso leeg).

Ik denk (hoop) dus dat dit met can-bus settings opgelost moet worden.

Voor mensen die origineel Xenon willen monteren is dit juit goed bericht omdat dus hier om de zelfde regelunit gaat als wagens met af fabriek xenon. Alleen met andere settings. Dus is er weer een obstakel weg om origineel xenon te monteren. Alleen moet je één en ander dus wel juist instellen via canbus. Dit heb ik gelezen dus weet niet in hoeverre dit waar is...

tot zover deze info.. wordt vervolgd... ;)

@HakanC,

thanks voor het uitzoek werk.
Tijdens het lezen komen er natuurlijk direct wel weer nieuwe vragen opkomen:
Bij mijn weten hebben alle BM's (tenminste de 1.2TDI's) een start stop systeem.Dus die zouden geen DIM licht relais hebben. Toch zijn er een aantal mensen met een BM waarbij de H7 lampen plug and play werken?
Is het misschien afhankelijk van de leeftijd van de auto?
Is het land afhankelijk (er zijn natuurlijk de nodige BM's uit duitsland geimporteerd)?

Mooiste zou zijn dat de originele Xenon ook gaat passen in de BM!

Dus we wachten met smart (ik in ieder geval ) op de update :cool: :cool:
 
@PoloBM

Er zijn volgens schema's duidelijk verscil tussen auto's met of zonder startsyteem.. Voor mei 2009, na november 2009. met of zonder dubbelle koplamp, met of zonder dagrijverliching in bumpers en ga zo door.. Mijn Ellsawin programma gaat tot en met 2009. Dus of er verschil zit in modeljaar 2010 en 2011 kan ik niet bestuderen.

Volgens Jela klopt het verhaal van Xenon unit niet... Dus tha... wie heeft gelijk? Heb meer de neiging om Jela te geloven ;)
 
@PoloBM

Jela wil wel voor me uitproberen (want hij weet niet welke byte dat is)... Dus als we een keer samen erheen kunnen gaan kan hij precies zien wat anders is? Dan heeft hij vergelijkings materiaal.. Dan zijn we alle twee blij ;)
 
HakanC zei:
@PoloBM

Er zijn volgens schema's duidelijk verscil tussen auto's met of zonder startsyteem.. Voor mei 2009, na november 2009. met of zonder dubbelle koplamp, met of zonder dagrijverliching in bumpers en ga zo door.. Mijn Ellsawin programma gaat tot en met 2009. Dus of er verschil zit in modeljaar 2010 en 2011 kan ik niet bestuderen.

Volgens Jela klopt het verhaal van Xenon unit niet... Dus tha... wie heeft gelijk? Heb meer de neiging om Jela te geloven ;)


OK
Maar de BM's 1.2TDI zijn toch allemaal van na april 2010. (28 april 1e BM in Nederland)
Ook zijn er mensen waarbij de H7 koplampen plug and play is en een aantal waarbij het dimlicht uitgaat als het grootlicht aangaat.
Lijkt dus op verschillen in uitvoering/ type van een comfort module...
Misschien kan Jela daar iets over zeggen.
Hij heeft inmiddels al meerdere BM's gezien.

Even naar Jela gaan is voor mij niet echt een optie.
Vanaf regio Beilen (Dr) even naar Bodegraven is bijna 200KM enkele reis.
 
Hmm ok.. dan is mijn programma toch redelijk uptodate.. want ik kan wel bluemotion selecteren met 87gr of 89 gr.
Voor mij zit niks anders op dan even naar Jela gaan binnenkort...
 
begrijp ik het dan goed dat er in jouw BM geen dimlicht relais zit?
Dus de ombouw zoals op het Duitse forum besproken gaat niet werken ?

Moet ik in de mijne ook eens even kijken.
ik wilde morgen ook een setje H7 koplampen bestellen, maar als die niet gaan werken .....

Dan misschien toch maar een aftermarket setje Xenon.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!