Dectane koplampen.

Ja ik heb ze wel gezien van de 6r op diezelfde auto als op de foto. Ik vond ze op zich wel mooi maar het verschilt niet zo heel erg met de standaard achterlichten, als ze (gokje?) 300 euro kosten zou ik ze mooi laten liggen ;). Het verschil is niet zo groot als bij bijvoorbeeld het verschil tussen de achterlichten van een 9N en een 9N3.
 
morgen op youtube: peterbaarlo gaat los op dectane koplampen met voorhamer..

peterbaarlo-albums-privacy-shades-picture2032-voorhamer12990800734d6e6389eac83.jpg
 
Ik heb originele xenons en die sloegen (vooral in het begin) nog wel eens aan.
Dit is normaal volgens de dealer.Ik denk dat als je de lampen dichtkit het vocht er niet uit kan en de klachten niet zullen verdwijnen.
 
Ik heb sinds midden oktober ook de Dectane koplampen. Gisteren zag ik dat van de koplamp aan de bestuurderskant alle LEDs niet meer branden, net zoals bij peterbaarlo...er kwam ook keurig een storingsmelding op het dashboard daarvan.

Ook ik had in de koplamp aan de bestuurderskant wat vocht problemen.

Heb inmiddels contact gehad met Dectane en zij sturen mij per e-mail een retourbon zodat ik de lampen kan terugzenden, en sturen mij dan direct een nieuwe set.

Hopelijk houden die het wat langer vol dan een aantal weken...

Groet,

Martijn
 
@graafie:

Nou, vertrouwen is wel een groot woord. Maar ik ga het nog een keer proberen. Ik vind die koplampen zoveel mooier dan de originele H4 koplampen van mijn Bluemotion, en wil mijn speciaal gekochte probleemloze Pilot Xenon set ook wel graag blijven gebruiken. En daarvoor heb ik wel een koplamp met lenzen nodig, want ik vind het niets om die in een reflector koplamp te plaatsen.

@peterbaarlo: ik heb er ook Xenon in, maar als je die er weer uithaalt en de originele H7 lamp terugplaats dan is alles toch gewoon weer zoals origineel geleverd?!
 
@graafie:

Nou, vertrouwen is wel een groot woord. Maar ik ga het nog een keer proberen. Ik vind die koplampen zoveel mooier dan de originele H4 koplampen van mijn Bluemotion, en wil mijn speciaal gekochte probleemloze Pilot Xenon set ook wel graag blijven gebruiken. En daarvoor heb ik wel een koplamp met lenzen nodig, want ik vind het niets om die in een reflector koplamp te plaatsen.

@peterbaarlo: ik heb er ook Xenon in, maar als je die er weer uithaalt en de originele H7 lamp terugplaats dan is alles toch gewoon weer zoals origineel geleverd?!

Hoe heb je dat dan gedaan met die afsluitdoppen, of heb je die niet aangepast (lees gat in gemaakt) voor de bedrading voor xenon?
 
@ graafie:

Ik heb die afsluitdoppen er afgelaten, was van plan hier later nog een gat in te maken. Ben blij dat ik dat nog niet heb gedaan, anders had ik ook zeker geen garantie meer gehad.

Heb net nog even per e-mail contact gehad met Dectane en voorgesteld dat zij mij eerst een nieuwe set leveren en dat ik de defekte dan terugstuur. Ik had namelijk de grote doos waarin ze geleverd werden net afgelopen zaterdag bij het oud papier gedaan...En dit zou mij dan ook het monteren en demonteren van mijn originele koplampen schelen.

Meteen een reactie: Ze hebben op dit moment deze koplampen niet op voorraad en krijgen eind januari weer een partij binnen. Dan stuur hij mij een set op en laat hij daarna de defekte bij mij thuis ophalen.

Even wachten dus (en rijden met aan één kant geen LEDs), en nu maar hopen dat ze ze ook echt eind januari weer beschikbaar zullen hebben! ;)
 
Dectane zelf geeft ook toe dat er in de eerste serie wel wat problemen waren:

'Die erste Charge hatte einige wenige "kinderkrankheiten" diese sind jetzt in dem neuen Produktionslauf abgestellt wurden.Sind sie bitte so nett und kontaktieren uns in der letzten Januar Woche, so können wir alles für den Versand der neuen Scheinwerfer vorbereiten.'

En nu maar hopen dat de problemen straks echt zijn opgelost en dat ze niet pas over een half jaar worden geleverd! :)
 
oei oei, daar komt de levertijd belofte van dectane weer... ga er maar vanuit dat het wel eens een maandje langer kan duren.../QUOTE]

Ja, na alle eerdere berichten verwacht ik ook dat het wel wat langer kan gaan duren.... Maar ik wacht vooralsnog wel even af.

Ze zijn in ieder geval wel heel erg snel en netjes in hun reacties per e-mail, dat dan weer wel...

Waarom wacht je dan niet op de upgrade van de Dectane koplampen? Wat ik heb begrepen (volgens onze duitse forumleden) is dat Dectane nu bezig om ze zo te maken dat je ze ook normaal af kunt stellen met stelschroeven net als de normale koplampen. Alleen de levertijd.......................
 
@graafie:

Ze hebben ze nu niet op voorraad. De vervangende lampen die ik ga krijgen zullen uit de nieuwe serie die (hopelijk echt) eind januari komt, zijn...dus met aanpassingen (ook al heeft de Dectane man niet gezegd welke aanpassingen precies).
 
@graafie:

Ze hebben ze nu niet op voorraad. De vervangende lampen die ik ga krijgen zullen uit de nieuwe serie die (hopelijk echt) eind januari komt, zijn...dus met aanpassingen (ook al heeft de Dectane man niet gezegd welke aanpassingen precies).

naar aanleiding van jouw bericht toch maar eens contact opgenomen met dectane. ze hebben mij ook nieuwe lampen toegezegd, ze gingen er vanuit dat vrijwel alle geleverde exemplaren terug gingen komen (zo slecht zijn ze schijnbaar) ik ben benieuwd. ik heb ze dus nog niet gesloopt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!