H7 lampen voor de polo bm

mitchi3 zei:
Dit kan je laten activeren bij de dealer of bij Jela


idd...heb het destijds laten activeren bij dealer:

polotsidagv-1.png
 
@kj01

hebben mini coopers dat toevallig ook niet?
zovan zou de fabrikant dan niet aansprakelijk moeten worden gesteld door het uitleveren voor elke mini met zo'n set-up? ;)
(in ieder geval dat is zo de eerste auto die mij te binnen schiet die dit ook hebben)
 
VW  6R  1.2TDI 
kj01 heeft inderdaad gelijk... Bij het voeren van je dagrijverlichting, mag er geen andere verlichting gevoerd worden. Dat is ook de reden dat je dagrijverlichting uit gaat als je je stadslichten aanschakelt.

Je loopt anders kans op een boete, en bij de APK zou je ook wel eens problemen kunnen krijgen...
 
@SilencerNL

ok, op die manier...

trouwens, mag je de lampen van de drl wel gewoon aan hebben als je bijv. stadslicht voert of dimlicht?
en dan bedoel ik niet je mistlampen aanzetten, maar dat je drl eigenlijk altijd aan staat?
 
VW  6R  1.2TDI 
En om mijn woorden kracht bij te zetten...

5.2.57 Voertuigreglement, Artikel 41
1 . Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.

nb. Met dat artikel 32 wordt bedoeld dat het niet mag als het donker is, dan moet je gewoon dimlicht voeren.
 
ghehehe, dacht dat je bedoelde dat er geen andere verlichting aan mocht staan als je drl aan stonden; maar dan in de zin van dat je licht schakelaar in de auto op 0 staat.
maar als ik je goed begrijp mogen de lampjes dus niet aan gaan/aan zijn als je je stadslichten aanzet? :(
 
VW  6R  1.2TDI 
yup! Bij dimlicht of stadslicht moeten je DRL uit staan... Die mogen dus alleen maar aan overdag, zonder andere verlichting (dus de schakelaar op standje 0)

Overigens.. Zou ik het ook wel tof vinden om mijn stadslichten (led) aan te mogen hebben bij mijn DRL... Maar helaas is dat gewoon verboden volgens de wet :(
 
ai ai ai, dat is zeeeeeer jammer :(

ik heb namelijk al eerder een topic aangemaakt over de achterlichten dat die evt aankonden zijn bij de drl; maar dat mag dus helaas ook niet... :cool:

btw stadslichten.. wat heb je er aan als je ze nooit alleen aan mag hebben? Stick Out Tongue

(oh trouwens ff voor de weet; ik ben 19 en heb dus nog weinig tot geen verstand over wat wel en niet mag ;) )
 
VW  6R  1.2TDI 
stadslichten gebruik je voor je parkeerlicht (contact uit, en knipper aan), en ze zorgen ook nog voor zichtbaarheid als één van je koplampen (dimlicht) stuk gaat (anders denken tegenliggers dat je een motor bent Stick Out Tongue)
 
jaaaah ok, die parkeerlichten wist ik en met je dimlicht is nog haalbaar met mijn fantasie; maar het ligt gelukkig dus niet aan mij dat ze verder dan dat geen functie hebben Stick Out Tongue
naja, dan zit er niks anders op dan te hopen dat iemand ooit een keer een maas in de wet vind(of dat die wordt aangepast; nog beter) ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
de dagrijverlichting bij deze koplampen zie ik geen verschil in de koplamp zelf dan gewoon licht tja is feller maar zit op het zelfde lampje heb namelijk geen lampen onder de bumper wil graag alles vervangen door led zit met een broblreem heb bochtverlichting iemand hier ervaring mee?
 
nickpolo zei:
de dagrijverlichting bij deze koplampen zie ik geen verschil in de koplamp zelf dan gewoon licht tja is feller maar zit op het zelfde lampje heb namelijk geen lampen onder de bumper wil graag alles vervangen door led zit met een broblreem heb bochtverlichting iemand hier ervaring mee?

Huh? Ik snap er helemaal niks van! Wat probeer je nou te vertellen?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!