distributie polo 1.2 TSI

DzjonnieKee zei:
Het gaat wel 'lekker' zo, Turbo en waterpomp is aantal maanden terug ook al vervangen en dit allemaal bij slechts 25K op de teller :(

Op basis van welke klachten zijn de turbo en waterpomp vervangen?

Met wegrijden bij het stoplicht opeens ' EPC ' melding en ook geen vermogen meer, het ging niet harder dan 30 km/h.
 
Tros Radar is vanavond zowaar eens interessant, gaat over kleine turbomotoren en de vele storingen die daar blijkbaar mee ervaren worden. Geen Polo's in het item maar wel Peugeot, Mini en Citroën. Veelgehoorde klacht is o.a. de distributieketting zoals ook in deze thread wordt gemeld, blijkbaar dus niet alleen een VAG probleem. Bij mij maakt ie bij start overigens ook nog steeds een harde ratel maar helaas de ene keer wel en dan weer niet, dus weer gezeur bij bij de dealer om het uit te leggen.

Voordeel is wel dat zich naar aanleiding van de uitzending waarschijnlijk meer mensen met dit probleem gaan melden bij de dealers en ze straks dan iig niet kunnen zeggen dat ze nog nooit van het probleem hebben gehoord en je echt de eerste bent die zich hiermee meldt.

Hier het artikel wat bij de uitzending hoort.
 
sinds het warmer wordt krijg ik er bijna bij elke koude start weer last van, morgen eens tripje dealer en kijken of ik hem daar een dagje kan laten overnachten
 
Tros Radar is vanavond zowaar eens interessant, gaat over kleine turbomotoren en de vele storingen die daar blijkbaar mee ervaren worden. Geen Polo's in het item maar wel Peugeot, Mini en Citroën. Veelgehoorde klacht is o.a. de distributieketting zoals ook in deze thread wordt gemeld, blijkbaar dus niet alleen een VAG probleem. Bij mij maakt ie bij start overigens ook nog steeds een harde ratel maar helaas de ene keer wel en dan weer niet, dus weer gezeur bij bij de dealer om het uit te leggen.

Voordeel is wel dat zich naar aanleiding van de uitzending waarschijnlijk meer mensen met dit probleem gaan melden bij de dealers en ze straks dan iig niet kunnen zeggen dat ze nog nooit van het probleem hebben gehoord en je echt de eerste bent die zich hiermee meldt.

Hier het artikel wat bij de uitzending hoort.

Met m'n 1.4 non Turbo heb ik dit ook, zolang de auto nog rijdt gewoon blijven rijden Big Grin hahaahha geluidjes hebbie altijd Stick Out Tongue of je moet lopen dan is het stil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zojuist bij de dealer geweest, woensdag gaat hij erheen zodat ze hem donderdag koud kunnen starten.. ben benieuwd, degene die me geholpen heeft kijkt wel naar Radar maar hij had er nog nooit van gehoord?
 
... zolang de auto nog rijdt gewoon blijven rijden Big Grin hahaahha... geluidjes hebbie altijd
Ik heb ook geen probleem met het geluid, maar met waar het door wordt veroorzaakt. Net als bij de mensen in de uitzending zou het lullig zijn als de oorzaak ervan (slechte constructie van ketting en tandwiel waardoor er speling ontstaat) zich na de garantieperiode openbaart met een in de soep gelopen motor of een kapotte distributieketting, nogal dure reparaties.
 
Heb zojuist de aflevering van Tros Radar bekeken. Heel erg zorgwekkend. Mijns inziens lijken de THP motoren zeer sterk op de TSI motoren (met name de 1.2TSI) van VAG. Aangezien ik zelf zo'n 1.2TSI (handgeschakeld) heb, maak ik me zorgen. Momenteel heb ik zo'n 10k op de teller en de auto is nu bijna een jaar in mijn bezit. Ik heb de mogelijkheid om de garantieperiode met één of twee jaar te verlengen (volgend jaar pas). Na het lezen van deze problemen ben ik geneigd deze aan te schaffen. Als die garantieperiode afloopt zit ik rond de 60k op de teller (15k per jaar). Als de ketting binnen 60k kapot gaat, zal deze sowieso onder garantie vervangen worden.

Stel ik schaf deze verlengde garantie niet aan, mag ik dan verwachten dat VW de werkzaamheden (indien de ketting defect is) kostenloos vergoed? Als de ketting bij 40k mankementen vertoond, kan ik dan aantonen dat het geen degelijk product is wat VW mij verkocht heeft?

Graag hoor ik jullie ervaringen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een ketting mag nooit breken, die moet een levenslange periode van een auto meegaan dus je staat altijd in je recht. Gewoon goed door blijven zeuren. Ik zelf heb een Mini R56 S en dit model heeft die problemen nu behoorlijk veel (Motor is samen ontwikkeld met PSA en BMW, vandaar uitzending van gister met peugeot en citroens en een mini), mini forum staat er vol mee. Heb zelf uit voorzorg mijn kettingspanner laten vervangen, je hoort wel een ratel, maar geen extreme zoals in Radar gister en zoals op de youtube filmpjes hierover. Mocht het erger worden dan laat ik alles vervangen bij BMW aangezien ze dit gewoon terug moeten krijgen van Mini Nederland. Het zelfde geldt voor alle tsi bezitters, lang genoeg doorzeuren en anders uit protest betalen en daarna kosten laten verhalen want dit is gewoon mogelijk, wetelijk gezien ook. Op mini forum heeft iemand met goede kennis van recht dit goed uitgelegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik vorige week de ketting en spanner onder garantie laten doen.1.2 tsi ratelde ook heb net de rekening binnen moest 2jaars beurt hebben was toch 580 euro alleen de garantie onderdelen en montage is best een hoop geld. Ze zeiden dat er ook een terugroep aktie was voor de turbo. Helaas was dat bij mij 3 maanden geleden al gedaan toen ik op snelweg zonder turbodruk kwam te staan.Dus best wel wat probleemen met die torretjes
 
die terugroepactie van de turbo is mij ook meegedeeld toen ik vandaag de auto weg bracht, ze gaan een plaatje plaatsen bij de drukregelaar en een softwareupdate.. ben benieuwd.. hoor orgen ook of ze iets gevonden hebben mbt de ratel
 
ps JordyO weet jij wat het verlengen voor 1 jaar garantie kost?

Ik heb onlangs een brief gekregen, maar die heb ik weggegooid. Ik dacht dat de prijzen met deze site overeen kwamen: http://www.pouwservice.nl/volkswagen-verlengde-garantie-.html

Ik heb nog niks van een terugroepactie gehoord. Van welk jaartal is jullie Polo? De mijne van 2011. Laatst viel me op dat mijn Polo type B had, en oudere Polo's type A.

@BJK2
Dus je zegt dat de verlengde garanrtie niet nodig is? Weet je zeker dat de fabrikant de schade zal vergoeden?
 
Och och, ik heb vandaag toch wat meegemaakt! Een gloednieuwe VW crafter vers van de fabriek. Ik stap in rijd achterom op het werk opeens hoor ik een plof een zwart rookwolkje en weg turbo. KMstand: 35 KM en dan al de turbo kapot :-|
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!