Dectane koplampen.

Beste Peter,
Deze lampen gaan nu eerst retour voor een paar nieuwe. Als deze het ook niet doen zal ik jouw optie eens proberen. Wel vreemd dat de leds zo snel kapot zouden gaan, volgens de verkoper heb ik 2 jaar garantie (super tuning duitsland).

Wat betreft de vocht problemen, er zit in de doos ook een beschrijving dat dit kan gebeuren en dat dit heel normaal is en al je de lampen een paar minuten laat branden dat het weg is. Bij Procartuning vertelde ze mij dat dit zelfs met orginele xenon gebeurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enige keer dat ik vocht in mijn koplamp heb gehad kwam door een slecht sluitende deksel. Verder heb ik met mijn 4 auto's met origineel xenon, nog nooit vocht in mijn koplamp(en) gehad. Zelfs bij mijn huidige Aftermarket setje niet (Geen Polo).
 
wat je kunt proberen is het volgende:

je haalt de koplampen van de auto, verwijderd het stukje kabelboom met de 2 stekkers aan de achterzijde van de koplampen.
je knipt de oranje draad door. de zijde die van de auto afkomt dop je af (dit is te stroom voorziening voor het stadslicht maar dat werkt bij jou dus niet)
de zijde van de oranje draad die naar de koplamp gaat strip je een eindje de mantel af.
daarna knip je de rode draad door, strip beide zijden van de rode draden.
daarna verbind je de 2x rode draad samen met de 1 x oranje draad die naar de koplamp toe gaat.

je hebt nu de leds verbonden naar de constante 12v stroom die naar je koplampen gaat. zodra je de auto op contact draait zullen de leds aan gaan en ook aan blijven.
nadelen: je lamp melding op het dashboard zal blijven, parkeerlicht werkt niet meer. als auto van contact af is.

als dit niet werkt dan zijn de leds van jouw dectane koplampen al kapot geweest voordat ze uit de doos kwamen. (normaal doen ze het wel een maand..... )
Ik heb inmiddels de nieuwe lampen geïnstalleerd en deze werken. Ik wil alleen als mijn auto in de 0-stand staat, dat alleen de led gaat branden. Nu brand ook het dimlicht aangezien deze als dagrijverlichting fungeerd. Kan ik zoals Peter aangeeft de kabelboom wijzigen en de dagrijverlichting functie uitzetten of brand dan ook de led niet?
 
Ik heb inmiddels de nieuwe lampen geïnstalleerd en deze werken. Ik wil alleen als mijn auto in de 0-stand staat, dat alleen de led gaat branden. Nu brand ook het dimlicht aangezien deze als dagrijverlichting fungeerd. Kan ik zoals Peter aangeeft de kabelboom wijzigen en de dagrijverlichting functie uitzetten of brand dan ook de led niet?
Je kan ook de DRL van het dimlicht uitzetten met VCDS

Mocht dit problemen opleveren met de LEDs , dan kun je deze laten branden met een DRL-module van Dectane zelf.
DAYLINE Scheinwerfer - Steuermodul 1: schaltet die LED-Leisten automatisch ein (TFLM04)
De originele kabelboom blijft dan intakt.
 
Je kan ook de DRL van het dimlicht uitzetten met VCDS

Mocht dit problemen opleveren met de LEDs , dan kun je deze laten branden met een DRL-module van Dectane zelf.
DAYLINE Scheinwerfer - Steuermodul 1: schaltet die LED-Leisten automatisch ein (TFLM04)
De originele kabelboom blijft dan intakt.
Het probleem als je drl uitschakelt dat ook de leds niet branden (ga ik vanuit). Ik ga ook niet in de originele kabelboom knippen maar bij de Dectane lampen zitten verleng stekker welke je in feite niet nodig hebt omdat de originele stekkers rechtstreeks in de lampen passen. Deze zou is dus kunnen "verknippen" zodat led permanent blijft branden zoals Peter aangaf.
 
Deze units kun je wel afstellen maar hebben nog steeds een vocht probleem zo te zien:
f2jq7TC.jpg


iiKGQbc.png
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!