Guus z'n 6R

Als kers op de taart na het project van de koplampen Mn Philips extreme vision lampen vervangen voor Osram CBB lampen.

Prettig verschil in kleur een stuk witter.
De Philips zijn ongeveer 4800k en de Osram zo’n 6000/6300k.
Ze beloven tot 7000k, maar dat halen ze zeker niet.
Net even wat mooier wit tov de Philips. En tov van oem lampen echt een enorme upgrade qua lichtopbrengst.

Absolute aanrader voor de xenon rijders [emoji108]
Heb je dan Osram Cool Blue Intense of Cool Blue Boost?
Of überhaupt een andere set Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Het zin de Osram Cool Blue Boost (cbb).
Prachtig wit licht, geen blauw tint. En dus erg hoge lichtopbrengst vergelijk met de Philips xv2.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Vandaag nieuw deurrubber ‘gemonteerd’. Deur slaat toch weer mooier dicht. En niet dat lelijke gezicht instappen. Tevens nieuwe bougies gemonteerd en nieuwe interieur filter.
Die bougies lijken wel echt een serieus verschil te maken. Vorige zaten er zo’n 70 duizend km in.
491F72AD-F6EE-4B50-8F0F-89A56D3BE8BB.jpeg67005799-C6CC-432A-86B4-8587B3953DCA.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Vandaag is de polo weer voorzien van een grote beurt inclusief bougies. Zit vast deels tussen de oren. Maar rijd echt prettiger
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Ja longlife inderdaad interval van 60k. Maar dat lijkt dus best wel een lang interval eigenlijk gezien de staat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Vandaag de winterwielen gewisseld voor een nieuw setje zomerwieltjes. Omdat ik veel rij tegenwoordig zoek ik iets meer comfort.
Omdat ik rustig aan eens moet gaan kijken naar nieuwe banden dacht ik misschien over te stappen naar 16 inch 215-45-16 ipv de originele 17 inch 215-40-17. Dus nu een setje vw portago in 16 er onder gezet om eens te kijken wat ik van de looks vind.
D486D02D-3EC2-4BBA-AAB8-419D72FF24B4.jpeg

Dit biedt ondanks de ook wat oudere bandjes meer comfort tov van de 17 inch wielen met verse winterbanden. Dus misschien maar een goed setje nieuwe all seasons overwegen in 215-45-16.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Vandaag de winterwielen gewisseld voor een nieuw setje zomerwieltjes. Omdat ik veel rij tegenwoordig zoek ik iets meer comfort.
Omdat ik rustig aan eens moet gaan kijken naar nieuwe banden dacht ik misschien over te stappen naar 16 inch 215-45-16 ipv de originele 17 inch 215-40-17. Dus nu een setje vw portago in 16 er onder gezet om eens te kijken wat ik van de looks vind.
D486D02D-3EC2-4BBA-AAB8-419D72FF24B4.jpeg

Dit biedt ondanks de ook wat oudere bandjes meer comfort tov van de 17 inch wielen met verse winterbanden. Dus misschien maar een goed setje nieuwe all seasons overwegen in 215-45-16.
Deze zijn standaard op mijn auto geleverd, ik heb ze hoogglans zwart laten poedercoaten, staan gelijk 10x beter, in mijn optiek dan he
 
Nadat ik al een tijdje het gevoel had dat er een gebrek aan vermogen was, de auto naar mp carworks gebracht voor diagnose. Inderdaad bleek dat de auto bijna geen turbodruk opbouwde, amper 0,3 bar bij pas 3000 toeren. Na een in mijn ogen uitstekende mechanische en uitlees zoektocht de eindconclusie dat de wastegate z’n werk niet goed z’n werk doet.

Na enig zoekwerk een nieuw uitlaatspruitstuk gekocht en deze gemonteerd.
D93A98CA-68FA-4DE3-B9B5-65386502E402.jpeg04B96AF8-EAFE-4EE0-84F3-898C2B9CF7BE.jpeg

Daarna is de actuator opnieuw ingeregeld bij mp carworks met een uitstekend resultaat, 0,8 bar bij 1800 toeren ongeveer.
Dus omdat t autootje zo goed dr best heeft gedaan als kadootje een JD tune er op laten zetten.
Heerlijk contestante lineaire vermogens afgifte.
Eind goed al goed, zin om er mee op vakantie te gaan!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Nadat ik al een tijdje het gevoel had dat er een gebrek aan vermogen was, de auto naar mp carworks gebracht voor diagnose. Inderdaad bleek dat de auto bijna geen turbodruk opbouwde, amper 0,3 bar bij pas 3000 toeren. Na een in mijn ogen uitstekende mechanische en uitlees zoektocht de eindconclusie dat de wastegate z’n werk niet goed z’n werk doet.

Na enig zoekwerk een nieuw uitlaatspruitstuk gekocht en deze gemonteerd.
D93A98CA-68FA-4DE3-B9B5-65386502E402.jpeg04B96AF8-EAFE-4EE0-84F3-898C2B9CF7BE.jpeg

Daarna is de actuator opnieuw ingeregeld bij mp carworks met een uitstekend resultaat, 0,8 bar bij 1800 toeren ongeveer.
Dus omdat t autootje zo goed dr best heeft gedaan als kadootje een JD tune er op laten zetten.
Heerlijk contestante lineaire vermogens afgifte.
Eind goed al goed, zin om er mee op vakantie te gaan!

Hoeveel km staat er bij jou op Guus ?
 
Ik heb er nu 180.000 op staan ongeveer. Maar als ik nu terug redeneer en naar de uitdraai van de vorige tuning kijk zie je ook dat het toen al niet goed zat. Dat was rond de 127.000 geloof ik. Daar piekte die eigenlijk ook pas bij 2800 toeren. Ik hoorde bij de koude starten bij een korte dot gas ook altijd een rommeltje. Ik ging uit van een hitte schild of dergelijks, maar dat was dus de wastegate die je hoorde rammelen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!