E10 Brandstof

per volgende week kunnen we E10 brandstof tanken, ik heb volgens mij op het forum nog geen discussie gezien met vragen en wetenswaardigheden over deze brandstof. Want ik zou graag willen weten, wat doet het met het vermogen van de auto, trekkracht, verbruik enz
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Ik woon bij de Belgische grens en tank dus altijd in België. Daar hebben ze al een tijdje E10 & E5. Nooit gekke dingen meegemaakt met de 6R of de GTI. Ik merk in ieder geval geen verschil tussen in Belgie E10/E5 tanken en in Nederland 95/98 tanken.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Volgens mij krijg je met E10 meer aanslag in je motor. Zelf ooit getankt en hij verbruikte meer en liep niet fijn. Als ik het kan vermijden dan zal ik dat ook doen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Volgens mij krijg je met E10 meer aanslag in je motor. Zelf ooit getankt en hij verbruikte meer en liep niet fijn. Als ik het kan vermijden dan zal ik dat ook doen.

Maar bv voor mijn nieuwe Polo AW uit 2018, TSI 95PK maakt dit(aanslag etc) niet uit toch om E10 te tanken, althans volgens de E10 check?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Waarom die afkeur tegen E10? ik rij al 20 tot 30 duizend kilometer op E10 benzine met mijn Polo 6R uit 2010. Nog nooit geen problemen gehad met lekkende rubbers of wat dan ook. Ik merk zelf geen verschil met duurdere(98) premium benzine.
 
.  .  . 
  • Leuk
Waarderingen: Hansstaal en Tuono
Heb een Polo uit 2003. Standaard Euro95. Vorige week getankt (ik rij weinig km) met Euro95. Blijkt dat de nieuwe E10 te zijn. Motorlampje begint te branden en benzinefilters zijn vervuild. Volgens dealer moet er E5 in. Wordt dus goed opletten aan de pomp
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Heb wel het gevoel dat hij onderin beter oppakt met 98 ten opzichte van E10. Verder Kwa acceleratie en verbruik merk ik niks.
In het instructieboekje las ik dat hogere octaan geen invloed heeft op betere motorprestatie. Alleen schonere motor maar dan moet je wel 3 x 98 hebben getankt zodat er geen 95 inzit.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik vermijd E10 zo veel als mogelijk. Ik heb een hoger verbruik & mijn polo begint behoorlijk te stinken. Dat wordt in Duitsland tanken.
Wel zo fijn trouwens dat er E10 is, maar wat gaan ze met de prijzen doen? Bio-Ethanol is een stuk goedkoper dan 'benzine'.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
heb eens vernomen dat E10 bij oudere auto's de rubbers aantast. bij jonge auto's schijnt het inmiddels geen problemen meer op te leveren, tenzij je een Diesel rijd, dan zou ik bij de E10 vandaan blijven... schijnt dat een Dikke Diesel daar niet zo goed op lopen wil...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
heb eens vernomen dat E10 bij oudere auto's de rubbers aantast. bij jonge auto's schijnt het inmiddels geen problemen meer op te leveren, tenzij je een Diesel rijd, dan zou ik bij de E10 vandaan blijven... schijnt dat een Dikke Diesel daar niet zo goed op lopen wil...
Bedankt voor de tip, dan gooi ik weer gewoon E5 in mijn diesel (y)
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik vermijd E10 zo veel als mogelijk. Ik heb een hoger verbruik & mijn polo begint behoorlijk te stinken. Dat wordt in Duitsland tanken.
Wel zo fijn trouwens dat er E10 is, maar wat gaan ze met de prijzen doen? Bio-Ethanol is een stuk goedkoper dan 'benzine'.
wat denk jezelf dat ze met de prijs gaan doen? haha NIKS natuurlijk! :mrgreen: Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Meerdere ervaringen met e10 in polo 9n? Heb nu maar vpower erin gegooit..
Motorcode: BBY bouwjaar:2004
Waarschijnlijk komen die ervaringen pas later als er langer op e10 brandstof gereden wordt. Maar auto's van voor 2000 schijnen er vooral last van te gaan krijgen, modellen daarboven niet vanwege ander gebruikt materiaal.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!