Dieselgate

Over sjoemelsoftware gesproken... Deze klant kwam niet door de Belgische keuring omdat de uitstoot van zijn Golf 5 diesel te hoog was (mag 1.5 zijn; in Nederland ligt de grens bij 3.0). Deze auto haalde met metingen steeds tussen de 1.7 en 2.0.

Oorzaak bleek slechte kwaliteit tuning. Goede tuning erin en ziedaar, de eerste meting was gelijk 1.2.

De verwachting is dat deze nog lager gaat worden als er wat langer met de auto gereden wordt.
Bron: vagtechniek

11205067_898804666873300_5574748528913406087_n.jpg


als idee eindresultaat na keuring beetje flauw grapje ..

vw-golf-brommobiel-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Europese Commissie wist al in 2011 van gesjoemel

Dieselgate blijkt op een andere manier te zijn ontstaan dan gedacht. Niet een Amerikaans onderzoeksinstituut, maar Europese klokkenluiders hebben de bal aan het rollen gebracht.

Dat meldt het Duitse Wirtschaftswoche op basis van documenten die het in handen heeft gekregen.

Uit de documenten blijkt dat de Europese Unie al in 2011 op de hoogte was van manipulaties van automerken bij de emissietests. Destijds lichtte een toeleverancier de Europese industriecommissaris Antonio Tajani in over de praktijken van de autofabrikanten. Er gebeurde vanuit de Europese Unie echter niets.
Diverse EU-medewerkers raakten echter zeer gefrustreerd over de passiviteit van hun werkgever na deze bevindingen. Toen duidelijk werd dat er vanuit Europa definitief geen actie tegen de fabrikanten werd ondernomen, speelden de EU-medewerkers de bevindingen door naar de Amerikaanse organisatie ICCT, de International Council on Clean Transportation.
De ICCT onderzocht de Europese beschuldigingen en lichtte na eigen onderzoek de eveneens Amerikaanse instanties EPA en CARB in, die Dieselgate maakten tot het schandaal dat het nu is.

CARB-directeur Mary Nichols heeft dit verhaal over Europese klokkenluiders in een interview met Wirtschaftswoche bevestigd. Elzbieta Bieńkowska, de huidige industriecommissaris van de EU, wilde tegenover Wirtschaftswoche niet reageren op de berichten.

http://www.autoweek.nl/nieuws/35063...ieuwsbrief_1500&utm_content=&utm_term=a_47599
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vandaag had ik de RDW over de vloer, in de pauze eens over dieselgate gehad. De RDW gaat zelf de uitstoot controleren, is deze niet aan de norm, dan word de type goedkeuring ingetrokken. Maw, je mag waarschijnlijk dan niet meer de weg op....
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!