DSG 7 bak van GTI 1.8

Wmike

Actief lid
123
51
44
Goedenmiddag,

Ik heb sinds kort een soort tikkend geluid als de auto schakelt met name in de lage versnellingen 1,2,3.

Nu twijfel ik zelf of dit kan liggen aan het feit dat de olie van de dsg bak nooit is vervangen of hebben jullie enig idee? ook in de sportstand is het geluid harder te horen zo ook met een koude motor meer als een warme motor.

er staat nu 72.000 km op de teller en de auto is uit 2015

Wie heeft ideeën van wat dit kan zijn?
 

Bijlagen

  • 61887145_2233195590105786_5626625513897328640_o.jpg
    61887145_2233195590105786_5626625513897328640_o.jpg
    587.5 KB · Weergaven: 32
Volkswagen  Polo GTI  1.8 turbo 192 pk 
Voor zover ik weet zit er een DSG DQ 200 in de Polo GTI 6C. Deze heeft een droge koppeling, er hoeft geen olie ververst te worden. Daar kan het dus niet aan liggen. Zoals SAL al zei, niet te lang wachten met een bezoek aan een DSG specialist.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
oke ik gaat eerst me olie verversen en als het niet verholpen is de dsg specialist
Ik adviseer je de volgorde om te draaien.
Bij TVS betaal je €149 onderzoek kosten en een olie wissel kost je minimaal het dubbele.
Het is veel geld voor een onderzoek maar je krijgt de kosten terug als je ook de reparatie daar laat doen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Rosinfield
oke ik gaat eerst me olie verversen en als het niet verholpen is de dsg specialist
Ik denk dat je na de oliewissel een adaptie reset moet doen.
Ik weet niet zeker of dit kan bij dat type dsg, maar in het verleden was een oliewissel en de leerwaarde van de dsg wissen de oplossing.
Daarna moet er een bepaalde proefrit gereden worden volgens de instructie die op de vw computer staat
 
Klinkt bekend, als ik dit bij Wittebrug aangaf kreeg ik vaak te horen dat dit hoorde. Anders zou ik voorstellen om een DSG Flush te laten uitvoeren en de olie toch te verversen. Andere optie even een reset laten uitvoeren via obd.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Klinkt bekend, als ik dit bij Wittebrug aangaf kreeg ik vaak te horen dat dit hoorde. Anders zou ik voorstellen om een DSG Flush te laten uitvoeren en de olie toch te verversen. Andere optie even een reset laten uitvoeren via obd.

Wat bedoel je met obd? ik ben niet zo heel erg bekend in dit wereldje...



Ik adviseer je de volgorde om te draaien.
Bij TVS betaal je €149 onderzoek kosten en een olie wissel kost je minimaal het dubbele.
Het is veel geld voor een onderzoek maar je krijgt de kosten terug als je ook de reparatie daar laat doen.


Oke top dat je dit even aangeeft is inderdaad een aanzienlijk verschil, Dus als hun er achter komen dat er bijvoorbeeld een oliewissel moet plaats vinden dan dan krijg ik die 150 euro terug als hun het repareren ?
 
Volkswagen  Polo GTI  1.8 turbo 192 pk 
Even een kleine update: Vandaag de VW dealer gebeld. Echter zit er in mijn gti een 'Droge' Koppeling waardoor de olie niet ververst hoeft te worden bij en X aantal Dkm's.

Vandaag ook een afspraak gemaakt bij een garage Word vervolgd op 10 Juli
 
Volkswagen  Polo GTI  1.8 turbo 192 pk 
Even een kleine update: Vandaag de VW dealer gebeld. Echter zit er in mijn gti een 'Droge' Koppeling waardoor de olie niet ververst hoeft te worden bij en X aantal Dkm's.

Vandaag ook een afspraak gemaakt bij een garage Word vervolgd op 10 Juli
Klopt jij hebt een DQ200, DSG7 met droge koppeling. Deze olie is 'sealed for life' volgens VW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wmike
Nee bij mijn standaard vak garage waar ik altijd kom, Ik laat hun eerst even kijken kost me een stuk minder en scheelt me 2 uur auto rijden Stick Out Tongue

Kon nog wel eens prijzig uitpakken... De DSG-automaat is een bijzonder stukje techniek, je hebt kans dat er onnodig kosten worden gemaakt omdat er te weinig specialistische kennis aanwezig is.

Je kunt hiermee beter naar een Volkswagen Dealer of een DSG specialist.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield, Sal en Wmike
Klopt jij hebt een DQ200, DSG7 met droge koppeling. Deze olie is 'sealed for life' volgens VW.
Niet helemaal waar, de DSG-7(DQ200) heeft in 2014 een terugroepactie gehad van Volkswagen onder de noemer(34F6) waar de olie vervangen moest worden waardoor kortsluiting in het elektrische gedeelte van de mechatronic kan worden verholpen.

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2013/RCMN-13V568-9034.pdf

Edit: Leuk filmpje wanneer je 'bespaart' op onderhoud aan je DSG-7:
 
Laatst bewerkt:
.  .  . 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Niet helemaal waar, de DSG-7(DQ200) heeft in 2014 een terugroepactie gehad van Volkswagen onder de noemer(34F6) waar de olie vervangen moest worden waardoor kortsluiting in het elektrische gedeelte van de mechatronic kan worden verholpen.

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2013/RCMN-13V568-9034.pdf

Edit: Leuk filmpje wanneer je 'bespaart' op onderhoud aan je DSG-7:
Klopt maar is niet van toepassing op een 1.8 TSI uit een 6C want die is er pas vanaf modeljaar 2015 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Polo6c
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!