Dectane koplampen.

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Ik heb de extra set Dectane koplampen van Djaggo overgenomen en vandaag had ik even de tijd om ze te monteren. Ze zien er echt vet uit en heb ze gelijk voorzien van xenonlampen. Het enige nadeel van de koplampen is dat je ze normaal niet hoger/lager kunt stellen. De koplamp aan de bijrijderskant stond namelijk vrij laag. Maar dank zij een tip van Djaggo die hij ergens in een topic heeft vermeld (ook met foto's) door een stukje metaal te gebruiken en vast te klemmen tussen de lens en het plastic is dit vrij aardig opgelost. Vanavond maar eens even rondrijden en kijken wat voor een lichtbeeld het geeft op de weg. Ik zal één dezer dagen ook een paar foto's plaatsen.
Djaggo, thanks man. ( voor de koplampen en de goede tip)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, ik heb er een stukje mee gereden in het donker maar de koplampen moeten volgens mij hoger afgesteld worden. Verkeersborden vallen totaal niet op terwijl dat bij m'n gewone H7 koplampen wel het geval was. Waar het ook aan kan liggen is dat ik bij Erno van Xenonlamp een xenon set 5000K had gekocht met R-lampen, speciale xenonlampen voor koplampen met reflector die het strooilicht tegengaan en omdat ik nu dus koplampen met een lens heb kan het lichtbeeld natuurlijk ook wel eens verkeerd zijn.
Het positieve is dan wel weer dat ik geen foutmelding van de lampcontrole krijg, tenminste zolang ik m'n grootlicht niet gebruik. Als ik deze dus wel inschakel dan krijg ik meteen een foutmelding.
 
Re: Dectane lampen gemonteerd

Dat de verkeersborden weinig oplichten in vergelijking met reflector xenon is normaal, dat heb ik inderdaad ook;)

Qua afstelling kan ik je zo niks zeggen omdat je er geen foto van hebt gemaakt (/kunnen maken)Stick Out Tongue
Maar jij hebt dus een melding met inschakeling van grootlicht:roll:
Als je wilt en tijd ervoor hebt, dan wil ik best even voor je kijken wat je BCM te vertellen heeft;)

Qua xenonlampen, kan je lichtbeeld inderdaad verkeerd zijn omdat je, zoals je al zei, verkeerde lampen voert. Wat dat betreft kun je nog eens contact opnemen met Erno, even horen wat zijn mening daarover is;)

Btw kun je eens een foto maken van het lichtbeeld tegen een muur of garage deur?
 
VW  6R  1.2TDI 
Top Graafie ik ben net terug vanuit bodegraven en Jella heeft wat aanpassingen gedaan vraag me niet wat want dat weet ik niet maar hij zei dat ik alleen een melding kreeg bij de led (stadslichten) we hebben het ook even terug gezet dus alles aan dim, groot en alleen de stadslichten controle uitgezet, en alles werkte maar op aanraden van Jella heb ik high low and stadslichten uit laten zetten en ben super blij
animaatjesblij17449-1.gif
 
Hoi jan,

Ik heb al een mailtje gestuurd naar Erno met de vraag of ik nu andere lampen moet nemen. M'n lampcontrole gaat inderdaad alleen aan als ik grootlicht gebruik, voor de rest geen foutmeldingen. Als je er een keer naar wilt kijken zou wel fijn zijn inderdaad. Big Grin
Ik zal wel eventjes een foto maken vanuit m'n auto met het lichtbeeld op de garagedeur.
 
Nou, even gauw een foto gemaakt vanuit de auto voor het lichtbeeld.

dectane 002.JPG

Djaggo, ik heb het gelezen van die neo11 op het duitse Poloforum. Die heeft volgens mij bij beide schroeven aan de zijkanten iets tussen de lens en het plastic gestopt met hetzelfde effect. ;)
Wat ik vanavond wel had is dat er condens in beide koplampen ontstond. Morgen maar even verhelpen door de doppen even goed in te vetten aan de binnenkant met vaseline en ik heb nog een paar van die zakjes gevonden (vochtvreters) die je in schoenendozen nog wel eens tegenkomt. :idea:
 
Dat ziet er goed uit volgens mij hetzelfde als bij mij.
vraag me af of het nog hoger moet volgens mij niet, maar een check bij de garage is zeker weten de mijne gaat zaterdag ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Extra Dectane set van Djaggo gekocht en gemonteerd

Stuur maar een pb over wanneer je wilt afspreken graafie;)

En @ Djaggo, ik ben nou toch wel benieuwd naar het bitje van de stadslichten :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat ziet er goed uit volgens mij hetzelfde als bij mij.
vraag me af of het nog hoger moet volgens mij niet, maar een check bij de garage is zeker weten de mijne gaat zaterdag ;)

Edit: jou rechter ziet er zelfs nog beter uit die van mij moet volgens mij nog verder naar rechts morgen effe doe ;)
Djaggo, ik heb niet aan de stelknop voor links/rechts gezeten. Het enige wat ik heb gedaan is die bijrijderskant eventjes meegeholpen zodat hij ietsjes hoger kwam te staan. Ik had mijn vorige koplampen (H7) net af laten stellen bij de dealer dus ik had al een richtpunt zeg maar. Het lichtbeeld van die afstelling vanmorgen op de garagemuur afgetekend en toen dus de koplampen verwisseld en de bestuurderskant stond volgens mij best op de goede hoogte en de andere kant dus te laag. Het staat niet helemaal precies zoals ik op de muur heb afgetekend maar komt aardig dicht in de buurt. Alleen nu is het de vraag of ik die R-lampen moet vervangen. Als je dus de gewone xenon hebt heb je gewoon dat glazen buisje met aan de onderkant zo'n stangetje (of wat het ook maar zijn mag :smile:). Die R- lampen zijn ook zo met dat verschil dat aan de bovenkant van dat glazen buisje nog een soort van metalen kapje op zit. dat zal dan waarschijnlijk het strooilicht tegengaan. :?:
 
Djaggo, ik heb niet aan de stelknop voor links/rechts gezeten. Het enige wat ik heb gedaan is die bijrijderskant eventjes meegeholpen zodat hij ietsjes hoger kwam te staan. Ik had mijn vorige koplampen (H7) net af laten stellen bij de dealer dus ik had al een richtpunt zeg maar. Het lichtbeeld van die afstelling vanmorgen op de garagemuur afgetekend en toen dus de koplampen verwisseld en de bestuurderskant stond volgens mij best op de goede hoogte en de andere kant dus te laag. Het staat niet helemaal precies zoals ik op de muur heb afgetekend maar komt aardig dicht in de buurt. Alleen nu is het de vraag of ik die R-lampen moet vervangen. Als je dus de gewone xenon hebt heb je gewoon dat glazen buisje met aan de onderkant zo'n stangetje (of wat het ook maar zijn mag :smile:). Die R- lampen zijn ook zo met dat verschil dat aan de bovenkant van dat glazen buisje nog een soort van metalen kapje op zit. dat zal dan waarschijnlijk het strooilicht tegengaan. :?:

Ja dat heb ik ook ergens gelezen nu moet dus dat metalen kapje eraf, maar ik begreep dat je al een email heb gestuurd naar je leverancier dus moet goed komen enne ik had ook eerst mijn oude lampen erin moeten laten en eerst aftekenen op de muur was makkelijker voor mij geweest lol
 
Stuur maar een pb over wanneer je wilt afspreken graafie;)

En @ Djaggo, ik ben nou toch wel benieuwd naar het bitje van de stadslichten :mrgreen:

Ja dan zou je de mijne effe moeten uitlezen want ik weet het niet hij is echt snel binnen 20sec. was ie eigenlijk alweer klaar het is dat we weer alles aan deden om het effe te testen en hij wou de koplampen ook even zien was ook gelijk geïnteresseerd anders was ik binnen 2 min alweer weg. Big Grin
 
Re: Extra Dectane set van Djaggo gekocht en gemonteerd

Ja dan zou je de mijne effe moeten uitlezen want ik weet het niet hij is echt snel binnen 20sec. was ie eigenlijk alweer klaar het is dat we weer alles aan deden om het effe te testen en hij wou de koplampen ook even zien was ook gelijk geïnteresseerd anders was ik binnen 2 min alweer weg. Big Grin

Haha ok! Allicht dat je nog een setje aan hem kunt verkopen dan, haha!Big Grin
Maar dan neem ik wel contact met hem op, om te kijken of hij zn kennis wil delenStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!