Dsg optimalisatie voor langere levensduur!

Goedenavond allemaal,

Rijden jullie met de standaard software op de dsg of met een geoptimaliseerde variant van de software?

Eigenlijk wordt er gesuggereerd om direct na aflevering een optimalisatie te doen .

Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen met de dsg in de polo AW.

Met vriendelijke groet.
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
ik zal je eerlijk zeggen in de GTI kan optimalisatie denk ik geen kwaad, wat loopt die bak soms te kloten zeg, met name als je hem door trekt tot het einde en dan vooral vanuit stilstand en zeker met de launch control valt die soms echt dood als die naar z'n 2 moet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Geen idee, maar wacht jij met alles tot de garantie om is tot het beter kan?
muah. Dat ligt wat genuanceerd..

Als je in je garantie periode dingen gaat aanpassen/herschrijven vervalt de gehele garantie.
Dit is mijns inziens toch wel zonde ! Om die reden wacht ik bijvoorbeeld wel met bepaalde aanpassingen tot na verloop garantie.

Als ik er nu iets mee heb, is het sleuteltje afgeven en hoor wel wanneer het gefixt is.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Maar dan rest de vraag nog: Hoe snel zouden ze erachter komen dat je je DSG hebt aangepast of gechiptuned hebt? Hier kunnen ze toch alleen achterkomen als je er echt specifiek naar op zoek gaat?
 
Volkswagen  X  X 
Maar dan rest de vraag nog: Hoe snel zouden ze erachter komen dat je je DSG hebt aangepast of gechiptuned hebt? Hier kunnen ze toch alleen achterkomen als je er echt specifiek naar op zoek gaat?
Zodra er een probleem met je bak is en ze gaan uitlezen hebben ze dit sneller te pakken dan jij een broodje kan eten hoor
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Yep, maar dan kan je toch gewoon de fabrieksinstellingen terugzetten en nadat je bak voor onderhoud is geweest weer terugzetten?
als ik het goed heb staat er ergens hoe vaak die module geflasht is, dus alles wat niet geregistreerd is bij de dealer klopt dan niet denk ik
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Wat is de reden waarom je de software zou aanpassen?
Om de levensduur te verlengen natuurlijk!
Bij het wegrijden voel je soms een klein schokje wat er mogelijk voor kan zorgen dat je in een later stadia problemen kan krijgen met je dubbele koppeling!
Helaas zelf ervaren binnen 3000km al bij een 2016 polo.
 
Volkswagen  Polo Aw  2.0 GTI, -1.0 tsi 115 highline dsg 
Sofware van de lichtere DSG bakken zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellend..
heb zelf een splinter nieuwe Dsg bak en mag toch echt zeggen dat het schakelen nou niet optimaal is. al 2 keer weg gebracht.
conclusie; meneer beter dan dit word het niet. alles is nieuw en vervangen...

maar mee leren leven dan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Ik heb de software bij alle drie mijn Skoda's telkens laten aanpassen. Twee 1.2 tsi's en nu in de Fabia de 1.0 tsi. De dsg7 bak schakelt ivm emissie eisen in D te snel en in S te langzaam op. Dat gaat ten koste van het rijgenot. Bij de 1.0 was het echt rampzalig, veel getril en gebrom bij het rijden in D. Bij aanpassing worden de schakelmomenten verlegd en je hebt weer een echte eerste versnelling ipv dat je praktisch in de tweede wegrijdt.
Tevens maakt aanpassing de bak minder gevoelig voor slijtage van de koppelingsplaten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: capsule
Moet zeggen dat bij mij ogv de proefrit met de GTI met DSG6 bepaald niet meteen de behoefte opkomt er wat aan te laten doen. Schakelt prima.
Zijn er hier met dezelfde auto die willen delen hoe zij dat ervaren?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik ben nou niet bepaald tevreden over de bak, soms als je hem vanuit stilstand door trekt in z'n 1 blijft die hangen boven in, valt die dood schakelt die door en gaat die weer verder....
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!