Dieselgate

Onlangs heb ik een VW Polo gekocht. Ik heb begrepen dat er in 2016 maatregelen worden genomen. Wordt ik hiervan automatisch op de hoogte gehouden of moet ik mij ergens aanmelden? En wat staat me precies te wachten?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 90pk 
Onlangs heb ik een VW Polo gekocht. Ik heb begrepen dat er in 2016 maatregelen worden genomen. Wordt ik hiervan automatisch op de hoogte gehouden of moet ik mij ergens aanmelden? En wat staat me precies te wachten?
Lees dit topic eens een beetje terug en kijk op de website van VW ;) De precieze implicaties zijn nog niet helemaal duidelijk, maar VW is bezig met een "oplossing" waarbij zowel softwarematige als hardware-aanpassingen beschouwd worden. Pas volgend jaar is de verwachting dat deze goedgekeurd worden en dan zullen ze worden uitgerold. Kosten zijn er sowieso niet aan verbonden voor de eindgebruiker, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Inboeten op vermogen is wellicht een ander verhaal..
Quo op de hoogte houden ligt het er natuurlijk aan natuurlijk of je je auto particulier hebt gekocht of bij een dealer. Als je 'm bij de dealer vandaan hebt zul je op de hoogte worden gehouden. Anders komt 't wellicht bij een volgende APK vanzelf wel aan bod.
 
Iemand al iets gehoord verder? In januari zou er toch iets meer bekend zijn??

Als ze nu door de nieuwe sofware de co2 lager krijgen dan 50mg scheelt ons dat de helf in de wegenbelasting.
Kunnen we met het verschil weer met onze verslaving bezig(alsof we dat al niet deden) ;)
 
Iemand al iets gehoord verder? In januari zou er toch iets meer bekend zijn??

Als ze nu door de nieuwe sofware de co2 lager krijgen dan 50mg scheelt ons dat de helf in de wegenbelasting.
Kunnen we met het verschil weer met onze verslaving bezig(alsof we dat al niet deden) ;)
Denk eerder dat je voorheen bij had moeten betalen en dat je nu naar de waarde gaat waarvoor je betaald [emoji1] zou niet gekker moeten worden
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!