Einde van mijn polo tijdperk.

Beste allemaal,

Ik heb afgelopen jaren genoten van mijn 1.2 tdi slowmotion. Was een leuke, wendbare auto.

Ivm de overheid ben ik noodgedwongen om van diesel af te gaan. Tevens krijgen diesels volgend jaar een WOK status als ze de deeltjestest niet passeren en zullen dan opnieuw gekeurd moeten worden door het RDW. - Dit is me verteld.

Ik ga overstappen naar een andere auto.
Deze forum vind ik wel leuk en zal hier af en toe nog deelnemen aan bepaalde topics enz.

Allemaal bedankt voor de leuke tijd!


Groetjes, Mesut.
- good things come to an end.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: HoMi, Sal en Ruud9N
Jammer!
En dan geen Polo TSI? Of was diesel aantrekkelijker omdat je zoveel rijd? Ook met die andere auto ben je hier gewoon welkom!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
m.b.t. het roetfilter verhaal: kijk eerst waar je staat met je auto, kom je te hoog uit kun je je roetfilter digitaal uitschrijven bij de RDW (a 60eu). Hierna vervalt je verplichting om te voldoen aan deze eis met als enige nadeel dat je 12eu meer wegenbelasting betaald. Ik hoop dat dit duidelijkheid schept en je keuze om te switchen genoeg heeft beïnvloed om dit niet te doen :grinning:
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Jammer!
En dan geen Polo TSI? Of was diesel aantrekkelijker omdat je zoveel rijd? Ook met die andere auto ben je hier gewoon welkom!
Op 10000km/jaar, huidige prijzen enz. Zou me dat 40eu/jaar winst geven. Daarvoor doe ik het niet.;)
In principe is mijn woon werk heel kort. Benzine is dan beter. Nóg beter is gewoon fietsen. Big Grin
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Mijn travelassist en sos doen soms moeilijk.
Bij de garage is geconstateerd dat er een terugroep is op de stuur.
Blijkt mn stuur er ook onder te vallen. Over enkele maanden krijg ik een nieuw stuur van VW. Mooi.
 

Bijlagen

  • 20230927_161758.jpg
    20230927_161758.jpg
    994.4 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!