distributie polo 1.2 TSI

Zijn er ook 1.4TSI modellen getroffen dan? Ik heb volgens mij bijvoorbeeld nog geen GTI's gezien met dit probleem?

Ik zal het iig in de gaten blijven houden! Verschrikkelijk dat VW geen terugroepactie doet trouwens. Ja dat komt wel bij onderhoud, en al die modellen die nog voor onderhoud stuk lopen snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers mee.
 
Heb het net gelezen, maar god zeg, wat een reacties niet normaal.
Wordt er een beetje bang en huiverig van.
Nu maar hopen dat ik geluk hebt met mijn aanstaande nieuwe Polo TSI.
Zou die al een modificatie hebben wat betreft de distributieketting en turbo?
 
Heb het net gelezen, maar god zeg, wat een reacties niet normaal.
Wordt er een beetje bang en huiverig van.
Nu maar hopen dat ik geluk hebt met mijn aanstaande nieuwe Polo TSI.
Zou die al een modificatie hebben wat betreft de distributieketting en turbo?

Je mag aannemen van wel ;)
Mn pa heeft ook onlangs zn nieuwe touran opgehaald met een 1.2TSI motor en hij is er zeer over te spreken tot nu toe (auto is echter nog geen maand in zn bezit)
Maar als er terugroepacties zijn dan kun je er vanuit gaan dat ze die updates ook doorvoeren bij de nieuwere modellen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Schijnt inderdaad een bekend probleem te zijn met de TSI blokken, ook bij audi. (mijn broer heeft heel veel problemen met z'n audi TSI, ofwel bij audi TFSI blok, gehad)
Daarom wil ik m'n vingers niet branden en heb een TDI genomen.
 
Er zijn veel reacties binnengekomen bij autoweek over dit probleem. Ze gaan er binnenkort uitgebreid over schrijven.

Ik heb verder geen relatie met autoweek, maar denk dat het verstandig is om dit nummer van autoweek te halen. Zo kan het je mogelijk helpen bij een garantieclaim. Ook buiten de garantie periode van twee jaar!
 
Journaal: TSI-motoren | Auto video's - AutoWeek.nl


The story continues! Goed dat er steeds meer media aandacht aan wordt besteed. Zo wordt PON toch gedwongen iets aan de problemen te gaan doen i.p.v. ze af te wuiven.

Ik ben trouwens nog geen GTI's tegen gekomen met dit probleem. Zouden deze een sterkere / andere ketting hebben? Iemand die dit weet?

Ze hebben het al wel over de 2.0 (Golf) Gti motoren dus er komt steeds meer bij.....
 
nog even opgezocht maar, niet gevonden, rest mij de vraag hoeveel TSI zijn er nu echt in de prak gedraait??
Dat percnetage zou ik wel willen weten, en dat afgezet tegen de 2 miljoen 1.4 TSI en 1.2 miljoen 1.2 TSI tjes die nu gemaakt zijn wereldwijd
 
Heeft 1 van jullie ook een 1.2 TSI motor met 90 pk? Of zijn dit allemaal 105 pk versies.
Mijn polo heeft BJ. Februari 2012, vraag me af of ze bij de nieuwe 1.2 tsi een ander soort ketting hebben geplaatst!
 
Ben ik ook benieuwd naar. De mijne is in week 17 gebouwd (TSI 105PK).
Las ook dat de 1.4 TSI problemen hebben met hoge olieverbruik.
Maar wat een narigheid allemaal, wordt er niet vrolijker op zo.
 
[Beste,

afgelopen week heb ik een occasion polo highline 1.2 tsi van oktober 2011 gekocht.
Net de fabrieksgarantie voorbij.

Nu heb ik de verkoper wel gevraagd naar evt. distributieketting problemen en hij zou het navragen.

Ik krijg wel 1 jaar dealer garantie.

Vraag zijn de polo's van oktober 2011 met motorcode cbz ook nog probleem gevallen.
Of kan het zijn dat de vorige eigenaar reeds een terugroepaktie heeft gehad.
Km stand bij aankoop 18000.

mvg,
pkrunner1
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!