Lifaya
Bekend lid
Goedendag allen,
mijn polo heeft nu al een paar maanden last van koelvloeistof verlies. Oliefilter huis en andere externe lekkages zijn uitgesloten doordat er druk op het koelvloeistof reservoir is gezet. Er zit geen aanslag bij de olie, geen olie in het koelvloeistof reservoir, geen lekkage aan de onderkant te zien (wat voorheen wel was doordat er een gat aan de onderkant van het reservoir waar een schroef tegenaan kwam).
Ook het koelvloeistof reservoir met dop is al vervangen.
auto is afgelopen zomer gechipt naar 110PK, hij had toen geen storingen en of lekkages en reed goed. Nu op dit moment heeft hij ook geen relevante storingen.
Tijdens het rijden (met name snelweg) heb ik een groot verlies van koelvloeistof, geregeld komt 0,5 liter voor op 50 km rijden. Gisteren was dit al op ca 25 km en moest mijn auto op de vluchtstrook parkeren omdat het alarm voor koelvloeistof afging.
Nou gaat het vermoeden dus uit naar een EGR koeler die lekt, maar mijn EGR is weggeschreven 3 jaar geleden en omdat deze nog niet afgedopt was, wat uiteindelijk problemen gaf, heb ik begin dit jaar veel problemen gehad en is de EGR schoongemaakt en afgedopt, die problemen waren toen opgelost. Toen kreeg ik dus de lekkage aan het reservoir, nieuwe erin laten zetten en probleem was opgelost, tot ca 1,5 maand geleden dat die weer veel begon te verliezen zonder lekkage aan de onderkant. Hij verliest vooral op de snelweg, binnenstad valt erg mee. Ene x op de snelweg hoef ik maar weinig bij te vullen (ongeacht de rijstijl) en andere keer meer dan 0,5 liter. Er is geen pijl te trekken.
Nou moet mijn auto volgende week voor de APK dus ik heb gevraagd of ze bij de EGR koeler de slangen kunnen by passen of hoe je het ook noemt, hopelijk zou dan het probleem opgelost moeten zijn. Tot die tijd heb ik dus een auto waar flink veel koelvloeistof in moet… verder rijd hij als een zonnetje!
Zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring met deze klachten hebben en het hiermee opgelost was? Ik hoop écht dat het hiermee opgelost is…
mijn polo heeft nu al een paar maanden last van koelvloeistof verlies. Oliefilter huis en andere externe lekkages zijn uitgesloten doordat er druk op het koelvloeistof reservoir is gezet. Er zit geen aanslag bij de olie, geen olie in het koelvloeistof reservoir, geen lekkage aan de onderkant te zien (wat voorheen wel was doordat er een gat aan de onderkant van het reservoir waar een schroef tegenaan kwam).
Ook het koelvloeistof reservoir met dop is al vervangen.
auto is afgelopen zomer gechipt naar 110PK, hij had toen geen storingen en of lekkages en reed goed. Nu op dit moment heeft hij ook geen relevante storingen.
Tijdens het rijden (met name snelweg) heb ik een groot verlies van koelvloeistof, geregeld komt 0,5 liter voor op 50 km rijden. Gisteren was dit al op ca 25 km en moest mijn auto op de vluchtstrook parkeren omdat het alarm voor koelvloeistof afging.
Nou gaat het vermoeden dus uit naar een EGR koeler die lekt, maar mijn EGR is weggeschreven 3 jaar geleden en omdat deze nog niet afgedopt was, wat uiteindelijk problemen gaf, heb ik begin dit jaar veel problemen gehad en is de EGR schoongemaakt en afgedopt, die problemen waren toen opgelost. Toen kreeg ik dus de lekkage aan het reservoir, nieuwe erin laten zetten en probleem was opgelost, tot ca 1,5 maand geleden dat die weer veel begon te verliezen zonder lekkage aan de onderkant. Hij verliest vooral op de snelweg, binnenstad valt erg mee. Ene x op de snelweg hoef ik maar weinig bij te vullen (ongeacht de rijstijl) en andere keer meer dan 0,5 liter. Er is geen pijl te trekken.
Nou moet mijn auto volgende week voor de APK dus ik heb gevraagd of ze bij de EGR koeler de slangen kunnen by passen of hoe je het ook noemt, hopelijk zou dan het probleem opgelost moeten zijn. Tot die tijd heb ik dus een auto waar flink veel koelvloeistof in moet… verder rijd hij als een zonnetje!
Zijn er hier toevallig ook mensen die ervaring met deze klachten hebben en het hiermee opgelost was? Ik hoop écht dat het hiermee opgelost is…
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo AW