Hallo Allemaal,
Gister ben ik stil komen te staan met mijn polo 9N 1.4 TDI 70pk uit 2006. (kmstand 260.000)
de motor begon ineens veel herrie te maken en en het leek alsof de ABS inschakelde ( zo klonk het in ieder geval)
Meteen de koppeling ingetrapt, motor afgezet en aan de kant gaan staan.
De ANWB heeft me naar mn loods gesleept en daar constateer ik het volgende :
-distributie is nog heel ( recentelijk vervangen) en alles staat op tijd.
- het oliepeil is veeeels te hoog. Bovendien ruikt het naar diesel.
- hij start niet meer
- geen foutcodes
- geen zichtbare schade van buitenaf aan het motorblok. geen gesprongen leidingen, geen oliesporen of dergelijke
Nu ben ik van het hobbymatig sleutelen, echter alleen aan benzine auto's. Ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen met het troubleshooten van dit probleem met mijn dieseltje.
Ik heb een beetje rondgeneusd op het internet en kom daar verhalen tegen over de tandempomp. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? of wellicht de verstuiver kapot? Of terminale motorschade?
Zou iemand mij op weg kunnen helpen met waar en hoe de oorzaak van dit probleem op te sporen?
Groet,
Sander
Gister ben ik stil komen te staan met mijn polo 9N 1.4 TDI 70pk uit 2006. (kmstand 260.000)
de motor begon ineens veel herrie te maken en en het leek alsof de ABS inschakelde ( zo klonk het in ieder geval)
Meteen de koppeling ingetrapt, motor afgezet en aan de kant gaan staan.
De ANWB heeft me naar mn loods gesleept en daar constateer ik het volgende :
-distributie is nog heel ( recentelijk vervangen) en alles staat op tijd.
- het oliepeil is veeeels te hoog. Bovendien ruikt het naar diesel.
- hij start niet meer
- geen foutcodes
- geen zichtbare schade van buitenaf aan het motorblok. geen gesprongen leidingen, geen oliesporen of dergelijke
Nu ben ik van het hobbymatig sleutelen, echter alleen aan benzine auto's. Ik heb dus geen idee waar ik moet beginnen met het troubleshooten van dit probleem met mijn dieseltje.
Ik heb een beetje rondgeneusd op het internet en kom daar verhalen tegen over de tandempomp. Zou dit een oorzaak kunnen zijn? of wellicht de verstuiver kapot? Of terminale motorschade?
Zou iemand mij op weg kunnen helpen met waar en hoe de oorzaak van dit probleem op te sporen?
Groet,
Sander
Volkswagen
Polo 9N