E10 Brandstof

E10 laat meer troep achter in je tank bij lange stilstand, omdat de bio-ethanol vocht aantrekt en dat je aluminium kan aantasten.
Vanaf een maandje, misschien twee stil staan ga je hier last van kunnen krijgen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Nu we een aantal maanden verder zijn artikel van Radar:

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 

Verwaarloosbaar volgens dit artikel, ik had laatst met een volle tank 660km kunnen rijden...
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Beste is BP 98 super
er zijn er meerdere die 98 hebben he, daarin is BP niet perse de beste omdat ze dat tegen jou hebben gezegd. Shell v-power is tegenwoordig ook geen 95+ meer maar gewoon een volwaardige 98. neemt niet weg dat ik altijd BP tank van de tijd dat V-power nog 95+ was en hier gewoon de freebees spaar haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
er zijn er meerdere die 98 hebben he, daarin is BP niet perse de beste omdat ze dat tegen jou hebben gezegd. Shell v-power is tegenwoordig ook geen 95+ meer maar gewoon een volwaardige 98. neemt niet weg dat ik altijd BP tank van de tijd dat V-power nog 95+ was en hier gewoon de freebees spaar haha

Merken jullie een verschil nu we al een paar maanden op E10 rijden?? Ik vind dat de auto wat meer rauwer doet aan horen plus dat hij in lage toeren het minder goed oppakt dan met E5. Kan natuurlijk ook zo zijn dat 98 gewoon beter is. Over het percentage ethanol gesproken zijn er vele tankstations die gewoon nog benzine zonder ethanol verkopen best interessant als je eens dat wilt uittesten. (Rijdt het zuinigst) Op deze website kan je dat zien en het is interessant om te lezen dat E10 best snel bederft als niet te veel rijdt.
Hier de Link: https://vanderworp.org/nl/transport-benzine-e5-e10-ron95-of-ron98/#Wat_wordt_er_aan_de_pomp_geleverd

Ik houd een lijn aan van 5x EUR95E10 daarna 2x 98E5 tanken.( liefst dus E0 ) Puur om motor vervuiling tegen te gaan. ( en jaa het is best prijzig maar gewoon zoeken in de buurt ;) )
 
tba  tba  tba 
Merken jullie een verschil nu we al een paar maanden op E10 rijden?? Ik vind dat de auto wat meer rauwer doet aan horen plus dat hij in lage toeren het minder goed oppakt dan met E5. Kan natuurlijk ook zo zijn dat 98 gewoon beter is. Over het percentage ethanol gesproken zijn er vele tankstations die gewoon nog benzine zonder ethanol verkopen best interessant als je eens dat wilt uittesten. (Rijdt het zuinigst) Op deze website kan je dat zien en het is interessant om te lezen dat E10 best snel bederft als niet te veel rijdt.
Hier de Link: https://vanderworp.org/nl/transport-benzine-e5-e10-ron95-of-ron98/#Wat_wordt_er_aan_de_pomp_geleverd

Ik houd een lijn aan van 5x EUR95E10 daarna 2x 98E5 tanken.( liefst dus E0 ) Puur om motor vervuiling tegen te gaan. ( en jaa het is best prijzig maar gewoon zoeken in de buurt ;) )
mijn tank is iedere 2 dagen leeg dus die vergaat niet haha, misschien moet je de verschillen tussen 95 en 98 eens opzoeken. de hoofdzaak om geen E10 te tanken zou namelijk eerder beter zijn voor je leidingen enzo uiteraard zal je motor iets anders lopen, maar voor vervuiling hoef je het echt niet te doen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Merken jullie een verschil nu we al een paar maanden op E10 rijden?? Ik vind dat de auto wat meer rauwer doet aan horen plus dat hij in lage toeren het minder goed oppakt dan met E5. Kan natuurlijk ook zo zijn dat 98 gewoon beter is. Over het percentage ethanol gesproken zijn er vele tankstations die gewoon nog benzine zonder ethanol verkopen best interessant als je eens dat wilt uittesten. (Rijdt het zuinigst) Op deze website kan je dat zien en het is interessant om te lezen dat E10 best snel bederft als niet te veel rijdt.
Hier de Link: https://vanderworp.org/nl/transport-benzine-e5-e10-ron95-of-ron98/#Wat_wordt_er_aan_de_pomp_geleverd

Ik houd een lijn aan van 5x EUR95E10 daarna 2x 98E5 tanken.( liefst dus E0 ) Puur om motor vervuiling tegen te gaan. ( en jaa het is best prijzig maar gewoon zoeken in de buurt ;) )


zie eerdere post hier boven en artikel https://www.rtlnieuws.nl/economie/p...-euro95-premium-brandstof-vaker-tanken-zuinig

Volgens het artikel, Duitse ADAC is het verschil marginaal

De Duitse automobielclub ADAC heeft voor verschillende middenklassers gecheckt in hoeverre E10 invloed heeft op de prestaties. De resultaten liepen behoorlijk uiteen. Werd een Ford Fiesta 1,7 procent minder zuinig, een Opel Agila werd juist 2,2 procent zuiniger met E10 in de tank.

De verschillen bij een Volkswagen Golf, Renault Mégane en BMW 3-serie waren kleiner dan 1 procent. Conclusie: rijden op E10 maakt de auto nauwelijks minder zuinig
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
nu met de lease auto en tankpas boeit het me eigenlijk 0,0%. Voorheen wel altijd 98 met polo en sinds kort ook de UP! Merkte dat die wel lastig had met e10
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
E10 is gewoon dikke rotzooi.

Gewoon lekker Super 98 tanken in Emmlicheim Dld kost €1:38:mrgreen::mrgreen: Hatseflatssssss
mooi praten als je daar in de buurt woont he, maar mijn tank is alweer leeg als ik thuis ben dan.
E10 vervuild niet, E10 is slecht voor leidingen en dergelijken, en omdat er meer vocht in zit nog sneller kans op mayo in je motor als je korte stukjes rijd omdat je dan en vocht in je benzine hebt en vocht in je olie en er niet op temperatuur komt. wel lekker kan je de mayo in de winkel laten liggen scheelt geld haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik haal deze week mijn nieuwe Polo 6r R-line uit 2012 op die nog een 1.4fsi blok heeft van de oudere modellen.
Nu staat er bij de E10 check dat een Polo met het 1.4fsi blok tussen 2002-2006 niet geschikt is voor E10.
Heeft dit dan ook betrekking op die van mij?
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Ik haal deze week mijn nieuwe Polo 6r R-line uit 2012 op die nog een 1.4fsi blok heeft van de oudere modellen.
Nu staat er bij de E10 check dat een Polo met het 1.4fsi blok tussen 2002-2006 niet geschikt is voor E10.
Heeft dit dan ook betrekking op die van mij?

Nee
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!