distributie polo 1.2 TSI

Zie onderstaand @ Volkswagen1

12 maanden      24 maanden
 100.000 km 150.000 km 100.000 km 150.000 km

0 kW t/m 75 kW      € 195,-     € 239,-     € 409,-     € 469,-
76 kW t/m 110 kW      € 215,-     € 265,-     € 469,-     € 569,-
111 kW t/m 148 kW     € 245,-     € 319,-     € 635,-     € 889,-
149 kW t/m 192 kW     € 319,-     € 415,-     € 799,-     € 1.169,-
193 kW t/m 460 kW     € 449,-    € 535,-    € 1.215,-    € 1.579,-
 
Ik heb nog niks van een terugroepactie gehoord. Van welk jaartal is jullie Polo? De mijne van 2011. Laatst viel me op dat mijn Polo type B had, en oudere Polo's type A.

je zal nooit iets horen van VW over een terugroepactie, je komt er pas achter als je met een probleem naar hun toe gaat :s

edit: mijne is van 25 feb, 2011
 
ja maar echt een terug-roep actie is het niet, niemand wordt terug geroepen ;)

De turbo is trouwens aangepast en een softwareupdate gedaan. Volgens de dealer was het geluid weg.. niet dus! wordt vervolgt
 
Hallo,

Ik heb sinds juni 2010 een polo 1.2 tsi met 6 bak.

Ik kreeg rond de 27000 km het sleuteltje voor onderhoud in mijn boordcomputer.
Rond 28000 km ben ik naar de garage gegaan voor de 30.000 km beurt ,met de opmerking dat s’morgens bij het starten er een ratel was van een paar seconden.
Na dat ik dit op het forum had gelezen van de distributie ketting ,heb ik dat ook aan de garage gemeld dat mijn polo daar ook wel is last van kon hebben.
De garage wist mij te melden dat het hier om een terugroep Aktie ging en de distributie ketting en turbo vervangen moesten worden.
De ketting, keek ik niet vreemd van op, maar de turbo vervangen daar schrok ik toch wel van.
Wat was er aan de hand : de ketting was opgerekt , de ketting spanner kon dit verschil niet opvangen.
Maar de turbo bleek lek te zijn ,daar waar de wastegate stang een klep bedient was het lager stuk en sloot de klep niet goed meer.
Dit alles was gelukkig binnen de garantie.
Maar ik vraag mij af wat er over een jaar of twee gebeurt als de garantie eraf is.
Ik heb het gevoel dit ik proef konijn ben met mijn 1.2 tsi.
De auto bevalt me prima en hij rijd ook tegek maar ik ben het vertrouwen een beetje kwijt.

Gr W
 
@TSI

Heb je radar afgelopen week nog gezien (evt de herhaling?)
daar benoemen ze precies de problemen die jij ook hebt en anderen met jou ;)
plus de turbo is dacht ik een probleem van mj2010..
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb ik gezien.
De meeste prob zijn volgens mij van polo's uit begin 2010.
Bij mij is het verholpen maar ben bang voor de toekomst.
Dit mag voor mijn part aan de grote klok worden gehangen.

Gr W
 
@polodave
Ik heb die update ook gehad de turbo ratel geluid is wel minder maar wel aanwezig heb jij ook als je rijd en je de koppeling intrapt de toeren iets blijven hangen totdat je volledig stilstAat en dan vervolgens de toeren normaal zijn volgens de dealer is dit normaal betreft de software update
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik heb een DSG dus geen last van :) Ik baal als een stekker dat de ratel niet weg is, wil er van de zomer weer 3-4000 km mee gaan rijden op vakantie en wil absoluut geen problemen krijgen onderweg
 
@polodave ik heb die ratel al vanaf het moment dat ik de auto heb verder nooit problemen mee gehad dus denk dat je er gewoon mee op vakantie kunt,
Alleen zal het een irritant/vervelend geluid blijven ..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Irritant is het zeker!

mijne is het pas na 15.000 km gaan doen dus ik zal de dealer lastig blijven vallen met het argument "het was er heel lang niet, en nu wel, dus kan het ook weer weg"..
Nieuwe auto's horen niet te ratelen :( Zeker met al die verhalen van distributie kettingen enz wil ik het gewoon opgelost/zeer uitvoerig onderzocht hebben
 
@polodave
Nee nieuwe autos mogen dit inderdaad niet hebben,

ik heb lopen zeuren over de ratel in de turbo,
ze hebben bij mij 2x de turbo vervangen,
Maar zonder resultaat,
ze zijden toen tegen mij dat ik een voorlopige modificatie moest afwachten die ik dus 2 dagen terug heb laten uitvoeren,
Maar niet echt een resultaat,
ze gaan nu met de inporteur bellen en daar zou ik nog bericht van krijgen,
als er een oplossing voor komt zal ik dit op het forum melden zodat anderen dit probleem ook opgelost krijgen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
wauw dat is wel heel grondig, zit het wel in de turbo dan? Stick Out Tongue Misschien zijn ze zich aan het blindstaren hierop terwijl het misschien gewoon ergens anders zit?
Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen dan..
 
@polodave
als je naar je turbo kijkt voorin zit er een klein stangetje (zilver chroom van kleur)
Die trilt daar is de modificatie ook voor om het trillen tegen te gaan maar nog niet geheel zonder sucsess
maar toen ik met het probleem kwam was er nog niks van bekend daarom hebben ze toen ook de turbo 2x vervangen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Vanmiddag een nieuwe afspraak bij de dealer gemaakt mbt rammel bij koude start, probleem is weer terug en nu heel af en toe zelfs bij warme start..
Maandag gaat hij erheen (eerst de meeting natuurlijk) en dan gaan ze dinsdag weer testen.. ben benieuwd..
 
Vandaag de dealer gebeld en de auto is klaar :) sneller dan ik verwacht had trouwens! Ze hebben de distributieketting vervangen dus hopelijk is het hiermee opgelost en op naar de volgende 20.000 km :razz:
 
net de auto opgehaald en ik ben weer happy. Ik heb bij grote uitzondering het verschil mogen zien tussen de oude en de nieuwe distribiutie ketting! De schakels van de ketting bestaan zelf uit metalen plaatjes. Bij de nieuwe ketting is er een extra plaatje toegevoegd (beetje wazige uitleg) waardoor de ketting ietsje dikker en dus steviger is.

De uitlaat was niet mogelijk volgens hun, nou volgens mij wel! Dus ik heb 10 min staan discussieren en mocht uiteindelijk mee de werkplaats in en de brug op. Had uiteindelijk toch gelijk en de pijpjes waren makkelijk te draaien, hun oplossing was de complete demper schuin hangen?!

Rij nu weer in stijl rond, met de pijpjes aggresief naar achter :cool:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!