H7 lampen voor de polo bm

Type D voor mij. Ik heb Jela gemailed met de typenummers. Ik wacht zijn reactie even af. Ik meen dat hij ook BM's met type B heeft aangepast en zodoende in de logging kan kijken wat de verschillen zijn tussen de versies.
 
quote Jela:

"Had het wel verwacht, maar kan het nog steeds niet verklaren anders dat de B versie het wel doet en D niet (bijna alles wat ik gedaan heb is D, zelf heb ik volgens mij ook D).Nog iemand die het wel doet met een B versie dan zijn we zeker. Maar in dit geval betekent het dus dat een oudere versie het wel doet en een geupdate/verbeterde module niet!"

Wellicht is het niet iets wat we kunnen omzeilen door een simpele instelling.
 
PoloBM zei:
@HakanC
Thanks voor het plaatje.
Ga vanavond direct even kijken.

Heb inmiddels al de gok genomen en een setje H7 koplampen gekocht.
Als het relais er niet in zit, komt vast wel een andere oplossing.


Zo, eerst even op vakantie geweest, maar gisteren even de H7 koplampen gemonteerd/
En het werkt allemaal goed, dus ook grootlicht/dimlicht.

Nog even afstellen morgenvroeg en dan heb ik tenminste ook fatsoenlijk licht op de Polo.
 
Voorlopig is het nog niet donkergenoeg buiten om te kunnen oordelen over de H4 lampen...
Maar ben wel benieuwd wat nu precies het verschil is in lichtopbrengst.
Zijn er mensen die "before" en "after" foto's hebben van de lichtopbrengst?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
HakanC zei:
@PoloBM

Leuk om te horen! ;)

IS het misschien te veel gevraagd om te kijken welke module je hebt? :roll:


Dussss,

maak je ongeveer 15 foto's van onder het dashboard met een digitale camera.
Niets van de sticker te lezen.

Maak je 1 foto met je mob telefoon.
Heel duidelijk de sticker leesbaar :shock: :shock:
Het is een 088 B

Hoop dat je iets kan met deze informatie !
 
@PoloBM

Thanks! Nu staat dus vast dat 88 B's plug&play is voor H7 koplampen. 88 D's dus niet. Ik ga begin volgend week naar Jela. Hopen dat we het kunnen oplossen met wat spelen met Canbus code's .

Anders moet ik het anders oplossen, namelijk grootlicht kabel doorverbinden naar dimlicht met een diode ertussen die maar in één richting stroom toelaat. Xenon verbruikt toch maar 35 watt.. Dus is een relais ook niet nodig. Maar hopen dat Jela het kan oplossen :(
 
Volgens mij horen in BM's altijd 088D modules in te hangen omdat bij een H4 koplamp inderdaad dimlicht uitgeschakelt moet worden bij ingeschakeld dimlicht. Anders wordt H4 lample erg warm waardoor levensduur erg verkort wordt. (in NL valt mee omdat we hier erg weinig langdurig met grootlicht rijden).

Auto's met identieke bouwjaar en opties verschillende modules. Mijn enige verklaring hiervoor is dat VW niet genoeg 088D modules heeft om productie van BM's ( en dus levertijd) op gang te houden. Dus doen ze 088B modules erin die ze wel op voorraad hebben.
 
Ben met diodes bezig geweest. Voor grootlicht heb je maar 7,5 ampere zekering. Met mijn oplossing springt deze dus meteen. Dan moet ik dus een zekering met grotere waarde in zetten. Maar dat wil ik niet doen. Ook merkte ik dat de doides erg warm worden (schijnt normaal te zijn).

Dus ik denk dat enige oplossing blijft:
-Module vervangen door een B versie
-Met relais werken: stuurstroom vanaf je lichtschakelaar, hoofdstroom vanaf je accu (met zekering) + diode zodat deze nieuwe circuit geen spanning levert op bestaand circuit.
 
als je de H7 koplampen wil veranderen in witlicht Osram Nightbreaker plus H7 moet je dan 2 setjes lampen kopen? die dingen zijn 39,99 euro bij Conrad :cry:
of krijg je bij H7 lampen set altijd 4 lampjes???
 
Voor die setjes Osram Nightbreakers, Philips Nightguide, X-treme power of Blue Vision Ultra moet je eens zoeken op Ebay. Daar heb je al een setje voor 18 euro. Wel uit Duitsland of UK, maar de verzendkosten zijn vaak maar 2 of 3 euro.

Verder moet je wellicht eens kijken op www.auto-lamp.de
Duitse site met allemaal dit soort lampen en nog goedkoop ook.
 
White Hammer schijnt ook heel goed uit de test te komen.
Die kosten meen ik maar 9.99 per setje.

En voor H7 zit er in 1 setje ook maar 2 lampen.
Dus als je het grootlicht ook in NightBreaker wilt moet je 2 setjes bestellen.
Maar als je Dimlicht H7 met nightbreakers hebt wil je dan ook nog je grootlicht met nightbreakers uitvoeren???
 
PoloBM zei:
White Hammer schijnt ook heel goed uit de test te komen.
Die kosten meen ik maar 9.99 per setje.

En voor H7 zit er in 1 setje ook maar 2 lampen.
Dus als je het grootlicht ook in NightBreaker wilt moet je 2 setjes bestellen.
Maar als je Dimlicht H7 met nightbreakers hebt wil je dan ook nog je grootlicht met nightbreakers uitvoeren???

Ik ben zelf ook bezig met het aanpassen van mij verlichting. Heb een Highline met H7-koplampen, maar ik ga in mijn grootlicht echt geen setje Osrams of Philips plaatsen. Dat grootlicht gebruik ik slechts heel af en toe, dus daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in.
Heb bij SilencerNL wel een setje LED voor mijn DRL en wat LEDjes voor mijn dagrijverlichting, voetverlichting, kofferbakverlichting en kentekenplaatverlichting besteld.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een setje lampen met veel lichtopbrengst en vooral wit/blauwachtig licht. Zit nog een beetje te twijfelen tussen Osram Nightbreakers, Philips X-treme Power, Philips Nightguide of Philips Bluevison ultra. Ik vervang mijn verlichting niet alleen omdat het er mooier uit ziet, maar ook omdat ik de standaard verlichting van de Highline niet echt top vind. Aangezien ik in het donker minder goed zie dan anderen, is het ook voor mijn eigen veiligheid.
Bestellen ga ik dus wel via Ebay doen, want dat scheelt gewoon 2 tientjes op 1 setje lampen...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!