Dsg optimalisatie voor langere levensduur!

Ik ben nou niet bepaald tevreden over de bak, soms als je hem vanuit stilstand door trekt in z'n 1 blijft die hangen boven in, valt die dood schakelt die door en gaat die weer verder....
Je bedoelt echt sprint vanuit stilstand, denk ik? Dat zal ik niet snel doen, denk ik.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Kan best maar dat maakt zo'n tussensprintje niet minder leuk. Stoplichtsprintjes e.d. en topsnelheid boeien mij niet echt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Kan best maar dat maakt zo'n tussensprintje niet minder leuk. Stoplichtsprintjes e.d. en topsnelheid boeien mij niet echt
wacht maar tot je hem hebt...:mrgreen: mooiste geluid zit er in vanuit stilstand, en tussensprintjes zijn ronduit traag...in z'n 1 zelf opschakelen bij 5000 geeft een mooi geluidje, in 1 keer intrappen geeft soms wat problemen van 1 naar 2.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
tussensprintjes zijn ronduit traag...

Het lijkt me dat je dan niet zo in absolute zin kunt stellen, maar alleen in relatie tot een referentiepunt. Tov van veel auto's, zoals mijn gechipte Fabia, zullen ze denk ik bepaald niet traag zijn. Vergelijk je het met sommige andere, snelle auto's, dan is het relatief traag. Dus ik ben wel benieuwd wat jouw refentiekader in dezen is.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik vind tussensprints ook veel leuker, daarnaast geen zin om mijn (handbak) SRE koppeling te vernielen met stilstand sprintjes. Met DSG is de verleiding groter kan ik mij voorstellen...
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik reed hier voor een Golf GTE, 1600kg 204pk ik rij nu een polo 1285kg zo uit me hoofd met 200 pk een 300 kg lichter dus.
Niks te klagen over de Polo vanuit lage snelheden naar de 100 toe hoor, maar daarna.... mijn collega heeft zijn GTE nog (voor mij een referrentie) we waren wat aan het trappen richting huis en toen begon ik te merken dat ik niet op hem in liep en hij niet op mij uit liep in de sprintjes boven de 100... uiteraard een complete andere samenstelling van motor en hybride power maar toch. ja als je hem vergelijkt met een 1.0 of 1.2 welke jou referentie is is dat een heel ander verhaal, maar ik vond het tegenvallen ja. Nou is de GTE geen langzame auto maar dit had ik van de polo niet verwacht
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Zat er van de week nog aan te denken dat de DSG6 vooral in de ochtend met weg rijden nogal stoterig is. Het is of laten rollen of te veel gas geven om het soepeltjes te laten weg rijden. In mijn Audi gaat het toch allemaal wat soepeler , moet wel zeggen dat is een DSG7.
De GTI voelt vooral in de ochtend erg onrustig aan. Misschien is het aanpassen/beter afstellen van de bak de oplossing. Je kan ook de bak af laten stellen zonder chippen toch? Merk wel dat ik nu sneller de flippers gebruik om te schakelen. Bij de Audi gebruik ik ze zelden.
 
Ik reed hier voor een Golf GTE, 1600kg 204pk ik rij nu een polo 1285kg zo uit me hoofd met 200 pk een 300 kg lichter dus.
Niks te klagen over de Polo vanuit lage snelheden naar de 100 toe hoor, maar daarna.... mijn collega heeft zijn GTE nog (voor mij een referrentie) we waren wat aan het trappen richting huis en toen begon ik te merken dat ik niet op hem in liep en hij niet op mij uit liep in de sprintjes boven de 100... uiteraard een complete andere samenstelling van motor en hybride power maar toch. ja als je hem vergelijkt met een 1.0 of 1.2 welke jou referentie is is dat een heel ander verhaal, maar ik vond het tegenvallen ja. Nou is de GTE geen langzame auto maar dit had ik van de polo niet verwacht

Tot hoe lang (km) heb je de 204 PK tot je beschikking in een GTE? Is het niet zo dat hij standaard 150 pk heeft en tezamen met de hybride aandrijving tot een 204 pk komt?
 
Zat er van de week nog aan te denken dat de DSG6 vooral in de ochtend met weg rijden nogal stoterig is. Het is of laten rollen of te veel gas geven om het soepeltjes te laten weg rijden. In mijn Audi gaat het toch allemaal wat soepeler , moet wel zeggen dat is een DSG7.
De GTI voelt vooral in de ochtend erg onrustig aan. Misschien is het aanpassen/beter afstellen van de bak de oplossing. Je kan ook de bak af laten stellen zonder chippen toch? Merk wel dat ik nu sneller de flippers gebruik om te schakelen. Bij de Audi gebruik ik ze zelden.
Vreemd, herken dat totaal niet. Wat zou kunnen is dat dit komt door een wat "zachtere voet" agv mijn ervaring met de gechipte Fabia 1.0 tsi DSG7 hiervoor. Die was vergeleken met de Polo GTI erg nerveuzig. Ervaar de DSG6 in de Polo nu juist als veel soepeler. Ook qua schakelmomenten voelt het veel beter (wsch mede door het hogere koppel). Ik heb bij mijn vorige drie auto's de DSG7 laten aanpassen, maar voel die behoefte nu totaal niet
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Tot hoe lang (km) heb je de 204 PK tot je beschikking in een GTE? Is het niet zo dat hij standaard 150 pk heeft en tezamen met de hybride aandrijving tot een 204 pk komt?
Als jij je accus vol hebt dan heb je die 204 pk tot je beschikking als je hem in trapt inclusief kickdown, in GTE modus is de kickdown niet perse noodzakelijk dan pakt die de 204 pk sowieso wel, maar goed dat maakt niet uit ik vind het verschil echt te klein van de week weer gezien toen ik achter mijn collega zat, hij kruipt er uiteindelijk wel naar toe. en het is natuurlijk een persoonlijke vergelijking van wat mijn ervaring is, er zijn ongetwijfeld mensen hier zoals al in de comments staat die hem met een Fabia 1.0 vergelijken en het top vinden. ieder zn eigen ervaring
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Vreemd, herken dat totaal niet. Wat zou kunnen is dat dit komt door een wat "zachtere voet" agv mijn ervaring met de gechipte Fabia 1.0 tsi DSG7 hiervoor. Die was vergeleken met de Polo GTI erg nerveuzig. Ervaar de DSG6 in de Polo nu juist als veel soepeler. Ook qua schakelmomenten voelt het veel beter (wsch mede door het hogere koppel). Ik heb bij mijn vorige drie auto's de DSG7 laten aanpassen, maar voel die behoefte nu totaal niet
ik Herken het idd ook wel wat Snowdude zegt, vooral als ik de wijk uit rij, net niet stilsta en iets een helling op moet om de weg op te gaan.. en dan gas geven. ik denk dat snowdude precies weet wat er dan gebeurd:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Raar, maar echt geen last van. Overigens hoef je je bij de DSG6 iit de 7, geen enkele zorg te maken over levensduur/slijtage. Kan tegen een veel groter stootje ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Raar, maar echt geen last van. Overigens hoef je je bij de DSG6 iit de 7, geen enkele zorg te maken over levensduur/slijtage. Kan tegen een veel groter stootje ;)
Dat ligt er maar net aan de DQ200 die in de 1.0 zitten en degelijken zijn iets anders dan de DSG7 DQ250 welke in de golfjes GTI zitten die kunnen weer tegen een groter stootje dan de DSG6 uit onze Polo GTI
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
ik Herken het idd ook wel wat Snowdude zegt, vooral als ik de wijk uit rij, net niet stilsta en iets een helling op moet om de weg op te gaan.. en dan gas geven. ik denk dat snowdude precies weet wat er dan gebeurd:mrgreen:
Hahaha...tis dat er tegen dat tijdstip nog niemand rijdt.

Ik dacht in het begin dat het even zoeken was met gas geven. Misschien toch maar eens contact opnemen met JD hierover.

Onderstaand stukje is van de site van JD.
Schakelmomenten aanpassen

Een veel gehoorde klacht bij originele DSG software is dat de D-modus erg snel naar de hoogste versnelling gaat. 55 kph in de 6e versnelling maakt dat elke motor eerst moet terugschakelen om te accelereren. Dit zorgt elke keer voor een vertraging. Wij kunnen de D (of S) modus zo aanpassen, dat de bak andere schakelmomenten kiest, waardoor de motor alerter reageert en brommen van de motor door (te) lage toerentallen, voorkomen wordt.
 
Exact, dat was voor mij de reden de dsg7 (lichte variant)tot drie keer toe te laten aanpassen (bij JD). Met deze dsg6 in de gti heb er totaal geen last van. Niks getril en gebrom. Het hogere koppel zal daarbij een rol spelen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Exact, dat was voor mij de reden de dsg7 (lichte variant)tot drie keer toe te laten aanpassen (bij JD). Met deze dsg6 in de gti heb er totaal geen last van. Niks getril en gebrom. Het hogere koppel zal daarbij een rol spelen.
ik en ik denk Snowdude bedoelen het gebrom en getril ook zeker niet. het gaat ons meer op het wel of niet, of laat aangrijpen in koude toestand en bij het wegrijden. vooral dus al je bijna stilstaat en dan weer verder wil. gas geeft je denkt gaan we nog. en opeens ja daar is die
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!