EL Wire & Laser Wire installeren

ik ben van plan om EL Wire in mijn wagen te plaatsen. zou deze met een ad a circuit zekeringhouder in de zekeringkast aansluiten (denk via de sigaretten zekering F55, ofwel de achteruitwisser zekering F43)
of kan dit ook via een vrije zekeringplaats waar je een koperen pin ziet zitten? (zie foto)

heeft er al iemand van jullie EL Wire of Laser Wire geïnstalleerd in zijn wagen, en wat vinden jullie er van.
en op welke manier sluit je ze aan: met een usb aansluiting, sigaretten stekker, of in de zekeringkast.

tempImage9b3ffX.jpg
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Als voorbeeld, de fliplogo camera heeft ook het signaal van de achteruit nodig, deze wordt vanaf het achterlicht gepakt en creëert geen canbus melding. Dus als je je achterlicht pakt, moet dat ook goed gaan. Zelfde geldt voor je koplampen, ik zou gaan meten achter je lichtschakelaar welke draad je dimlicht aanstuurt, of denk ik nu te simpel @joosspekloos?
 
ik heb eens gekeken om de schakelaar door te meten, maar de connector is te klein voor mijn multimeter pinnen in te krijgen.
ik heb foto's genomen van de pinbezetting. nu is de vraag welke kleuren sturen wat aan. weet dat bruis massa is als ik me niet vergis maar de rest weet ik niet.
al es es paar zoektermen in onze vriend google gedaan maar zonder resultaat.

bedoeling is dus dat de el Wire aan gaat vanaf dat de interieur verlichting aangaat (bedieningsknoppen en dergelijke) als de dimlichten aan gaan in auto Stand, stadslichten & dimlichten manueel.
 

Bijlagen

  • tempImageHWhfnQ.png
    tempImageHWhfnQ.png
    11.5 MB · Weergaven: 14
  • tempImageA77MxB.png
    tempImageA77MxB.png
    10.5 MB · Weergaven: 14
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!